Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdal: show mx-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vert ei knall hard helg detta. planen var å vere ferdig med stort sett alt til lørdag /søndag. men den planen gjekk rett i vasken. ( har sikkert brukt 20 timer til sammen å sortere skruer, mutrer, skiver osv osv. ) men gjer alt 100% sånn at alt går mye fortare når eg skal jobbe å sleppe å leite etter ting...

so skulle en som er med å leiger verkstedet vere med å male å ditt å datt men vi måtte gjere alt sjøl dårleg gjort!. = 1mann mindre i arbeid på ei helg på minimum 10t på verksted(etter mi meinig) = 30timer tapt

men men nok om det. vi har no fått gjort litt vi karane som har vert her:
    Plata forran vinduer:
    mala
    lagt opp strøm rundt om alle veier. (på skikkeleg vis selfølgeli)
    luft i "pusseboksen"
    noen verktøytavler.
    flytting av biler å båter ( eine båten må stå der til neste helg, erger meg over det!)
    lagt opp høgtaler ledninger rundt om i bygget.
    sortering av verktøy = er so vilt mye verktøy
    reoler
    til sammen blir det 6 store verktøytavler i "fin hallen + dei i pusseboksen. + verktøyskap.
    (sikkert på tide å selge litt verktøy:P )

det såg ikkje so bra ut med vindu å kun et strøk med maling.

noen ikkje so fult so fine verktøytavler (sikkert 10 år gamle minst) rusta å fæle.

so verktøy tavlene fekk seg ei runde med slipemaskina og litt primer å toppstrøk.

luft å kontakt på plass å skruer sortert! USJ!

laga feste til brannsløkningsapparatet (1stk av 5 vi har, so på den sikre sida :P )

tja. detta var snodig. en cd spiller. (ja eg har selfølgeli løsninga på korleis det ikkje skal bli støv å dritt på den.
    er berre at eg ikkje har fått gjort meg ferdig med å bygge benken endå.

uff mye rot på arbeidbenken, 6*9 på plass.

kabler blir festa. vi har noen meter med kabel strekk til sammen

noe verktøy + tavlene, luft utstyr og mye elektrisk. so trur vi klarer oss

det begynner å ta form i eine delen av hallen. men mye sorterings jobb i verktøy før verktøytavler å nye arbeidsbenker
    kan monterest i andre delen av lokalet.

montering av reoler. løftebukk skal opp i denna delen og.

"rote hjørne!"

Comment

• Laaang tråd!

Hei!

Først av alt må jeg bare si at det er en utrolig bra tråd du har her! Veldig kule og gjennomførte prosjekter, og utrolig mange bilder, noe som er VELDIG bra!!

Jeg ser at det er endel diskusjoner om hvorvidt man skal dele opp tråden osv.. Som nykommer kan jeg jo komme med min mening.. Hehe..

Jeg syns egentlig det er utrolig kult at du legger opp èn laaaang tråd, for den blir jo liksom litt som en dagbok.. Man følger jo liksom livet ditt fra dag til dag.. Og hvis det er stille på det ene prosjektet, så ser man jo ofte hvorfor.. (Da har du jo plutselig bygd et versting-anlegg i en avisbil..)

MEN: Jeg, for min del, bruker dette forumet som en inspirasjonskilde og henter veldig mange idèer herfra, og da blir det litt verre.. Skulle f.eks. vise dette gale avisbil-prosjektet ditt til en kompis av meg, og det var jo nesten håpløst og finne det igjen..

Mitt tips: Hva med å ha en "hovedtråd" som du bruker til alle prosjektene dine, men istedenfor å legge ut masse bilder/tekst pr. prosjekt, så lag bare en link til en tråd som omhandler hvert enkelt prosjekt?? På den måten kan vi følge med hva du gjør fra dag til dag, og fortsatt ha en grei "index" som vi kan leite oss frem i..?
      Audun Werner

Comment

• Audun W: tusen takk

har en plan om prosjekttråden skal berre gjere meg ferdig med verkstedet først so skal eg ha meg en heildag forran pc`n
        å få til et eller anna lurt.

vert mye på verkstedet i det siste (egentli døgnet rundt)

verkstedet skulle vert ferdig rigga for lenge siden. men eg trudde jo at alle skulle stå på so berre det, men det var feil:P

so har det vert montering av anlegg i 3 biler ( kun skru i frontsett å sub + div ) sånt so ikkje er so intresant.

gjenstår før alt er klart:
        bolte fast den andre løftebukken å litt kabelstrekk til den.
        rydde ut alt skrot
        få på plass dei siiste verktøytavlene
        en stk arbeidsbenk til
        + skikkeleg vask av gulv før alle "gromvognene kommer i hus"

so jobber eg ca i 1 - 2 veker på den "volvofeltvogna i pussehallen"
        ut med den inn med mazda å kappe den i fillebiter i vinter.

noen liter med maling har gått med

Tja orange dører på arbbenken (fekk dei gratis!)
        ( var mye jobb med denna benken men solid? vil tru det:P )

spiller`n i benken. kabler å sånt er skikkeleg på plass for lenge siden .

Den andre løftebukken på plass i lokalet (Uff er mye vekt i en sånn )

Sannsyneleg vis det siste bilde av Mazda`n på bakken, med dei felgane å breddinga

Noe alla detta vil komme på bilen. 12.5" x 20" når eg har spart opp litt penger.

