Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo 745-Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Det skjer ikke så mye med prosjektet for tiden... Har bytta vakuum-pumpa som står festa i toppen og som da viste seg var svak. Så nå har jeg okay´e bremser...

Så har jeg bestilt:
    50 kv2 kabel
    RCA kabel
    Batterier
    Dempe-materiale
    Comp-sett

Hadde egentlig tenkt å ha coax i dørene(de er faktisk montert) men jeg blir å sette et sett forran og beholde coax bak. Så er planen å lage ei kasse som er skrå til å ha 2x 6.5 sett i. Kassa skal gå bak hele bakseteryggen.
    Så blir jeg å koble elementene i dørene på 2 av kanalene(2 ohm) og de to comp-setta på de resterende 2 kanalene (2 ohm)
    Strax jeg har fått utstyret blir taktrekket i første omgang tatt ut,og taket dempet. Så limer jeg enten kasse-filt eller vinyl på det gamle taktrekket og monterer det på plass. Så skal jeg trekke signal,strøm,høytaler og bassremote-kabel. Må vel hente ny dynamo på biltema som da skal kun ha kabel som går til batteri bake.(dynamo nr 2). Orginal-dynamoen skal drive sånn som det er idag,deriblant spiller´n. har ikke bestemt meg for hva som blir satt i. Synes Alpine-spiller´n blir bedre og bedre,men kan jo tenkes at pioneer-spillern kommer først inn.
    Så har jeg ikke fått avgjordt hvor jeg ska plassere amp´ene. Mest sansynlig blir 4 kan under dekselet baki trunk´en og monoblokka satt fast i bakseteryggen...
    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Click image for larger version

Name:	Bilde055.jpg
Views:	1
Size:	726.0 KB
ID:	293628Da er "varene" ankommet.... Nå er det bare å hive seg rundt å rive ut inredningen og begynne å dempe kjærra...
      Og så er det kabel-trekking og tilpassing av Batteri.

Har forresten kjøpt PXA-H100 Imprint til HU´en,så da blir det mest sannsynlig Alpine i 745´en...

Men det er bare et problem nå..... REGN.... Det setter en liten demper på arbeidet mitt. Gidder ikke ut å bli våt nå,så det spørs om jeg ikke blir å begynne til neste helg... Skal på etterkontroll på Onsdag så da er vel bilen Lovlig på veien i løpet av uka...

Var ute en tur når det ikke regnet og prøvde spent om Odessey-batteriene fikk plass.... og det gjorde de...
      Helt PERFEKT......
      Attached Files
      Last edited by Bassoflove; 11-07-2009, 19:07. Reason: Nye bilder...

Comment

Sweet! Bra noen bygger i volvo her å
        Volvo 240 Turbo!
        Volvo Amazon Prosjekt...

Comment

fint å se flere med volvo ja genial plassering av batteriene da
          VOLVO- for life
          Digital Design, Dynabel, /////Alpine

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
            Ikke Snekker Andersen nei... Den fikk jeg laga hos Bapro(Barduprodukter). Men måtte bort til Snekker´n å låne stikksag som kunne skjære så tykt...
            Er på utkikk etter sett jeg ska ha foran og bak.... 5.25 tom. Har ikke bestemt meg for hva jeg ska ha,men Morel står HØYT på ønskelista mi... eller Alpine type x... Ikke Hertz/Focal/eller noe av billig-merkene(Fence)...
            Men ska prioritere forsterker denne Lønninga,så vi får se ka eg blir å hive meg til på....

Måla er utvendig jah....
            så du har SS 5.25 coax. kan trygt anbefale deg å gå over til morel settet.
            er faktisk det 5.25" settet jeg har vært mest fornøyd med, blei skikkelig glad i lyden i det
            dette var da DOTECH OVATION settet.
            mvh Sindre Carlsen

Comment

Det er planen å bytte ut SS-sett/Coax med Morel etterhvert... Har brukt en god del penger på Dempemateriell&Batterier,så det er en prioriterings-greie... Skal jo leve også....
              Men håpet er jo å få lyd i kjærra til det "lokale" biltreffet her på Aspelund v/Finnsnes som går av stabelen om ikke alt for lenge...
              Så jeg har MASSE å gjøre....

