Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdal: show mx-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by johnnen View Post
    skal lagast til lokk til alt som enn trenger å komme til morgendagen blir en del bedre enn idag, då vi har ett utgangspunkt å starte på imårra
    Aha, skjønner. Så da er det bare å skru ut en sub, og krype igjennom hullet med lommelykt når dempere skal skiftes? :P

Comment

• for eksempel
      "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• kan sei eg endeleg har fått inn arbeids tempo å siget igjen etter mye nedgang korleis plassere alt. for å sei det sånn det er TRANGT men all klaring er godklaring

kobler litt ledninger.

her har vi merka opp på topp plata denna firkanten blir skjært ut på grunn av eg skal inni kassa å støype 12" ring kom eg meg ikkje igjennom

limer ting godt

hullet skjært ut

dummysub

her er ca 4mm å gå på alt skal støypast mot karroseriet.

god bagasjeromsplass i forhold til i fjor (ølplass)

er godeste john som har stått for heile frontveggen "STOLT" over han!

god sitte stilling i bilen

firkant rør i kassa er veldig greit å ha noe å sveise i når eg skal til med gjengestenger

mye klaring og vi sitter kjempegodt

neste update lørdag. eg reiser på jobb i frå 18.00 - 08.00 lørdagsmoring so eg ,å ha noen timer på puta før kjøring. men kassa er ferdig søndag.

tidsplan:

pussing mandag./tirsdag.
        trekking onsdag
        koble torsdag.- fredag
        tilpasse glass rammer. lørdag.

dynamo søndag sånn ca.

onsdag 30 juni må eg vere ferdig. då er det lakk. toning av bakrute
        då har eg 7 dager på å gjere ferdig midtkonsoll å dørsider. (god tid)
        Last edited by bassdal; 18-06-2010, 07:01.

Comment

• Originally posted by bassdal View Post
          tidsplan:

pussing mandag./tirsdag.
          trekking onsdag
          koble torsdag.- fredag
          tilpasse glass rammer. lørdag.

dynamo søndag sånn ca.

onsdag 30 juni må eg vere ferdig. då er det lakk. toning av bakrute
          då har eg 7 dager på å gjere ferdig midtkonsoll å dørsider. (god tid)
          Hehe, blir bare svett av å lese dette :P

Fronten på kassa ser ut til å bli veldig bra nå da Spennt på hvordan den blir med litt fiber på.

Comment

• du e ikkje den einaste so e spent
            "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• stakkars johnnen har ikkje trua på at vi rekker det trur han vart litt lei å for heim tideleg

vart en lang dag /natt for meg men men ligger noen timer bak tidskjema men det tar eg fort innigjen. no skal polyester herde til ca 12.00 i dag (regner eg med det er herda) so eg får oppdatere før neste helv. stund begynner

for å få veggen stivast mulig på kortest tid når eg skal støype seinare i dag blir det støypt ca 8lag deretter polyester å fyllstoff.

side deksel (dessa er frå en honda accord so passformen er ikkje 100%, men men, noe må eg få gjere i vinter og,
              har vurdert å lakke, taket å kassa i vinter.)

der har vi jammen meg fått pussa sin del å trekt dei.

flott teppe tok si tid å strekke ja

deksel på plass nede.

deksel på toppen. her er det papp i mellom (den tar eg ut fuger og får trekt vinylen innomkanten)

bruker veva duk

fyttikatta for et rote haue.

Comment

• Fint teppe du har brukt ja :P Synnes nesten du skulle brukt det på finnishen din

Hvorfor har du forresten kappet hull under der forsterkerne skal stå?

Comment

• for å komme til å støype innsida på kassa må bli tett, åsso e stig blitt veldi glad i runde former
                  "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• Aha. Men om dere bare hadde lagt polyester på teppet som er trukket, så hadde det jo bare vært å kutte vekk til ett basselement og krøpet igjennom hullet isteden? Btw, håper dere har GODT med gjennomlufting i bilen når dere sitter inni der å støper :P

Comment

• trustno1. hadde du støpt denna kassa hadde du forstått koffor eg gjer det sånn ligge å støype opp ned går dårleg skal sparkles innvendig og trur eg har full kontroll på korleis å gjere det på den lettaste måten

mem siden eg har fått med meg en kamerat denna veka so ordner eg litt anerledes på tidskjemaet bilen heilt ferdig til onsdag om ei veke.

litt rundinger eg har laga igjennom noen prosjekt.

deksel rundt bilen er laga . støypt å klart . mye arbeid her for å få det tett.