Sveisa vogna til bilen. den blir nok konstruert litt anerldes med tiden når eg kanskje? skal kappe gulvet i bilen vi får se.

liten oversikt av korleis det er akuratt no. civic skal vel ut i løpet dagen i dag.

måtte late opp sidedøra so eg fekk tatt et bilde. er grei jobbe plass rundt "bilen".
        Last edited by bassdal; 03-11-2010, 10:04.

Comment

• words!! snakk om perfekt arbeidsplass da! stå på Stig
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic
          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
          www.sandviksbassogbongel.com

Comment

• NAIS arbeidsplass!
            *misunnelig!*

Sikkert tenkt på det selv, men hva med og skjære ut hull i døra der cd spillern er. Så kan du bruke fjernkontroll (om du har).
            Redd for støv? Lim på tynt plexi glass.
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

• Øivind: du får ta turen i sommer vi har vel litt barcardi å pils i kjøleskapet klart i løpet av vinter`n
              lokalet er perfekt etter mi meining. eller det hadde jo ikkje vert dumt å hatt det endå større, men til vårt bruk? perfekt

Genexxa: hjerteleg velkommen du og på pilsing i sommer!
              det med cdspiller`n er heilt topp sånn som det er på grunn av:
              en stk minnepenn + random + kun bra musikk.. (var inne på tanken med å skjære ut men trur ikkje det kommer til å

pauserommet. her har vi kjøleskap hybelkomfyr,kaffitrakter( micro. prosjektor å pc kommer. )

sånn då var det av å hente seg ny bruksbil

Comment

• tja har ikkje låge på latsida i det siste:P

polo treff :P

Endeleg heime frå oslo. Detta skulle onkel ha sitt.

Var Mye bra med bilen so storfornøgd med bilen.

måtte ha en grundig sjekk. og som han sa nesten rustfri. Imponert!

i full gang med å lodde på plass litt kabler.
                har ribba ned heile ledningsnettet til alarm osv. og gjort på det på nytt var ALT for mye rot i kabler der.
                Funskjoner som var: alarm, bagasjeluke opner. sentrallås. ( har kobla til fjernstart startsperre )

bra dempa i ytterblekket. men innerblekket blir min jobb. Ellers var bilen bra dempa.. men har noen timer forran meg endå.

alt av kabler i bilen er lagt opp på nytt. på skikkeleg vis.

No er bilen heil å grei innvendig, so no kan eg bruke bilen mens eg holder på med dørsider dashbord osv
                i seinare i vinter ,)

Ser mange har bygd flotte hushøgtalere på forumet so tenkte no eg og kunne legge ut et skrytebilde.
                komponenter: Vifa og seas. er mange årsiden eg bygde dessa, låter utruleg bra. før brukte eg elektrokompaniet forsterekere. dessa vart solgt til fordel for bil

Dei er bygd i 19mm spon. kledd med finer og deretter klarlakk.
                jada skal bygge meg ramme lerret i vinter og er planen :P

Comment

• du mildeka med å begynne med å gjøre en bil ferdi heller
                  fusion/audi system xIon/digitals design

Comment

• Bruksbil må jo eg ha:P (vinterbil)
                    integra`n var ferdig i fjor den (det skal nytt utstyr inni den til neste sommer. ingen ting blir forandra på designet der.
                    er ikkje mange dagane med arbeid der.)

Mazda`n. Koster SKJORTA å bygge so den tar eg litt å litt. før eg begynner å kappe den i fillebiter skal felger vere på plass først. 2012 er planen at den skal vere klar til treff.

Comment

• nice hjul ka merke er det å butikk kjøper du fra
                      fusion/audi system xIon/digitals design

Comment

• Bassdal, du vet ikke om noen som har en pent brukt Rasing stol til salgs får en billig penge?

Comment

• Hvordan står det til med byggingen? Får du gjort noe mer for tiden?
                          Tor Martin Ølberg
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Hebbelille:
                            dessverre.

Tor Ølberg: åååja. er mange "små prosjekt på verkstedet" et stort prosjekt men ingen ting bilstereo foreløbi
                            har slutta i avisbransjen og har utruleg mange jobber på verkstedet so er på verkstedet på heiltid akuratt no fortida.
                            dei eg leiger av sender biler opp til meg (dei har bilverksted nede), so jobber litt sort og litt på vanleg måte. so har det fint for tida

Comment

• Aiai, bilmekaniker på sett å vis altså ;p

Du får få noe fortgang på poloen. Hvertfall nevne noe planer for bilen.
                              Tor Martin Ølberg
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• nja. vetsj ka eg ska kalle det.

er alt frå, sveisejobber, traktor, sandblåsing. so har NOK å styre på med

Polo`n. fekk på plass "orginalt" intriør den dagen eg kom heim med bilen.

Planer:
                                skifte motor, er meget dårleg stand den som var/er i bilen dessverre.
                                bygge dashbord, dørsider, bagasje,
                                valsehjulbuer
                                lakkere heile vogna

den skal bli en søt liten jente bil, so når eg finner meg den "rette" so har ho en snedden bil når vi skal på gatebiltreffa til sommer`n .

vist det er i orden for moderatorane at eg lager meg en prosjekttråd, om alle dei andre prosjekta eg holder på med kan eg legge ut bilder der koffor det er litt stopp på både mazda og polo detta er jo et bilstereoforum.

Comment

Working...
                                X