Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdal: show mx-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bilder, bilder !
    "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• Originally posted by bassdal View Post
      Då er Polo i FULL gang bygger ferdig bagasjerommet først. (ganske mye støyping)

litt deler på vei i posten til utvendig

Mangler fremdeles skinninteriør (gjerne gult og sort vist noen veit om)

skal se om eg hugser å ta bilder i dag:P
      har gule og sorte dørsider fremme og bak som bare ligger å støver ned hvis det er av interesse
      Audi 80 "RS2" sedan http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18496

Comment

• Du må frigjøre litt plass på innboksen din
        Audi 80 "RS2" sedan http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18496

Comment

• tja får vel legge ut noen bilder av ting og tang som skjer/har skjedd på verkstedet.

montering av frontfanger på naboen sin skyline.

måtte ha med et bilde av motorrommet.

dagen i går:

bygger litt anlegg for russen, og lys ville dei, ha, so tenkte å vere snill med dei å bruke lysdioder som eg hadde i frå før
          av istaden for at dei måtte bruke so mye peng på lysdioder i frå biltema, problemet mei dei lysdiodane eg hadde. var
          her måtte eg seriekoble, jada, alt var ferdig lodda, (brukte ca 8tima) slo av lyset i lokalet ville jo se korleis detta var i mørket. og kom SELFØLGELI til å trykke på STARTBOOST på biltema laderen = ca 17volt. dermed bortkasta arbeid.

her var eg i gang med loddinga

Dagen i dag:
          Rett på biltema. kjøpe dioder (stakkars russen vart ikkje so billig lika vel, koster f. meg 20kr. per lys diode, svindel.
          når det er 75stk blir det litt.

subkasse. meget spinkel kasse, måtte flytte baksete ryggg, for å få liter volum,
          blir en god del avstivning her ja,

John har kosa seg på verkstedet i dag med bilen sin å fått på coilovers å sånt(vart seff LAVT)
          , kjekt å jobbe med han igjen etter han har gått på kurs i 4mnd

siste oppdateringa før eg begynner for fult å jobbe meg i hel framover til å tjene opp penger til å virkeleg å bygge.
          Last edited by bassdal; 17-03-2011, 08:27.

Comment

• Jaja trudde det var siste oppdatering før eg reiste, men tok skammeleg feil der :P
            nylig bygd anlegg i en audi 90 (helvetes jobb, på grunn av kassa måtte byggast inni bilen. )

lik install som golfen har ikkje hatt tid til å tatt bilder. vert MYE stress dei sistedagane ja.p
            med mange biller.

vi skulle på vraken å hente nye dørtrekk til audi`n det fant vi ikkje men ENDELEG!! eg har fått meg
            skinn interlør. ( audi a3. og det passer perfekt, må bygge om litt fester osv)

TUSEN takk til oddove som hadde somla seg inn på forumet, og hadde dørsider so har eg fått meg alt komplett. interiør.

må sy litt på fører stolen, på grunn av sømmen har gått opp. ingen problem heldigvis MEGET fornøgd no til den prisen

Comment

• for å tilpasse audi a3 stoler og bakseter i en polo = en stooor jobb.
              brukte vel ca 10timer berre på det :P

oppbevaringslommer er kjekt å ha

girkule å manskjett modifisert frå a3

må til med litt jobb å tectylere etter mye hamring i bilen for å få plass til batteria.
              skal få laga noen fester i bilen men var tom for sveisegass.

den her plata ligger i klem med batteria = KNALL

hehe.- bassvegg??.. uff nei.

blir noe lignande detta.

litt for mye sparkel på bakluka dessverre so den skal en kamerat av meg få fixe.

mangler litt front etter en vinter =) =)

drar av litt sideskjørt osv
              Last edited by bassdal; 20-03-2011, 15:08.

Comment

• det er ikke bare din front som ikke har tålt vinteren, har en god jobb på en front jeg også. men ser ikke ut til at det er noen bit som er vekk så da er det lit mindere jobb å få det pent igjen.

men du Bassdal, eller noe andre rundt om, som kansje leser dette og som bruker har brukt en del Focal komponent sett, som da kansje har div diskant håldere/hus liggende i en eske eller i en krok.

Jeg skulle hatt to stk av den typen som ikke er til innfelling, så er det noen som har et par slike å avse og vil bli kvitt dem så tar jeg veldig gjerne imot.

skal bruke dem til et prosjekt jeg har i en båt.

