Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hebbelille sin familie bil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hebbelille sin familie bil

Tenkte jeg kunne legge ut noen bilder av bilen og det anlegge som er i den i dag.

Bilen er en 2002 modell Galant stv.
    Det som er i bilen i dag er en Focal subb med en monoblokk til.
    hadde i noen focal høytallere også men dem er nå solg da jeg skal bygge om anlegge igjend.

Det nye anlegge skal bestå av følgene:
    Forsterker: FOCAL FP5.500
    Basselement: 2x FOCAL 27V1
    høytallere bak i dørene: FOCAL 165CVX
    høytallere i fremdørene: FOCAL 165VR
    spiller: Kenwood DNX-8220BT

Her er noen bilder av bilen og det som er i den nå.

Kommer nye bilder når jeg kommer i gang med det nye anlegge, må få tak i 11" mdf ringer så jeg kan begynne å støpe kassen, og siden jeg og fres ikke er noen særlig venner så må jeg få noen til å lage de til meg, så jeg håper jeg får tak i det.
    Last edited by Hebbelille; 21-01-2009, 18:56.

Dette blir stilig... Tøff den stilen du hadde baki nå, hehe
    Woofers like wather, must have'em

Comment

Liker den "clean" stilen... ser bra ut!
      sigpic

Comment

trenger litt info.... jeg har støpt en del med galssfiner, men aldr bygd en basskasse av glassfiber før, så det jeg lurer på er, nå har jeg snart sveisa ferdig rammeverket til kassen dette er da laget av rundstål 6 og 8mm så skal jeg trekke den med Fleece og dynke og polyester, men når det er gjort va da? skal jeg da legge på glassfiber utapå der eller er det best og legge dette inni kassen og hvor mange lag bør jeg legge, jeg bruker da 300g kvm, glassfiberduk beregnet på båtskråg.

sån ca tykelse jeg bør ha på kassen, (litre messig så kan jeg legge det inni dersom det er det beste)

Comment

har du fått montert frontsett idag

Comment

Nei har ikke begynt på det enda, har så vitt vert heime etter at jeg var på ICE i dag... har en svigers far som hade bursdag så var det heim og lage middag, så nå skulle jeg bare sjekke forumet så tenkte jeg at jeg skulle ut og jobbe litt videre

kan legge med en lik til ett anne prosjekt jeg har.. det er ferdig utvendig sån ca så nå er det innvendig som skal byggest. dette er noe jeg fant på at jeg skulle gjøre for 2 år sidne men en slik bil så egentlig ikke noe mening i det annet at det var gøy å gjøre og det hålder for meg

http://www.ts-ogn.no/phpBB3/viewtopic.php?f=61&t=27349

Comment

Originally posted by Hebbelille View Post
              Nei har ikke begynt på det enda, har så vitt vert heime etter at jeg var på ICE i dag... har en svigers far som hade bursdag så var det heim og lage middag, så nå skulle jeg bare sjekke forumet så tenkte jeg at jeg skulle ut og jobbe litt videre

kan legge med en lik til ett anne prosjekt jeg har.. det er ferdig utvendig sån ca så nå er det innvendig som skal byggest. dette er noe jeg fant på at jeg skulle gjøre for 2 år sidne men en slik bil så egentlig ikke noe mening i det annet at det var gøy å gjøre og det hålder for meg

http://www.ts-ogn.no/phpBB3/viewtopic.php?f=61&t=27349
              fet bil, har carina selv

Comment

har fått tatt noen bilder... har ikke kommet så langt enda, venter på forsterker og noen MDF ringer, regner med det er her på mandag eller tisdag. så da vil det komme fort noen nye biler fra bak i bilen så dere får se hvordan det blir.

men har bilde av diskant hålderen som skal være på ver side av baksete ruggen.

dem skal trekkest i skay etter vert da

Comment

Det der var en stilig løsning...
                  Mvh. Terje Hansen. @ Facebook
                  # Mazda 6 / X Audi A6 / X Volvo 850 / My CarDomain

Comment

Ser for meg at det kan bli litt mye diskant rett i øret på de som evt sitter bak, men ellers så ser det jo bra ut da

Comment

Har vert inne på tanke.. men nå har jeg barne sete som står bakover vendt i bilen så sån for noen år så blir det ikke noen som sitter på sidene

Comment

Bare diskant bak der?
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

Comment

nei det blir jo da 6,5" melomtone i dørene bak, men akuratt oppe på kanten der blir det kun diskanter og så to stykk subber bak i bilen.

her et bide der fra jeg testa ramma som skal være bak i bilensom alt skal buggest i, og så har jeg noen bilder av den nye kassen som da skal stå i reservejuls brønn, det re bare ramma av 6mm rund stål.

Må da også få rette en stor takk til Kenneth Bakken på installbay som lagde noen helt perfekte mdf ringer til subbene mine. de var helt perfekte

men nå noen bilder

Ramma ser dere går rundt hele kanten

Nye kassen

snart klar får å begynne og støpe kassen nå....

Comment

villt utseende på kassa, den gleder jeg meg til å se mer til

Comment

Geschtilich.

Comment

Working...
                              X