Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miniprosjekt: Aeroport

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Miniprosjekt: Aeroport

Fant ut at jeg måtte gjøre noe med subkassen nå, da den ene porten løsna. Så tenkte jeg like godt kunne smelle opp en liten prosjekttråd, da jeg tidligere har sett det har vært spørsmål om akkurat dette. Nå er jeg langt i fra noen ekspert, men håper jeg har gjort noe riktig sånn at folk lærer...

Slik så det ut:

Prøvde å få til avrunding med en trefres, men ble ikke det helt store.

Portene etter at jeg ramponerte kassen litt, den ene fikk seg en trøkk. Ikke mye avrunding å spore her heller gitt:

Tilbake til start:

Hva skal disse rørbitene brukes til, tro? Ble ikke tatt bilde av alt som gikk med..

Etter litt jobb, ble det til disse:

Og slik ser de ut sett forfra:

Med 100-150kg stein som ballast (ikke mye fjæring igjen da) gikk det fint å lime dem fast i bunnen på kassen:

Ble litt spakling akkurat der rørbiten begynner/slutter. Er det vits i å pusse ned så det blir helt glatt? Tenker for lyden sin del.. Andre tips til hva jeg kan gjøre bedre før det er for sent?

Skal gjøre ferdig i helga, i morgen/fredag skal jeg på Smøla og se på vindmøller
    R-Design

Se her ja! Noen som har skjønt det

Og ja, du må pusse det helt glatt om det skal ha effekt. Skal ikke kjenne noen hakk eller ujevnheter når du stryker over med fingrene.

Åssen er forholdet mellom avrundingen på innerbuen og ytterbuen? Det er veldig viktig at porten er like bred gjennom hele buen.

Stå på videre, blir nok bra til slutt!
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Okei. Da blir det pussing. Tror det skal være ganske jevn avstand ja, selv om jeg verken har målt eller regna på det - tok det bare på øyemål. Kommer vel en oppdatering i morgen..
      R-Design

Comment

Fikk ikke gjort så mye som jeg trodde i helga, men har kommet et stykke lenger nå. Glemte å ta bilder sånn underveis, men nå ser det sånn ut:

Limte inn litt avstivninger med det samme:

Realistisk tidsperspektiv må vel bli å få satt inn utstyr igjen til helga. Pussing og lakkering nå så tror jeg det blir bra

Vet det var noen her som hadde målt økning i dB bare ved å avrunde porten og? Hvor mye var det i såfall?
        R-Design

Comment

det blir vel min tur til å gjøre akkurat det samme som du snart ser bra ut dette
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic
          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
          www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Bare lurer...
            Står kassa sånn som den er avbildet når den er i bruk?
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Hehe. Har dratt den fram en del for å få litt bedre arbeidsforhold. Den skal stå helt inntil seteryggen, da blir det beint og sånn.. Eller var det noe annet du tenkte på?
              R-Design

Comment

Hva slags element er det der?
                Mvh
                Rolf Try Nygård

Comment

Det er RE sx 18"..
                  R-Design

Comment

Originally posted by Buoyen View Post
                    Hehe. Har dratt den fram en del for å få litt bedre arbeidsforhold. Den skal stå helt inntil seteryggen, da blir det beint og sånn.. Eller var det noe annet du tenkte på?
                    Ok.. Men da har du vel fri vei opp gjennom hattehylla da? Ellers så det ganske håpløst ut å sparkle og dulle med porten, om den munner ut rett i koffertlokket. :P
                    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Så langt inn går den ikke, men er ca 10cm klaring mellom kassen og bagasjeluka. Skulle det vært mer?
                      R-Design

Comment

Er viktig å få kassa på millimetern korrekt, men å plassere den properly er lissom ikke så nøye.

Eller er det viktigere at skiltet skramler?
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

Comment

Si ifra om du skal selge elementet igjen, isåfall kjøper jeg det tilbake
                          VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Så dere mener det er for lite plass. Hvor mye anbefaler dere da, halvmeter? Visste egentlig fra starten av at det kunne bli i trangeste laget. Men har begrensa med plass. Neste bil blir stasjonsvogn, bare så det er sagt - savner A6n pga det! Tenkte på å flytte på porten, men da hadde det blitt adskillig mer jobb..

Øverste bildet er sånn som kassen ser ut i dag. Nederste er hva jeg tenkte. Da hadde hele porten kommet opp i hatthylla. Hvis det nå viser seg at det jeg har gjort nå blir helt misslykka, får jeg prøve det. Men jeg ble anbefalt å ikke skjære for mye i den pga den har en finger med i spillet hva gjelder bæreevne etc på tak og sånn.

Men jeg var egentlig fornøyd, problemet var at den ene porten som satt der før begynte å falle fra hverandre. Da tenkte jeg jo jeg kunne smelle inn litt aero med det samme, så fikk jeg prøvd det og. Er forresten ikke så mye som skrangler lenger, jeg har vel limt fast omtrent alt som er..
                            R-Design

Comment

Jeg skal si fra, tommen, men er ikke sikkert det blir helt med det første. Hvis jeg da ikke kommer over et par syke 15" til en kjempepris..
                              R-Design

Comment

Working...
                              X