Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Cinquecento Sporting-prosjekttråd (Pioneer/Hertz/RF/RE/HK)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fiat Cinquecento Sporting-prosjekttråd (Pioneer/Hertz/RF/RE/HK)

Da var jeg tilbake... [ond latter]

Lager en liten prosjekttråd på bruksbilen... Har ikke lagt alt for mye tid og sjel i dette, for å si det sånn. Advarsel om dårlige mobilbilder som tyder på en kombinasjon av parkinsons og downs, men skal få tatt nye når sjansen byr seg (og jeg får veldig lyst).

Frontsettet blir byttet ut dersom Morel noen gang lager et 3-veis-komp. sett i "normal" prisklasse, men er på ingen måte et dårlig sett høyttalere. Kan anbefales på det varmeste for folk som liker å spille høyt. Orker masse, og er lettdrevent.

Var jeg DEG, ville jeg kjøpt det på www.engenaudio.com, om ikke fordi Mr. Engen er bilstereoverdenens Chuck Norris, så hvertfall fordi jeg kjøpte mitt sett der.

Men nok dårlig skjult snikreklame.

Fiat Cinquecento Sporting
    1.1i - 56hk - 710kg - 0-100 ca. 3 min. :P

Headunit:
    - Pioneer DEH-P880PRS

Frontsett:
    - Hertz HSK163 (treveis)
    - Custom dørpaneler + stygt moddet (men fungerende) innfestning på mellomtoner i originale hull i dash.

Subwoofer:
    - Hertz HX380
    - Custom bassreflekskasse 88 liter nettovolum, tunet til 29Hz! Innvendige avstivninger og 4" port på toppen, der det må lages ny hattehylle når jeg gidder...
    - Fjernet tidligere hevet gulv osv i bagasjerom pga ny kasse som er ca. 74 liter større enn den gamle.

Forsterker:
    - Harman/Kardon CA5250 - 5 kanaler, brokoplet på frontsett, subkanalen driver HX380'n meget bra (sub har enkel 4 ohms spole).

Planer om utvidelse:
    - Den nevnte forsterkerutskiftningen med påfølgende mods baki. CHECK
    - Utskjæringer i dør for å få mer dybde i midbassen. Strykes: Snakket med Engen, midbassene skal spille best i avgrenset volum, og de spiller forsåvidt bra og...
    - Mulig modding av dørpanel for å montere en Earthquake SWS 6,5" i hver dør, disse to vil i såfall bli drevet av en RF Power 351s jeg har liggende. Strykes - dette var alternativet til større subwoofer baki, men det er nå montert større sub.
    - Lage ny hattehylle så det ser hvertfall halvferdig ut baki der...

Last edited by Miniboom; 25-01-2009, 16:06.

Ferdig resultat baki. Ikke lett å se det er en sub her?

Offtopic: En fyr i Horten har ikke heeeelt skjønt hvor satelittene er lokalisert...

Litt frihåndssaging, ja... Hurra...

Ikke verdens mest ryddige benk. :P

Må jo ha to...

Prøvemontering...

Måtte jo ha en lomme til all dritten. Er ikke hanskerom i denne bilen (!)...

Sånn blir resultatet.

Alt er ferdig trukket nå. Skal få ut noen ferdig-bilder...

Jallafeste-"brakett" til mellomtonene. Originalt hull er 4", og de er bare 3" i dette settet. Løsning: Sponrester og masse (!) lim.

Comment

bilen din har like kjipe løsninger inni som min 205 jo helt flat dør og inget hanskerom

har du bilder av bygginga i jerrykanne? morsom løsning
      mvh Sindre Carlsen

Comment

Har dessverre ingen bilder av det, da det var en hurtigoperasjon jeg gjorde sammen med broren min, på jobben hans.

Det er bare en MDF-kasse som er banket inn i Jerrykanna, gjennom et hull jeg laget med vinkelkutter i den ene sideveggen (som nå utgjør "undersiden", om man ser på bildet). Elementet spiller nedover, og kassa står på noen små aluminiumsføtter som er plassert rundt elementet, for at det ikke skal slå i gulvet.

Gulvet som du ser i bagasjerommet, med den blanke matta, er bare en spon/MDF-plate (husker ikke hva jeg brukte der) som er bygget opp for å romme forsterkeren under + skjule det som synes av basskassa utenfor kanna. Pga monteringsdybden på elementet og begrensninger på volumet, måtte kassa bli litt høyere enn hva som fikk plass i kanna. Hadde egentlig tenkt å ha kanna sånn at elementet slo bakover, men det hadde jo da blitt stygt. Og jeg ble i grunn like/mer fornøyd med det slik det er nå.

*Trekke pusten*

Kult du likte det, likte det sjøl og. Den røde kanna står til de røde sikkerhetsbeltene (!)...

Comment

Ser ikke ett eneste bilde jeg...
          Mvh. Terje Hansen. @ Facebook
          # Mazda 6 / X Audi A6 / X Volvo 850 / My CarDomain

Comment

Najs! Cinq er artige biler. Er det 1102-motoren du har? Anbefaler i så fall større gasspjell fra danske Hans Meisner, ganske mye moro for lite penger

Comment

1102'en, ja. Har en liten issue med den som jeg må løse før jeg kan modde noe. :P Den fusker litt mellom 2-3.000 omdreininger... Tenkte først bensinfilter/vakuumlekkasje/andre bagateller, men så er det visst byttet reg.reim på den for 15k siden - og jeg hørte antydning til tenningsbank forleden. Så kanskje er reg.reima satt et hakk feil... I såfall ser det ut som litt av en jobb for å rette opp i det. Men skal ikke si noe for sikkert før jeg får sjekket alle bagatellene.

Og så er det tute meg noen som har sparket av tuppen på "fasepluggen" på midbassen på passasjersiden. Faen sprute. Griller er stygt, men ser ut som om jeg må anskaffe noen...

Comment

Ser jaggu ut som du kjører rundt i en gammel nordmørsbil jo!
                Roar Sørlie
                Tlf 90127075
                Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

this isn't a car, it's a lunch box!!

Silence I keel you!!
                  sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                  IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Hehe, den SER faktisk ut som en Gulars-matboks!

Comment

miniboom! får du slutte og bygge fjase bil!!!! bygg MINI!!!!!!!!! hehe

Comment

hvorfor må du ha med jerri kanne ?
                        Einar fleischer

Pioneer
                        JL audio
                        hertz
                        earthquake

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2636

Comment

Originally posted by fleischern91 View Post
                          hvorfor må du ha med jerri kanne ?
                          Det er bare en sub. Men kunne trengt ei kanne, tanken er bare 34 liter!

Comment

Originally posted by jAn_M View Post
                            miniboom! får du slutte og bygge fjase bil!!!! bygg MINI!!!!!!!!! hehe
                            Kan jeg være enig i, men da må først polakken ha tid, og det har han først i februar en gang. Så da blir det vel i februar en gang, da.

Stakkars fyr, han får vel magesår når han ser Mini'n og hva som må gjøres.

Comment

hmmm nå var det mange baller i lufften ang prosjekter her miniboom... kansje gjøre noe nå da fått orion bloka jeg prata om hehe steike den var trivlig....

Comment

Working...
                              X