Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo 745-Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Planen er vel egentlig å prøve DDaudio 2515(D2) i kassa. Blir ikke det bra "nok" blir det ny kasse og 4xDDaudio 2515.
    Porten på kassa er et avløpsrør på 10 tommer som er kuttet på 37cm. Ved måling ble det sagt at jeg hadde tuning på 44hz eller noe i den duren
    Batteri? Skal ut med forsterkerne som ligger under kassa og delevis nedi reservehjulsbrønnen. Så skal jeg utnytte brønnen ved å plassere flere Odyssey-batteri. Mulig jeg klarer enten 2 eller 3 PC 2250 eller så blir det 2 eller 3 PC 925. Alt avhenger av hva jeg har av høyde,da platen som forsterkerne er skrudd fast i ikke tar oppunder som igjen gjør at forsterkerne stikker opp og gjør sånn at luka til gulvet ikke får lukka seg.
    Så er det jo det taktrekket som skal ut og renoveres. Og da får jeg dempa taket med Bimast Bomb som jeg har liggende.
    Vidre var planen å støpe diskant i A-stolpen og se om jeg får modda dørtrekket til å romme 6.5 istede for 5.25 som er der nå. Dette gjelder også dørtrekket bak,men har er jeg usikker på hvor diskanten blir å plasseres. Har et nytt R/F Power T162-sett liggende(likedan som jeg har i boxen mellom nakkeputene).
    Og få en til 100Amperé dynamo fra Biltema inn på motsatt side fra der den andre dynamoen står.
    Men du vet,våren og varmen kommer seint her nord så jeg vet ikke når det blir sånn passe temperatur til å holde på ute under åpen himmel.
    Håper å få komme på et par treff i sommer dah
    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Tror faktisk du hadde vært mer tjent med 2x 6" Aeroporter. Da hadde lyden fra bassen vært litt anderledes vil jeg tro.

Men blir tøft når du går over til DD.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
        Tror faktisk du hadde vært mer tjent med 2x 6" Aeroporter. Da hadde lyden fra bassen vært litt anderledes vil jeg tro.

Men blir tøft når du går over til DD.
        Annerledes lyd? PÅ hvilken måte?
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Bedre flow i porter med flenser vil gi mer reel lyd mener jeg har lest her på forumet. Og tar jeg ikke feil, var du med i diskusjon om det Jonas.

Comment

Jeg tror det hadde vert mer utslagsgivende med en lavere tuning, 44hz er ganske høy tuning hvis du lytter til musikk.
            Vil tro du får mer lytteglede samt mye tøffere bass ved feks 25-30hz

Gleder meg til og se hvordan det blir.

Foresten, hva skal du gjøre med pc1700 når du skal ha 2250 & 925 ?

Comment

Originally posted by Stianuno View Post
              Jeg tror det hadde vert mer utslagsgivende med en lavere tuning, 44hz er ganske høy tuning hvis du lytter til musikk.
              Vil tro du får mer lytteglede samt mye tøffere bass ved feks 25-30hz

Gleder meg til og se hvordan det blir.

Foresten, hva skal du gjøre med pc1700 når du skal ha 2250 & 925 ?
              Blir de i tillegg til PC 1700

Comment

Så hvis stømmen går i Bardufoss kan de bare ringe deg:P hehe

Comment

Ser bra ut det her, skulle ønske jeg hadde stasjonsvogn å.
                  Har du dempa dørene? 740 dørtrekk skrangler fææælt
                  Mye ga du for biltema dynamoen(e)?
                  1989 Volvo 740 GL

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                    Bedre flow i porter med flenser vil gi mer reel lyd mener jeg har lest her på forumet. Og tar jeg ikke feil, var du med i diskusjon om det Jonas.
                    Da er det vel lettere og mer fornuftig å lage avrunding på porten han allerede har?
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Helt sant. så slipper han og "customize" kassa.

Comment

Originally posted by daruu View Post
                        Ser bra ut det her, skulle ønske jeg hadde stasjonsvogn å.
                        Har du dempa dørene? 740 dørtrekk skrangler fææælt
                        Mye ga du for biltema dynamoen(e)?
                        Biltema selger de for 1349,-,og du får med sånn skjema(fødselsattest) som viser hva den er testa til.
                        Har du dynamo oppe på venstre side(førersia,og vi er i Norge) så brukes ei viftereim som er 10X1175 i størrelse. For bensin-motorer vet jeg ikke helt,da jeg har DIESEL-POWER...
                        Men hvis du skal ha en dynamo som Garantert passer,så sjekk denne http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15925594
                        Må kansje være litt kreativ med stramme-staget

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
                          Da er det vel lettere og mer fornuftig å lage avrunding på porten han allerede har?
                          Jepp,det er nok det enkleste. Har brukt polyester inni kassa,så det blir litt mye arbeid å skifte Topp-plata lissom. Skal vel mekke meg en Kon etterhvert jah.
                          Men vi får se utover våren om det blir 3 eller 4 DDaudio 2515 og blir det 4 stk må e vel mekke ny kasse jah

Comment

Du har heftige planer ser jeg, håper jeg treffer på deg på treff i sommer, hadde vært gøy å hørt dette STÅ PÅ!!!
                            Mvh Werner Harstad

Comment

Working...
                            X