Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo 745-Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Å slags bil kjører du da? Bygger du noe lyd i bilen?(Genexxa) Blir vel aldri "ferdig" m lyden i bilen. Må dempe taket som sagt,og nytt taktrekk. Så jeg har ikke gidda å montere deksler inne ibilen.... Fordelen er vel at en slipper for MYE skrangling inne i bilen....he he

Her er noen bilder av bakdørene....
    Attached Files
    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Har en 05 mod Renault Laguna 1.9dCi

Plan er og bygge et lite, men bra anlegg i den. 1x8" eller 1x10", merke er jeg usikker på. Skal bygges slik at jeg får inn barnevogna. Vil egentlig ha noe svære greier, men madammen sier nei. :P Så det blir lite, men bra.
      Har til nå bare byttet ut mid bassene i dørene fremme (Ultimate), med noe kabel overganger jeg kjøpte fra England (for og ikke ødlegge det orginale kabel systemet). Vil egentli bytte hele orginal høytalerne ut med noen Pioneer høytalere som passer perfekt i inngangene til det orginale kabel systemet i bilen.

Eneste jeg mangler er penger :P Men sparer og sparer, så til slutt får jeg gjort det. Kanskje jeg skal spørre noen som selger om at jeg kan "annonsere" deres bedrift med decal på bilen, for og få det billigere.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
        Har en 05 mod Renault Laguna 1.9dCi

Plan er og bygge et lite, men bra anlegg i den. 1x8" eller 1x10", merke er jeg usikker på. Skal bygges slik at jeg får inn barnevogna. Vil egentlig ha noe svære greier, men madammen sier nei. :P Så det blir lite, men bra.
        Har til nå bare byttet ut mid bassene i dørene fremme (Ultimate), med noe kabel overganger jeg kjøpte fra England (for og ikke ødlegge det orginale kabel systemet). Vil egentli bytte hele orginal høytalerne ut med noen Pioneer høytalere som passer perfekt i inngangene til det orginale kabel systemet i bilen.

Eneste jeg mangler er penger :P Men sparer og sparer, så til slutt får jeg gjort det. Kanskje jeg skal spørre noen som selger om at jeg kan "annonsere" deres bedrift med decal på bilen, for og få det billigere.
        Litt usikker på om du har stv el sedan men kan vel fint ha litt anlegg der? Jeg får jo til og med barnevogna inn her uten å ta av hjula

Og jeg har 13"...
        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Originally posted by biffen071278 View Post
          Litt usikker på om du har stv el sedan men kan vel fint ha litt anlegg der? Jeg får jo til og med barnevogna inn her uten å ta av hjula

Og jeg har 13"...
          Jeg har stasjonsvogn.

Eneste ulempen er at jeg ikke vil ta ut reserva hjulet for og ha det slik, eller så kan jeg bygge den opp, men da får jeg ikke inn barnevogna i høyden.

Plan er og få bygd ei kasse som passer perfekt inn bak setet. Men plassering av forsterkeren plager jeg litt med og finne ut.

Comment

Genexxa. Sett forsterkerene i siden. Om du ikke vil ødelegge dekslene i bilen er det sikkert deksel å finne tak i hos et huggeri. Så kan du ta vare på de orginale.
            sigpic

Comment

Du får si fra BOL om du trenger hjelp til å trekke taket.
              sigpic

Comment

Originally posted by TheCharger View Post
                Genexxa. Sett forsterkerene i siden. Om du ikke vil ødelegge dekslene i bilen er det sikkert deksel å finne tak i hos et huggeri. Så kan du ta vare på de orginale.
                Ikke så dumt tenkt nei.

Comment

En liten video av litt flexing.....
                  http://www.youtube.com/watch?v=nMUX9VSJ_Nk

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
                    En liten video av litt flexing.....
                    http://www.youtube.com/watch?v=nMUX9VSJ_Nk
                    Very nice! Ser ut som det trøkker bra det der!
                    Mvh Werner Harstad

Comment

Originally posted by berniebp87 View Post
                      Very nice! Ser ut som det trøkker bra det der!
                      Joda,det er helt greit trykk,men du vet.... Alpine R-serien er vel ikke laget for DB-drag... De spiller heller pent....
                      Og jeg har vel en av de mest høytspillende biler i omeng(på papiret dah....)
                      Har fått en del tilbakemeldinger av folk som kjenner folk som bor i sentrum på Finnsnes og noen som jobber dær at enten så rister det i glassene i skapet,eller så skrangler persiennene.....
                      Målte 142.5 DB på 44hz med 25 cm port... Har satt i en port som er 33 cm nå,og det spiller dypere.....

Er ikke rik for tia,og feriepenger tar jeg ikke ut før over nyttår.... Da var planen å kjøpe 4X DDaudio enten 2515 eller 3515....

Bol

Comment

En liten oppdatering på prosjektet mitt:

For vel 3-4 uker siden ble jeg stoppet på "stripa" av onkel Blå med saftblanderne. De mislikte STERKT mine orange pærer i parklysene mine,og jeg fikk påpakning om å fjerne de. Så jeg valgte å få en mangelapp og måtte vise bilen istede for å skifte pærer på stedet.
                        Dette irriterte meg noe Jæ...g.
                        Vel,jeg gikk til anskaffelse av en USA-front og siden dette er en Volvo som ble importert i -93 så hadde den en slik front orginalt.
                        Så nå kan de jo prøve seg en gang til de "folka" som ikke har annet å gjøre enn å bry seg om noen som har "feil" farge på lysa. Hadde forstått hvis jeg hadde hatt blå,rød eller grønne pærer der det ikke skal være slike farger på pærene dah....
                        Attached Files

Comment

nice m Usa front! har vel egentlig litt løst på det jeg åg:P
                          VOLVO- for life
                          Digital Design, Dynabel, /////Alpine

Comment

Samme gode fronten jeg hadde på min 740 tic Pent det der.
                            Mvh Julian Sommer
                            Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

Biltema-Dynamo...Good Shit....

Da begynte ladinga på bilen å bli dårlig. Sjekka børster(Laderelé) og jeg visste at de var nye,så da var det sleperingene som var utslitt. Dype spor i de.
                              Så da tok jeg turen til Tromsø og handla Dynamo som skulle passe Volvo 940 og den var 100Amperé.
                              Kjøpte samtidig et Digitalt voltmeter som jeg har montert(kjekk greie de derre voltmetrene) så nå følger jeg med litt i bass-slagene.
                              Når jeg har varmevifta på trinn 2(av 4) og kjørelys(2x55watt) og anlegget påskrudd lader jeg ca 13.6volt. Langlys på(4x60watt+2x100watt i 1000meter) lader jeg 13.3volt)
                              Når jeg spiller litt musikk går jeg ned på 12.7 volt i "de verste slagene".
                              Har uttak på andre siden av Blokka til en dynamo til,men Biltema hadde ikke inne den jeg skulle ha. Så de skulle bestilte inn.
                              Attached Files

Comment

Hva er planene med bilen og stereoen frammover da? Hvor stor er porten på sub kassa og hvilken tuning?
                                Misunner deg de batteriene, noen svære kollosser:P

Comment

Working...
                                X