Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdal: show mx-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jonny du jonny.vi får satse på at det funker.? . må jo spille musikk når vi ska på fylla
    bra koblingskjema alt under kontroll der

har fått gjort litt i dag. sjøl om det ikkje ser sånn ut .
    ferdig batterikasse. ferdig kobla.

laga meg først et par maler før eg vart fornøgd å er høgde forskjell å alt mulig å ta hensyn til når eg begynte på sideplatene. ingen ting er skrudd sammen endå skal tone rutene i morra og begynne å tilpasse frontveggen før eg skrur sammen alt. skal jo sitte godt å plass til øl baksete og

alt henger berre å "dingler" men blir nok bra tilslutt?

Comment

• vi fekk no gjort litt i går har kun 1 natt igjen å kjøre. so er det jobbing frå dagtid frå kl 0600.- 09.00 ( blir lite timer på meg denna mnd men får gjort mye med bilen ) ;P

det er en grunn til at veggen blir so skrå.

her skal 3 forsterkere bli.

har kobla litt framme og bytta litt små ting og fått på strømpe. merking av kabler

her er bakruta tona 25% meina eg. men har komt fram til at det blir den nestmørkaste sotinga rundt heile bilen. derfor
      er ikkje eg begynt å skru sammen kassa endå. men skal gå unna no i veka har en plan at alt skal vere ferdig til 21juni

Comment

• Dette er bare så sinnsykt heftig! ser virkelig frem til slutt resultatet
        Mvh Werner Harstad

Comment

• håper på at det skal fungere greit

fant et bilde til på tlf so rett heimom å hente noe å komme seg på jobb

Comment

• Den kassa var beinhard
            Mitt gamle førstebil prosjekt - http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10520

Comment

• satser på at det skal lage litt liv på rudskogen har vert av å fått meg ny solfilm og henta en stk 6500spl forsterker

(som gz fekk sendt med flypost? når transportstreiken var hørte rykter om dyyr frakt. men trengte å ha den no siden eg har so lite klaring til bakrute osv.. kunne ha laga meg en mal seff. men er alltid mye betre å ha utstyret forran seg.)

so no holder eg på å få fixa til minipc`n som og media boksen som skal styrest frå utsida av bilen sånn at vi kan sitte utta for bilen og drikke øl, å sleppe inni bilen for å skifte sanger og musikkvideoer.

mye en må tenke på for å lage liv

Comment

• UFF. for noen netter dager på jobb. . eg som skulle ha "fri" for å gjere ferdig bilen. men men etter mange timers kjøring og dårleg med søvn so klarte eg seff å knuse girkassa på arbeidsbilen eg bruker :P typisk min flaks men kom meg til førde igjen på kun 4giret. med tungtlass

har fått tona bakrutene idag. levert sideruter framme til toning. so no er det vere heime noen timer før jobb igjen. so har eg endeleg fått ordna meg fri.! (rettare sagt 3,5t jobbing kver dag, der eg kjører forbi verkstedet so no skal det bli framgang.)

uff ligger etter tidsskjemaet mitt so no når eg får endeleg komme meg på verkstedet igjen blir det ikkje på latsida

Comment

• har no prøvd å fått gjort noe. GJESP. hardt å begynne kl 05.50 å legge seg mellom 00.00 til 04.00 men men . får utnytte all tid eg har har begynt å få litt dårleg tid føler eg men det går vel bra dinna gangen og?

negativt: subbane kommer ikkje inn til GZ før slutten av juni vi reiser den 7 juli. so blir nok noen midlertidige subber til rudskogen regner eg med . er jo lov å håpe på at vi får dei, men når en venter på noe skal en vere heilt sikkert på at det ikkje kommer.

litt sparkling

mmm. måtte lage til en bryter på noen skjermer.

omstøyping av konsollen i år og.

dessa er IKKJE synlege når eg kjører eller noe sånt. når eg står på treff osv kjører eg playlist der,
                  planen er å få dei opp med amp meter.

trekt oopp igjen pynte dekselet.. skal i morra trekke taket å skrape lim (MORRO)

har vert mye plaga med støy. (alpine spiller`n leverer for lite linje signal ut, so må gaine forsterkarane ganske mye.
                  so tenkte eg skulle prøve å se om det hjelper litt med alu folie rundt alle kablane (vikler kobber tråd rundt dei å jorda dei. )

har gjort mye i det siste som ikkje viser. men men .

