Takk :-) blir stooor oppdatering mandagskveld:-) er dausliten vetsj kor lenge eg har vert våken. Eg vil takke john som har vert med på helv. Lange dager å netter. Men blir vi ferdig? Det vil neste oppdatering vise. Mobil update
takk takk Endeleg. bilen levert til lakk og eg er TOTALT utslitt. frå tordag til i dag (tirsdag) 6timer søvn på en sofa på verkstedet.
men uten sånn økt som detta hadde eg aldri blitt ferdig, men sta som eg er, og so god kamerat som JOHN som holder ut med meg sjøl om vi kan bli leie å trøtte er detta den desidert den hardeste økta eg noen gang har hatt under bilstereobygging.
vil eg takke:
ICE AUDIO.
GROUND ZERO . for RÅTT utstyr
JOHN!. for å holde ut me med meg (han skal vere sjåfør for meg i heile sommer, tihi
Bassbrothers! (som hadde vinyl å kontaktlim som Kjetil henta,)
Trond Tysse: for henting av varer i oslo å ta dei med til lærdal
Hanne: som alltid er fornøgd å forstår meg, extremt snill å god e du og!
Kjetil : som Alltid hjelper til når det trengs.
i går kveld. kom hanne og Kjetil på besøk på verksted.
hadde med pizza (kremt var vel eg som hadde bedt han om å komme)
dei viste med bilder frå leiligheta mi. der hadde dei Shina totalt . (noe eg har grua meg til i ukevis)
eg berre seier fyttikatta for en fin vennegjeng eg har!
(sånne venner som eg har fortjener et langt innlegg på forumet (dei er dageleg innom å ser)
gjenstår bil:
sparkle å trekke dørsider.
dynamo
eksos,
montere fangere lykter osv osv osv.
+ litt småting
(blir dyrt i lengda med små handlerunder ca 1000kr, for detta)
det har gått med ca 10 + sparkelbokser 40l. polyester. + andre småting so koster fort penger.
john har mekka seg arbeidsplass i lakkboksen .)
holder på å koble sammen (detta tok TID)
(er kjempe fornøgd med 100amp powermaster`n!)
mange av småkablinga vart lodda sammen/tidkrevende alt.
montering av forsterkerane i taket igjen (nye lys i tillegg til dei gamle som var det ifrå før av)
basskasse.
avstivinging. og demping av frontvegg. og mala seff (
dørtrekk:
for å sei det sånn. 1cm klaring til sete, 1cm klaring til vindusheis (john som har mekka! STOLT over deg)
midtkonsoll
(vi begge har glømt å ta ferdig bilder av den men meget fornøgd ! )
Her er endeleg alt oppe å går etter MAAAANGE timer med kabling.
alt virker sånn som eg har lyst.. med tanke på pc,mediaboks,spiller, eq, osv
her må eg av med bærebruer bak. (måtte modifisere dei)
etter ha kjørt bilen frå skei til førde etter monteringa med batteria i fronten er bilen blitt en drøm åkjøre (bilen er sendt til lakk.)
Fyy fader, detta blir ikke anna enn gromt !!
Er ikke vanskelig å se at det har gått med noen timer bak detta prosjektet. Blir artig å se bilen når den er helt ferdig veit jeg
hifonic: siden subber og høgtalere er gule må vi ha gul port og (vi brukte litt tid på å finne akuratt samme farge på handle runda vår :P )
kamerater over alle kamerater. JOHN. eg var på jobb i natt. og han har kun sparkla 1gang i heile sitt liv.
kommer frå jobb svinga innom verkstedet.
der var verkstedet rydda. og dørtrekka ser slik ut! blir tunge dører dørhengslene må vel forsterkast til vinter`n.
vi svinga innom der bilen blir lakkert. og den var allerede komt i lakkboksen . her går det unna so det synger etter.
