Bruk noe treverk og stiv det skikkelig av da =)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Volvo 745-Prosjekt
Collapse
X
-
Originally posted by r3mark View PostDu kan forsterke opp med et par lag glassfiber på innsida
Men jeg lurte på en ting til... Finnes det noe slags "skåler" som en kan ha i dører. jeg mener som elementene kan stå i,og slippe å bruke hele døra som resonans-kasse? Eller er det bare tull,og en kan likegodt dempe døra og bruke den som den er?No Windows-crap,just Mac Power
Comment
-
Originally posted by neptyr View PostDemp døra godt og bruk den.
Mine midbasser skal vel ha ca 15liter i porta kasse, og da funker det ikke med noen små skålerNo Windows-crap,just Mac Power
Comment
-
Heisann...
Idag klødde det fryktelig i fingrene mine,og jeg fikk begynt å regulere basskassa mi ut av kjelleren og ut i fjøset(garasjen). Skar hull til elementene og en terminal.
Så hadde jeg lyst å høre litt åssen det spiller,og eneste mulig kjøretøy med nok plass er Berlingo´n.... Som sagt så gjordt.... Inn i varerommet med kassa og kobla til.... Så jeg fikk en prøve-lytting da.....
Men jeg må nok gjøre noe mere med kassa. Sånn som er nevnt tidligere tror jeg jeg gjør lurt i å legge noen millimeter med glassfiber på innsia,sånn at den blir tett.....
Festa kun elementene med tre-skruer og de skal byttes ut med innslags-muttere...
Men nå er mitt spørsmål: Hvor store porter må jeg ha? 3 stk 8-toms porter? Det er vel det største en får tak i med kon? Eller finnes det større... Hvor da i såfall?No Windows-crap,just Mac Power
Comment
-
Du trenger vel ikke glassfiber for å få den tett.. Det er vel bare å fuge med Sika feks. det vel...Mvh. Terje Hansen. @ Facebook
# Mazda 6 / X Audi A6 / X Volvo 850 / My CarDomain
Comment
-
Her er det tatt mål av bagasjerom,og hvor mye jeg hadde plass til jah..... Sicafex.... er ikke sikker hva jeg skal gjøre,men mest sannsynlig blir jeg å bruke glassfiber innvendig. ta ut elementene og ta ei og ei side å støype. Må bare få beregnet port og lengde... Men den er tung den kassa... Tipper rundt 120-130kg m elementer... så litt ugunstig å holde å alene med. Tung i den side som elementer står i,og er litt redd å bekke kassa sånn at et element kan ta skade..... Har en T400001BD pågang som jeg skal hente når jeg får regulert konto´n min. Ellers må jeg på "innsamling" hos et par av mine kompiser som har "beslaglagt" power BD 1501´ene mine,og som har drevet å terrorisert både sjåfør på bilen og småbarns-familier med vekte unger på kveldstid....(og det med et par av sånne Fence Audio-element og Ground Zero-element i den andre bilen)...
Så ja,jeg kunne trengt litt hjelp til utregning og port-lengde... Har du blitt frisk dah? Hakke sett deg på jobb på et par uker(The Charger)....
BolNo Windows-crap,just Mac Power
Comment
-
Ikke Snekker Andersen nei... Den fikk jeg laga hos Bapro(Barduprodukter). Men måtte bort til Snekker´n å låne stikksag som kunne skjære så tykt...
Er på utkikk etter sett jeg ska ha foran og bak.... 5.25 tom. Har ikke bestemt meg for hva jeg ska ha,men Morel står HØYT på ønskelista mi... eller Alpine type x... Ikke Hertz/Focal/eller noe av billig-merkene(Fence)...
Men ska prioritere forsterker denne Lønninga,så vi får se ka eg blir å hive meg til på....
Måla er utvendig jah....No Windows-crap,just Mac Power
Comment
-
Da har jeg litt oppdateringer......
I går fikk jeg forsterkeren min i posten. Rockford T 400001bd(mulig ombygd T300001bd) og midlertidige coax´er fra Engen Audio.... Det ble Soundstream Lil´wonder 5.25 tom(2 stk sett) som skal i dørene rundt om.
Idag var jeg på EU-kontroll og det var kun en 2´er feil(lekkasje på Br.kraft-forsterker). Bilen har ikke vært på veien på 3-4år,så jeg må si meg rimelig fornøyd.
Da er det bare å komme seg til det lokale høggeriet i Sørreisa og hente ny brukt del.... Og så kan morroa begynne....
Må gå til innkjøp av:
3xsignalkabler
5-6mtr 50kv2 strømkabel OG skille-relé
Batterier.... (har tenkt på Odessey 2150)
Dynamo fra Biltema som er 100ah
Strømfordelingsblokker
Men dette må gå på neste lønning,siden Forsterker ble kjøpt denne mnd.
Og så har jeg fått regna ut hvor stor kassa mi er.... Jeg fikk sjokk.... 462 LITER innvendig minus elementene dah...
Har også fått i et 10 toms reflex-rør som jeg har kappa på 35cm og montert på topp-plata....
Og dette måtte jo prøve-spilles.... Inn i Belingo´n med kassa og på med lyd..... Må nok ha litt veiledning på hvor stor&lang porten skal være,men DET SPILLTE........
Gleder meg til å prøve den i Volvo´n og med Ny-forsterkeren,da Belingo´n "bare" har en Power 10001bd old school-forsterker som klarer 1000w i 2 ohm....No Windows-crap,just Mac Power
Comment
-
har du dempa taket noe i volvo'n?
æ har ikke gjort det, men det anbefales, er på så mange kvadratmeter, så er svak for vibrasjoner..
hva med å legge en til 22mm plate fast inni kassa på bakveggen? vil tro du merker en bedring av kassa daVOLVO- for life
Digital Design, Dynabel, /////Alpine
Comment
Comment