Comment

• då hadde eg henta rutene fra toning, å det blir møørkt no e det på sol, åsso på skei å mekke meeir
                    "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• tommel opp for rååååå arbeidslyst

Comment

• Originally posted by bassdal View Post
                        har vert mye plaga med støy. (alpine spiller`n leverer for lite linje signal ut, so må gaine forsterkarane ganske mye.
                        so tenkte eg skulle prøve å se om det hjelper litt med alu folie rundt alle kablane (vikler kobber tråd rundt dei å jorda dei. )
                        Dette her ser utrolig rått ut. Spent på å se hvordan resultatet blir.

Jeg kjøpte meg en alpine spiller for litt siden og sleit også med støy. Hadde ikke støy med JVC spilleren min, men så fort jeg koblet til alpine spilleren så begynnte det å støye. Trodde først at det var noe feil med spilleren, men etter litt testing så viste det seg faktisk at det var monoblokka mi som lagde problemene. Koblet på en annen monoblokk og støyen forsvant.

Comment

• Halseth: tusen takk må prøve å stå på litt i allefall

trustno1: tusen takk nok en gang setter pris på kommentarer.

dei forsterkarane eg bruker eg ganske so ømfintlige for støy, men når eg må gain på 3/4 styrke er det noe som ikkje er heilt bra forsterkarane har vert på sjekk i lag med spiller alt ok. men får ikkje prøvd støy før i morra (prøver med linjebooster`n. og en anna spiller) må bygge om dynamo festet mitt litt først og en smule trangt.

laga ferdig "sitteramma" til batteria. vansklig å se på bilde men all tyngda på batteria ligger nermast karroseriet.

john fekk den "kjekke" jobben. fjerne lim. men stakkaren var meget trøtt (han og kjører om natta å snu døgnet er ikkje
                          alltid det enklaste iallefall ikkje når en må til å gjere "drittjobb" so måtte til å holde på i noen timer eg og uff for dei som ikkje har fjerna kontaktlimen til installbay før. tru meg det er et mareritt!
                          å skrape lim gjekk vel med 6 timer + pussing av taket osv.

litt limrester i lag med lakk.

rutene på plass.

vi tok en "tideleg" kveld i dag. planen var å trekke taktrekket i dag men no er det klart til i morra tideleg.

er nok skjedd store framganger til søndag

Comment

• tja fått gjort litt i dag og. var litt sein opp til verkstedet i dag. var vel i halvfire tida. måtte av å ordne ditt og datt i førde i dag. mye fram å tilbake. men men.

eg hadde lovd en kar at eg skulle monterere forsterker til han rettare sagt bytte ut den gamle som var der ( ødelagt)
                            å eg brukte vel 3,5t til sammen . inkl justering.

trur john hadde en sån "kjedeleg" periode:

kommer tekst i morra legger meg dautrøtt

Comment

• burde vert i seng iallefall for en times tid siden men siden eg har prøvd å oppdatere 2 ganger å photobucket har gjort sånn at det har klikka men men får prøve for 3 gang (hugser iallefall å lagre ting i notisblokka no)

dagen i dag har gått sånn som eg hadde tenkt so ligger "greit" an på tidskjemaet (men MYE å gjere her)
                              gjenstår: dører, midtkonsoll, kasse, dynamoen, koble alt ferdig. alt tar sin tid men ferdig skal eg bli uansett om eg må jobbe i 2veker uten søvn

snakker om søvn ja. skal opp kl 05.50 seinast. å på jobb en snartur, planen min er å stoppe på verkstedet å støype minst 10 lag, av å ordne div ting å tang i førde. å kanskje sove et par timer sånn at polyester får herde før det påan igjen
                              godt det er siste dag på jobb å friveke so no skal det endeleg jobbast for fult

her har eg flytta radiatoren ca 10cm i forhold til orginalt på grunn av dynamoen.

plata er seff 19mm men frest for å få den til å ligge mest mulig mot karroseri å ha minst mulig vinkel.

plate i batterikassa som er skrudd i 12mm som en ser seinare på bilde.

12mm på plass.

tja, sånn går det når john skal holde å eg skal sage. so stakkars johnen, eg måtte so selfølgeli klare kremt. ja.

rammeverk.

Vil sei STOR takk til John som holder ut med meg sjøl om eg kapper han i fingeren , sveise med slippersa er ikkje populært forresten sånn folk er klar over det.

Comment

• et av 8 jordingspunkt i bilen.(detta er det einaste som er sveisa fast greit å vere på den sikre sida mangler å sette på plass strømpe )

fått slipt å grunna feste rammene til batteria.

burde det ikkje holde med dessa 2 viftene i staden for 3? (for dei som har greie på detta (synst 3 virker overkill men)

sånn no var det av å skaffe alt eg trenger før eg kanskje sover eller reiser på verkstedet. tida vil vise om kroppen vil ha et par timer på puta eller ikkje.

Comment

Working...
                                X