Utgangspunket var en standard BMW E36 Coupe.
Som medbygger: Rune Iversen
Liste over komponenter som skal inn i bilen:
Hovedenhet: Alpine IVA-D106R
Signalprosessor: Alpine PXA-H701
Frontsett: Pioneer TS-E176
Sidehøytalere bak: Alpine 6,5" DD Drive
Bakhøytalere: Polk Mono 6x9"
Sub: MTX Thunder 9500 12"
2 kanals forsterker: MTX 942
2 kanals forsterker: Pioneer GM-3300T
4 kanals forsterker: Pioneer GM-6300F
Kondensatorer: Stinger SHC201 (2stk)
Inverter: 12V - 230V (650W)
Laptop: Toshiba
Ekstern Harddisk: Digital Western 300GB
Kan bli noen skjermer underveis
Litt uklart bilde men...
Starta med å rive ut bagasjerommet. Blir dårlig med stephjul, funker på boks
Isolerte hjulbrønnen med 50mm HardRock (Rockwool) for å forhindre kondensering under OSB anleggsplata for forsterkerne.
Tetta rundt plata til forsterkerne med ekspanderende pakning (Fenfast)
Så var det tid for å tilpasse 3 stykk forsterkere nede i hjulbrønnen. Lagde trekant lignende klosser og satte forsterkerne på disse som vist på bildet. Det var en del prøving å tilpassing før man fikk alt til å stemme sånn som man ville ha det. Prøvde å planlegge litt fræmover når det gjaldt kabelstrekk nede i hjulbrønnen.
Hattehyllen som sto i bilen fra før av så ut som en sveitserOST. Lappet sammen hele hattehyllen med 3mm kryssfiner og lim.
Her har hattehyllen fått litt sparkel på seg og holder på å skjære ut 6x9" hullene og bassport hullene.
Velykket
Etter litt pussing å sparkling var hattehyllen klar for trekking.
Så var det klart for trekking av hattehyllen der vi brukte vinyl1 fra Installbay.
SUPERT material Som lim brukte vi Stinger sitt kontaktlim noe vi ikke anbefaler. Det ble boblete rett å slett!
Klokken var rundt 1 en lørdags natt og jeg manglet noe å legge mellom ruten og hattehyllen. Det gikk desverre ut over ting rundt meg. "Lånte" litt gummigreier fra ett rør
Da var hattehyllen ferdi montert i bilen
Da var det tid for dørtrekkene bak i bilen. Delte dørtrekket som bildet viser for å lage en form der jeg skal ha inn 6,5".
Fant plassering av høytaleren og bruke en høytaler ring som jeg festet til dørtrekket med noen skruer.
Så trakk jeg et flispledd over for å lage en form til støypingen.
Deretter var d tid for påføring av polyester.
Når polyesteren hadde tørket var det tid for duken som skulle legges på. Videre kommer sparkling og masse pussing. Har desverre ikke bilde av dette.
Som medbygger: Rune Iversen
Liste over komponenter som skal inn i bilen:
Hovedenhet: Alpine IVA-D106R
Signalprosessor: Alpine PXA-H701
Frontsett: Pioneer TS-E176
Sidehøytalere bak: Alpine 6,5" DD Drive
Bakhøytalere: Polk Mono 6x9"
Sub: MTX Thunder 9500 12"
2 kanals forsterker: MTX 942
2 kanals forsterker: Pioneer GM-3300T
4 kanals forsterker: Pioneer GM-6300F
Kondensatorer: Stinger SHC201 (2stk)
Inverter: 12V - 230V (650W)
Laptop: Toshiba
Ekstern Harddisk: Digital Western 300GB
Kan bli noen skjermer underveis
Litt uklart bilde men...
Starta med å rive ut bagasjerommet. Blir dårlig med stephjul, funker på boks
Isolerte hjulbrønnen med 50mm HardRock (Rockwool) for å forhindre kondensering under OSB anleggsplata for forsterkerne.
Tetta rundt plata til forsterkerne med ekspanderende pakning (Fenfast)
Så var det tid for å tilpasse 3 stykk forsterkere nede i hjulbrønnen. Lagde trekant lignende klosser og satte forsterkerne på disse som vist på bildet. Det var en del prøving å tilpassing før man fikk alt til å stemme sånn som man ville ha det. Prøvde å planlegge litt fræmover når det gjaldt kabelstrekk nede i hjulbrønnen.
Hattehyllen som sto i bilen fra før av så ut som en sveitserOST. Lappet sammen hele hattehyllen med 3mm kryssfiner og lim.
Her har hattehyllen fått litt sparkel på seg og holder på å skjære ut 6x9" hullene og bassport hullene.
Velykket
Etter litt pussing å sparkling var hattehyllen klar for trekking.
Så var det klart for trekking av hattehyllen der vi brukte vinyl1 fra Installbay.
SUPERT material Som lim brukte vi Stinger sitt kontaktlim noe vi ikke anbefaler. Det ble boblete rett å slett!
Klokken var rundt 1 en lørdags natt og jeg manglet noe å legge mellom ruten og hattehyllen. Det gikk desverre ut over ting rundt meg. "Lånte" litt gummigreier fra ett rør
Da var hattehyllen ferdi montert i bilen
Da var det tid for dørtrekkene bak i bilen. Delte dørtrekket som bildet viser for å lage en form der jeg skal ha inn 6,5".
Fant plassering av høytaleren og bruke en høytaler ring som jeg festet til dørtrekket med noen skruer.
Så trakk jeg et flispledd over for å lage en form til støypingen.
Deretter var d tid for påføring av polyester.
Når polyesteren hadde tørket var det tid for duken som skulle legges på. Videre kommer sparkling og masse pussing. Har desverre ikke bilde av dette.
Comment