Bol

Comment

Da begynner det å skje ting her.... Har vært ute i litt "dusk-regn" og begynt som smått med demontering av baksetet,plater i dørk/bagasjerom og div deksel. Tenkte å rive ut setene foran&midtkonsoll i løpet av helga hvis været er som nogenlunde... Så må det vel rengjøres tenker jeg....
                Vel,det er en begynnelse i allefall.....
                Attached Files

Comment

Da har jeg vært ute noen timer og begynt som smått med demping av bagasjerommet. Vasket det reint først og lot det tørke. Så la jeg tykk Bimast Bomb i reservehjulsbrønnen,og over bakakseltunnell. Vibroplast brukte jeg til innerskjærmen og over hjulbuene.
                  Så har jeg laget jord til begge batteriene,og + kabel fra det ene til det andre.
                  Men nå begynte det å regne kraftig her ute,så e her tatt meg en pause,om ikke avslutta for kvelden....
                  Attached Files

Comment

Sist helg holdt jeg på noen timer og monterte i anlegget. Har ikke dempet taket ennå,da jeg mangler vinyl for å trekke om taktrekket. Gidder ikke ta det ned to ganger lissom...
                    Så satt jeg inn en 100A dynamo og dro 50kv2 fra den og bak til batteri bak.
                    Så hele denne uka har jeg spilt litt på elementene for å myke de litt opp.

Så kom Lørdagen,og da var jeg klar til DB-drag. Kickstar/Bilstereo/Go´lyden stilte som vanlig opp og vi var heldig med været. Ikke så mange som hadde møtt opp men noen biler stilte på Drag´et.
                    Jeg måtte (dessverre) stille opp i samme klasse som de uten baksete så da var jeg sjanseløs,siden kassa mi er høyere enn over vindus-kanten. Vinneren spilte 149,et eller anna og jeg klarte 142,4db.
                    I street-klassen spilte vinneren 141,5db og det var denne klassen jeg trodde jeg skulle konkurrere i....
                    Vel jeg er jo fornøyd meg målingen dah... Skal ikke klage,men det er litt surt at jeg kom i den klassen...

Nå skal jeg begynne å se på litt dørtrekk-modifisering,og kansje støpe noe i glassfiber...
                    Har god tid på meg så vi får se hva jeg bestemmer meg for....

Comment

Da har jeg prøvd meg på litt Polyester og glassfiber....
                      prøver å lage en slags boks til 2x6.5-tom+diskant som jeg ska prøve å plassere mellom nakkeputene bak.
                      Laget først en slags ramme med litt tynn kryssfinér og noe tynt avkapp fra noe bord. Så hadde jeg ikke fleech,men et gammelt putevár gjorde susen. Stiftet dette til ramma,og blandet polyester og herder....
                      Da jeg hadde dynket "puteváret" med polyester,la jeg på litt glassfiber-matter og dynket polyester over duken. Ble litt overrasket at ikke penselen ble full av hår fra duken,når jeg pensla på Polyester.... Men jeg tror at en må ha ny pensel for hver gang en skal bruke Polyester. Det nytter vel ikke legge den i en luft-tett pose vel?Click image for larger version

Name:	Bilde090.jpg
Views:	1
Size:	560.6 KB
ID:	293712
                      Attached Files

Comment

Det skjer ikke så mye med bilen,men litt små-pjusk har jeg klart å gjøre....
                        Har montert sikring på kabelen fra Dynamo til Batteri bak. Og jeg har kjøpt Stinger 200 Amperé isolator(ikke montert ennå).
                        Så ble jeg ferdig med den kassa jeg støpte i Glassfiber/polyester. Fornøyd med den til å være første gang jeg gjør noe slik....
                        Så har jeg kjøpt M5-Gjengestang som jeg skal kutte og bruke til å feste elementene med,siden de bare er skrudd fast med tre-skruer. Blir jo som sagt Islagsmutter på baksiden....
                        Som dere ser fikk jeg tak i et MEGET billig R/F Power T162s sett som jeg har montert i kassa.... Lyden ble faktisk helt grei....

Bol
                        Attached Files

Comment

Har faktisk en film fra Finnsnes i Fest treffet der du spiller.

Tror kanskje jeg har noen bilder og. Litt usikker.

Men skal du trekke kassa?
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Kassa er trekt(minus bak&bakre sidevegg).Du får komme å ta en titt og få deg et par striper når du ser meg i Lodinga(genexxa)

Idag har jeg fått satt i et sett i dørene bake(DDaudio C5.2) så nå er det blitt akseptabel lyd i baksetet.... Bilder kommer imårra....

Bol

Comment

Genexxa? Kårvikhamn? Nå ble jeg nyskjerrig. :P
                              sigpic

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
                                Kassa er trekt(minus bak&bakre sidevegg).Du får komme å ta en titt og få deg et par striper når du ser meg i Lodinga(genexxa)

Idag har jeg fått satt i et sett i dørene bake(DDaudio C5.2) så nå er det blitt akseptabel lyd i baksetet.... Bilder kommer imårra....

Bol
                                Shall do

blir spennende og se når du er helt ferdig.
                                Runar E. Olsen ~ Moderator
                                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Working...
                                X