Du MÅ jo ikke ha elementet pekende oppover heller...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Miniprosjekt: Aeroport
Collapse
X
-
Her har vi skjønt det... pusse porter til den store gull medaljen også for de ca 10cm klaring over "røret" du vet hva som skjer da eller? bagasjen vil jo fungere som kammer2 i en banpasskasse og med sånn avstand til vegg (bagasjeluke) vil det jo bli passe med komprimert luft her. Her er det mye jobb for liten nytte.. ignorance is blisssigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
IceAudio - Bilringen AS - inakustik
Comment
-
Prøver dere å gjøre narr av meg eller?
Jeg har en idé om hva som skjer når det blir for lite avstand mellom åpningen og luka, men kan du ikke fortelle det likevel?
Men det med at det blir en bandpasskasse er jeg ikke heelt med på. Både port og element munner ut i det samme rommet, så da fungerer det vel som en "vanlig" porta kasse? Det er forresten hull i hatthylla, så kupén og bagasjen er og på en måte ett rom. Tenker jeg helt feil?
Jeg tenkte først å ha elementet pekende bakover, men det er for høyt. Rett og slett ikke plass. Kunne hatt det på skrå, men ble så vi bestemte å prøve å ha det spillende oppover istedet.R-Design
Comment
-
Originally posted by Buoyen View PostPrøver dere å gjøre narr av meg eller?
Jeg har en idé om hva som skjer når det blir for lite avstand mellom åpningen og luka, men kan du ikke fortelle det likevel?
Men det med at det blir en bandpasskasse er jeg ikke heelt med på. Både port og element munner ut i det samme rommet, så da fungerer det vel som en "vanlig" porta kasse? Det er forresten hull i hatthylla, så kupén og bagasjen er og på en måte ett rom. Tenker jeg helt feil?
Jeg tenkte først å ha elementet pekende bakover, men det er for høyt. Rett og slett ikke plass. Kunne hatt det på skrå, men ble så vi bestemte å prøve å ha det spillende oppover istedet.
Det som skjer er i korte trekk at tuningfrekvensen forandres, i og med at arealet endres.
Du får en ukontrollert kompresjon siden arealet der porten munner ut blir mindre enn selve porten. Så beregninger og pussing av kanter hjelper jo fiiint lite, når du har værre "kanter" på utsiden av kassa. (hattehylla og koffertlokket)
Men får du åpnet opp så ikke portene og elementet munner rett i stålet, så har du en god kasse..[SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
[SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
[SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]
Comment
-
Dette forumet begynner virkelig å tape seg når alle er så forbanna krasse hele tiden! Er jo bedre me skikkelig port som står litt trangt enn ræva port som står trangt..
Og jeg regner med at personen er på jakt etter trykk siden han har det elementet, og da gjør han veldig mye riktig her!
Et lite tips om det er plass er å ha kassa liggende på ene siden av bagasjerommet med element spillende mot den andre siden av bagasjerommet. Selvfølgelig bør du åpne hattehylla mest mulig uten å ødelegge bilen!Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Originally posted by Joakim View PostNarringa var vel heller ment til ett av svarene her i tilfelle?
Originally posted by Joakim View PostDet som skjer er i korte trekk at tuningfrekvensen forandres, i og med at arealet endres.
Du får en ukontrollert kompresjon siden arealet der porten munner ut blir mindre enn selve porten. Så beregninger og pussing av kanter hjelper jo fiiint lite, når du har værre "kanter" på utsiden av kassa. (hattehylla og koffertlokket)
Men får du åpnet opp så ikke portene og elementet munner rett i stålet, så har du en god kasse..
Skikkelig "fantomtegning" ble dette, men håper dere skjønner. Det er altså porten nederst. Skulle jeg hatt noe sånt opp i bagasjeluka da kanskje?R-Design
Comment
-
Det er vel en mulighet det du skisser her.. Du vil få virkningen av en lengre port, siden det som "sperrer" over utgangen av portene vil bli en forlengelse av porten i kassa.
Men beste mulighet for å bruke den kassa du allerede har lagt jobb i, er å få åpnet opp så mye som mulig inn i bilen (hattehylla)
Den har nok ikke noe med takkonstruksjonen å gjøre, men mulig den stiver sideveis. Men du kan jo erstatte noe av blekket med en ramme i flattjern/firkantrør.
Er vel liten tvil om at dette vil basse, men for å få nytte av all jobben med å bygge kasse/porter så bør det også gjøres så lyden kommer ut av kassa/porten. Altså åpne opp så mye du kan![SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
[SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
[SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]
Comment
-
Volvo 240?
Mitt forslag til deg er å bygge en kasse med 2 stk 12". Det går i 240`n. Sett ellementene på framvegg og en stk 6" Aeroport opp i hattehylla.Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey
Comment
-
Comment