Announcement

Collapse
No announcement yet.

Daruu's førstegangs"prosjekt" 740

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

6 tommerAeroport tar like mye plass på baffelen som et 10 tommers basselement så det blir ofte litt trangt om man ikke tar det med i beregningen når man bygger kassa.
    Det er ingenting i veien for å modifisere flensen litt for å få plass, bare pass på at det blir tett.
    Du kan plassere porten på en av sideveggene, men da blir kanskje ikke porten lang nok?
    Og det med lengde er det viktigste, kapper du porten kortere får du brumlekasse med slapp bass.

Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Etter litt framogtilbake med endel måling (øyemål ) ble 6" porten i største laget, syntes jeg måtte kutte veldig mye for å få den i
      Men heldigvis fikk jeg byttet den inn i 2x 4", så portene er nå ferdig. Mangler vel bare trekket nå + få plassert forsterkeren bedre

Spiller bra nå , men jeg trenger litt mere støydemping tror jeg, hele bagasjelokket flexer jo, så skrangler endel
      1989 Volvo 740 GL

Comment

Driver å vurderer å bytte ut 15 tommern nå, har lyst på plass til litt i bagasjen igjen. Så om noen har lyst på basskasse + forsterker er det bare å skrike ut.
        Lurer på 2x 8" i hattehylla, gjort noen kjappe målinger, og tror det skal gå uten så altfor mye modding.
        Kasse på undersiden da, ikke free air.

Sett litt på hertz es200, da jeg liker hertz sine bassere, eller kanskje SWS... Forslag?
        1989 Volvo 740 GL

Comment

bygg inn 2eller 3 *12" en en kasse mellom hjulbuene, er vell ca 110cm eller no i bredde der, om jeg ikke husker helt feil. kan få mange liter mellom der med bassene bakover. fortsatt mye plass igjenn til ølkasser
          VOLVO- for life
          Digital Design, Dynabel, /////Alpine

Comment

Om det blir noe annet enn 8" så blir det 2x10". Har allerede 2 kasser som passer bra under hattehylla til 10" så

Men har som nevnt lyst til å prøve å få til noe i hattehylla, da det forhåpentligvis får noe av trykket og lyden INN i selve bilen og ikke bare får bagasjelokket mitt til å vrenge seg
            1989 Volvo 740 GL

Comment

15" er ute og spart til senere prosjekt.

Hadde ment å ha 2x hertz es200 i hattehylla, men det ble visst litt vel intimt.

Så da blir det etterhvert 2x hertz es250 under hattehylla, med port enten opp i hylla eller inn skiluka.
              1989 Volvo 740 GL

Comment

jeg har oxo en 740. så nå skal du få et tips som hjelper endel får at bagasjelokket ikke skal hopper av dra på biltema og kjøp noen pakker med vindu spyle slanger å trøkk in så mange runder i pakninga som du klarer det blir fortsat ikke helt stille men blir mye bedere sett oxo in bass porter i hatte hylla så får du litt trykk in i bilen, jeg satt in 2x 6" bass porter i hattehylla mi å det ble tydelig mere trykk i bassen
                volvo 740 med pioneer avic-x1r dvd spiller,prosonic capabat 5 farad kondensator med intigrert 22 ah bateri, ny 100A dynamo, bigg 3, 50mm2 kabler dynabel forsterker på 2500 RMS 2x 15" kicker L5, stinger batteri

Comment

Jo takk for tipset

Får se om jeg prøver det, men tror ikke det blir så ille med 2x 10".
                  Enten blir det port opp hattehylla eller port inn skiluka nå, så litt lyd skal man vel greie å få inn
                  1989 Volvo 740 GL

Comment

Du kan jo kjøpe mine es250D + forsterker, så har du, da gjør det jo ingenting at dem er DVC! Hall pris av nytt, enda det er nesten nytt, det er billig det!
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Men jeg har alt kjøpt en es250 skjønner du + at jeg har forsterker fra før
                      1989 Volvo 740 GL

Comment

Nei og nei.. Den er jo 4 ohm, og to av mine gir også 4 ohm! Jaja, du blir ikke skuffet av subben iallefall
                        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Hehe

Skal kobles på i 2ohm, så jeg har nok guffe til å drive dem begge, hadde det vært mulig med dine 2 hadde jeg vært int men.
                          Og ja den spiller helt greit med bare en i lukka midlertidlig kasse også, selv om overgangen fra 1 hx380 til 1 es250 var enorm
                          1989 Volvo 740 GL

Comment

Da kommer det snart to10" RF punch HE subber i posten.
                            Disse vil bli bygd innunder hattehylla, sannsyneligvis med port opp.
                            Tenkte å bygge inn forsterkeren oppå hattehylla, men det er kanskje ikke noe heldig mtp vibrasjoner? Nå blir det jo ikke akkurat noen monster SPL subber heller da, så går kanskje?

Blir sannsyneligvis henta delebil med turbo og endel utstyr snart + sveising av alt som er av rust og litt lakkering
                            1989 Volvo 740 GL

Comment

Hvordan gikk der her da? Beklager for å røske liv i en gammel tråd, men så har det seg slik at jeg har en 740 selv (90 mod vel og merke). Driver å vurderer det samme som deg, bare med 2 stk 12 og port inn skiluka. Er det plass til 6,5 tommer mid i dørene egentlig (helst prøve å få dekselet på)? Driver også å vurderer diskatplassering, er dog ikke helt sikker enda.

Kansje litt off-topic men ble det delebil og turbo?

Comment

Working...
                              X