trur eg har glømt å ta bilder av porten etter den var lakkert (samme farge som bilen) til gamle kassa. so tok noen i stad
sånn forresten har eg endå dynamo støy vist eg gainer forsterkarane på halv guffe. forstår ingenting av det. men EQ`n har bosta linjesignalet opp med 7volt. har gainen sånn ca på null. = ingen støy men kjedeleg å vite at den er der endå vist eg vil forandre på et eller anna.. KA søren det kan vere?
til sammen 8 eler 10jordingspunkt i bilen. 5 av dei i motorromet. kan garantere god kontakt. dynamo har fått eigen jording. for å vere 100%sikker. eg vil ha det 100% no når eg bygger opp igjen
har sjekka: spiller ingen problem med den.
vi har dynamostøyfilter frå helix (trur ikkje det hjelper :P men men eg har no iallefall prøvd)
dynamo lader som den skal.
forsterkere : inge tull.
jording = knall.
phonokabler: knall.
eg har ALLTID vert plaga med støy i denna bilen. i alle år.
noen som har en anelse ?
syke syke mann! imponert over innsats og ståpå vilje til deg og ikke minst JOHN som egentlig ikke har noe med denne bilen å gjøre! god kompis du har der! ser ut som du/dere blir ferdige til rudskogen ihvertfall hvis det ikke blir noe krøll da.. skal du dit så skal jeg komme bort og hilse på og kanskje jeg kan få en prøvelytt? hehe.. stå på!
hehe.. :P btw. dere har holdt meg oppe i hele natt fordi jeg ble så oppslukt i denne tråden så jeg har lest hele greia.. :P men imponerende bygg! det skal dere ha!
He, he. Tror jeg skal bestille et par sånne danseshow på mine arbeidsplasser. Har vel blitt litt feilmonteringer da ja.
Dere fortjener en flott ferie begge to etter dette prosjektet. Må si enda en gang at jeg blir en anelse imponert både over arbeidstempo, og ikke minst resultatene dere produserer. Tydelig at ingen av dere har "ei hånke me gulrøtter" til never.
Stå på videre, jeg følger med.
Raymond Pedersen
Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
Tar det som det kommer, og løser det som det går.
tusen takk Er meget imponert over john sjøl men vi har en plan for drifte bilen hans! . bygge lettvekts anlegg med show faktor er planen i vinter . mazda`n blir utsett og utsett:9 den blir vel ferdig i 2020?
nollie1982: prøvelytt er berre å komme. planen min er å sitte uttaforbilen på full guffe på kvert einaste treff å nye øl å musikk å se på damer
synst faktisk vi fortjener en ferie sjøl. er litt lei hundelivet som har vert siden vinter. er ikkje mange timer eg er heime
er dusjen oppdatere på forum sove noen timer å jobbe igjen . untatt når eg var sjuk i en periode. har ikkje mye liv med andre kamerater untatt dei som kommer på besøk til oss. so har litt å ta igjen
kan oppdatere med at bilen er lakkert. ( er kun panser å framskjermer, sideskjørt) fangerene blir lakkert i morra.
henter bilen i 4 - 5 tida kjører den bort til et anna verksted å dei skal polere bilen. (litt jobb overlater eg til andre mens vi holder på med dørtrekk å andre små ting)
fredagskveld/natt/lørdag får eg låne et bilverksted
fixe eksosanlegg/ montere fangere / skifte olje å div filter.
og få dynamoen til (han verksmesteren skal hjelpe meg / faren til han som eiger saab`n)
det er store fordeler med å ha godt kjentskap til folk. (er løftebukk eg trenger for å få gjort tinga skikkeleg. (trenger ikkje men mye lettere)
plan lørdag til mandag:
gjere oss ferdig innvendig (er litt å henge fingra i endå.)
dempe dørene skikkeleg.
+ skikkeleg vask innvendig.
so har en noen dager på testing av anlegget og bilen
eg skal kanskje trekke oppgjen dørsidene til sprintern sånn at han får dei igjen natt torsdag 8juli. (so må beregne MINST
en LANG dag der. lim fjering! ÆSJ! han kommer med den på lørdags ettermiddag på rudskogen.
Comment