6lag ibakveggen + støypeplast 3 i frontvegg. = stivt + gjengestenger.

kjetil si gode jobb oppgave
                      speildeksel trekt. (pussejobb siden det har vert diskanter her før)

samme med astolper

dørsider tatt av trekk. å klar til å fjernast lim å få inn 2 stk 8" til.

Comment

• her går det unna er dautrøtt å dritlei alt som heiter sparkel å pussing ikkje minst pussestøv.

eg har trekt fronten på kassa, men kommer ikkje noe bilder før alt er montert (for å sei det sånn eg er kjempefornøgd)

gjenstår. fin pusse noe småtteri inni kassa male den sort.

frontveggen består av.:
                        tilsammen 9lag med glassfiber + teppe
                        +antall liter med støypplast/sandblåsingssand blanda ilag med glassfiber sparkel (GOD GUGGE)

ca 4kilo med finsparkling + 1,5 kilo med glassfibersparkel = eg er LEI.

bygger vel ferdig bagasjerommet i kveld (ferdig og ferdig men ferdig støypt og so er det ei ny runde med sparkling (gleder meg)

2lag med "grise" sparkling

begynner å komme seg men fremdeles mange timer igjen. (eg begynte kl 14.00 ferdig pussa kl 05.00) (tilpassning rundt taket å side deksler tok sinnsjukt lang tid.

(litt pusse støv utvendig på bilen) innvendig i bilen det heilt forfærdeleg,
                        men godt maskert å god støvsuger å luft so var det plutseleg ganske reint innvendig igjen

Endeleg der var den klar for å kunne trekkast

bilde mangler

Porten blir avrunda ved hjelp av koste skaft delt på 2 (denna blir montert når eg har fått mala kassa

no er det på puta til kl 13.00 å påan igjen. med ødlage kner og vondt rygg. (gleder meg til er endeleg skal få komme bak i bilen å stå oppreist er heilt ødlagt. men men vi tar det med et smil .
                        Last edited by bassdal; 22-06-2010, 09:40.

Comment

• Originally posted by bassdal View Post
                          trustno1. hadde du støpt denna kassa hadde du forstått koffor eg gjer det sånn ligge å støype opp ned går dårleg skal sparkles innvendig og trur eg har full kontroll på korleis å gjere det på den lettaste måten
                          Den er mottatt. Var kun ett spørsmål. Ser nå at det var litt trangere i høyden i kassa enn jeg først trodde. Trodde den var høy nok til å sitte innvendig på baksiden :P Er vel uansett greit med ett hull for bedre ventilasjon og kjappere herdetid også

Begynner å se bra ut dette nå da. Hva skal du trekke med?

Comment

• grett nok at stig e liten. men han e ikkje so liten at han komme seg inn hullet til en 12"
                            "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• Originally posted by johnnen View Post
                              grett nok at stig e liten. men han e ikkje so liten at han komme seg inn hullet til en 12"
                              Ah, trodde faktisk det var 15" dette her, er vel bare jeg som ikke har fulgt med godt nok i timen :P

Comment

• Trustno1 beklager var ikkje meininga å virke sur eller noe trur eg var dautrøtt å totaltødelagt etter noen knallharde økter og alvorleg lei, å tillegg so seier folk at dei ikkje trur at eg blir ferdig, då blir eg litt oppgitt, har eg sagt eg skal bli ferdig so blir eg sannsynlegvis det eg er litt betre form idag kan en sei.

eg kan no legge ut noen snikbilder. som sagt porten er langt frå ferdig samme med innvendig i kassa (ca 12timers jobb)
                                mye er gjort siden Noen av bilda blei tatt

ca arbeidsøkt på verskted i dag blir 25t før eg tar kveld å snur døgnet til normal døgnrytme.

eg har fått bekrefta at subbane mine er på vei..(dei som eg egentli skulle ha. var meininga å bruke noen midlertidige men
                                no får eg alt.so eg har en kjempedag)

som sagt langt frå ferdig her med port..

en av grunnane til hullet i kassa. (her måler eg klaring til bakluka.)

her er en kar som er extremt fornøgd 5mmklaring

heile deksel med forsterker ramme, pc ramme er avtagbart.. støpte detta for ca 3timer siden,
                                so no er det av på handle runde nok en gang.

å sett på at lakkverkstedet har gjort en skikkeleg jobb med fangerene mine
                                (dei fekk ikkje sparkle før eg hadde sett plastsvesinga osv)

neste update blir vel sannsynelegvis om noen dager når eg er ferdig i bagasjerommet. (fredag planlagt)

Comment

Working...
                                X