Comment

• den fronten er boss

ang diskanthus. so trur eg har noen stk liggandes, er litt usikker men det ser vi når eg kommer heim

Her kribler det i magen til å vere på verkstedet igjen (det kommer til å bli MANGE timer framover når eg kommer heim frå jobb ja)

Polo:
                  etter mye tenking frem å tilbake å søking på nettet om kveldane eg har IKKJE tid sånn ombygging men det vart det lika vel.
                  no er det ingen vei tilbake.

plan :
                  2001mod front.
                  2001mod bakfanger,
                  bygge om panser,
                  bytte til polyforinger,
                  skifte slite deler, Hjullager, (alle), bremser, osv DONE, kun foringer gjenstår,
                  coilovers,
                  ledningsnett. DONE!
                  elvinduer, _ DONE!
                  tannstang,
                  servo,
                  STEREO!! Påbegynt prosess.
                  frontrute
                  lakkering.
                  valse hjulbuer litt
                  dashbord, DONE
                  eksos,

en liten del av det som skal gjerast.

All "styling" er i glassfiber, bakfanger må byggast om . bygger om fronten litt.

hadde bestilt noe som passa til min modell men suget var for stor til å ombygge alt heilt om

det som skjer på verkstedet framover:

få ferdig russebil (måtte på jobb so fekk ikkje gjere meg ferdig med den) DONE!
                  Få ferdig Volvofelt vogn (ca 7dager vist eg jobber 14timers dager)
                  Tor Ølbergs ODR Golf (beregner ca 7 dager, 14- 17timers dager evt meir. )
                  10 biler montering av, subkasser, frontsett, forsterkere å sånt smått, bør klare 2 biler dagen

Er snakk om å bygge i en Bmw stasjonsvogn, 8 * 12" i glassfiber install, han som eg bygde
                  den Sprinteren til for ei stund tilbake siden,
                  denna bilen blir vel bygd ut på sommeren en gang

Integra`n skal få nye subber, forsterkere osv, forsterke kassa! 40" tv monterast og EU OK,
                  (planen var å ombygge dashbordet i integra`n)
                  Polo.
                  Integra og Polo skal vere ferdig 24juni! SEINAST! www.sfjgatebil.com

beklager mye tekst å ingen bilder, men kan garantere MYE biler når eg kommer heim å får jobba meg i hel
                  Last edited by bassdal; 23-04-2011, 22:17.

Comment

• dææven! ser ut som du har mye å gjøre fremover! men stå på! og sleng ut masse bilder
                    bilstereo pensjonist!

golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

Comment

• Går du på stærke medisiner du? hehe
                      Litt av ei "To do list".
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

• han går på rød 3, urge og red bull

Comment

• Pro
                          Endeleg etter en mnd vekke frå verkstedet.
                          blir lange dager ja

dagen begynner med:
                          demontere en polo (ledningsnett å elruter)
                          gjekk vekk litt tid på en "kunde"bil,

diskutere litt med John om korleis vi skal bygge det (rettare sagt HAN skal bygge bagasjen)
                          og då satte vi i gang.

begynner med å montere "nye deksela" STOR TAKK til Oddove på forumet!

forsterkere til sub, 4kanaler kommer i midten (ja enkelt å greit)

samarbeida litt med john på første del av kassa, og vi er einige om korleis det blir

vinklingane på subbane er ikkje riktige, men trangt om plassen i denna bilen og.

Porten blir en 8" innvedig, feridg av runda utvendig 12" Den blir laga i en dreiebenk

2*12" enstk 12" port + 2 stk 8" er trangt om plassen

vekk med alt ledniingsnett. og få plass orginalt som ikkje er klipt i fillerbiter

Comment

• Herregud for ei arbeidslyst. Blir svett bare av å lese gjennom tråden her. RESPEKT!!!!

Comment

• Godt å se du er tilbake og at det np blir lit mere bilder og liv i tråden korlenge blir du heime no da?

Fik du sjekket om du hadde diskant håldere?

Comment

• Arne: tusen takk. er ganske sikker på at du har Maange harde timer i den STRØKNE Cossie`n din
                                Hebbelille: kremt. diskanthus nei blir heime ei god stund trur eg?

john på vei å bygge bagasjerommet

Det som har blitt gjort:
                                skilfta alle hjul,lagera,
                                på plass dashbord, osv,
                                kobla forsterkere,

montert GZ Neo8 i EINE døra
                                ( 5-6timers jobb per dør! for å få til, på grunn av rutene skulle gå heilt ned og det skulle se orginalt ut.)
                                ca klaring til ruta 1-2mm.

tja litt maskering før eg går til verks med vinkelsliperen på denna

Off gruer med til andre døra.

deksel på. sånn no er denna klar, full fart av med dørtrekk osv, når det er lakkering.

batteri og forsterkere på plass,

Comment

Working...
                                X