Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt opp-pussing/finpussing av sub

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by chin View Post
    Kjempebra tråd, roxx. Har selv hatt gleden av å høre gti serien til JBL, og den sitter enda friskt i minnet, enda det er ..... ti år siden sist, tror jeg. Men gode subber, ja definitivt. Musikalske til de grader.
    Takker for positiv tilbakemelding

Bra det er flere trøndere her på bruket!

Og som vi sier i trøndelag "D e forskjæll på skit å painnkak"

Jbl gti serien kommer innenfor "painnkak" kategorien
    Last edited by Roxx; 12-02-2009, 11:42.

Comment

solgt dei eller...
      alpine-kenwood-helix-magnat-jbl-mtx-usamps-macrom-cadence-rf-pioneer-gas
      99 honda accord - 97 honda civic tic - renault kangoo 05
      kim ole græsdal

Comment

neh, blir så jeg beholder de gitt.
        Affeksjonsverdien blir for høy hehe

Eller som jeg bruker å si, alt er til salgs til rett pris:P
        Last edited by Roxx; 11-02-2009, 18:36.

Comment

hvor mye vil du ha da.... hehe
          alpine-kenwood-helix-magnat-jbl-mtx-usamps-macrom-cadence-rf-pioneer-gas
          99 honda accord - 97 honda civic tic - renault kangoo 05
          kim ole græsdal

Comment

Du har fått pm.

Comment

eg hadde 2 gti18" disse savner eg ,synd di ikje tålte så mye effekt da
              øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

Comment

Originally posted by lui View Post
                eg hadde 2 gti18" disse savner eg ,synd di ikje tålte så mye effekt da
                Kan ikke sammenlignes med de overdimensjonerte 18" som selges nå nei.
                Med oppgitt 1500w rms -15000+ 10-30 kgs magneter.

Men så er det jo ikke dette som definerer en høyttaler heller (heldigvis)

De gti 1800 er jo veldig lettdrevne i forhold til det mest som selges idag av 18".

Trenger ikke mye effekt for å sparke ifra seg.

Du må ikke være så hissig på volumkontrollen:P

Comment

Gleder meg til å ta i bruk mine to GTi 15"...

Husker godt hørte GTI bassere på 90`tallet i div biler: 12" i bilen til Bosse langaas , Atle Olsen 12" , en Even med blå BMW 3serie brukte 2stk GTI 12" med 9liter pr element...
                  Skalg Haug som brukte 2stk 15"... tror faktisk ikke har hørt 10" og 18" her.. Kan ikke huske om noen brukte som det..

Comment

Det var en stygg saab 99gl med 2 1800 i Voldsomt trykk i den iallefall, vet ikke navnet på han som eide den.
                    Saab 99`n var ganske tett den faktisk^^ er vel det eneste som var brukbart med den også:P

9 liter per element^^ "litt" slingring ifra spesifikasjonene, det liker vi

12 og 15 versjonene er det definitivt flest av, hadde selv en 1500.

Comment

Smekk ivei noen bilder av 15 tommerene så det går an å sikle litt. Skulle hatt ett par slike til hjemmekinoen, jeg elsker lyden av de der!

Comment

tja... bilder.. har ikke fått tatt noen bilder selv , men kan låne bildene som selgeren brukte på Ebay når jeg kjøpte dem derfra..

Riktig nok så er den ene ikke helt 100% , har en "rar lyd" som tilsier at den må recone dessvere.. men har sjekket opp dette og vil koste meg ca 1500kr fra et firma her i Norge for jobben..

Da blir den som NY...
                        Recone kit for JBL1500GTI heter : C4R1500GTI , mange tror kitet: C4R2226 fra JBL P2626 passer , men gjør det dessvere ikke!
                        Hvis noen skulle være interesert i dette...

Comment

Lekkert!
                          Synd at du har ulyd i den ene:/
                          Tror det går an å få tak i recone kit til disse for 300-350kr +frakt hvis du gjør jobben selv.
                          Det er ikke _så_ vanskelig, liminga kan være litt tricky (manualer finnes på nettet) . Lette etter cones selv til mine 10ere som backup, fant bare til 12-15 serien. Men 1500kr er ingen upris sånn sett. Da slipper du iallefall å tenke mer på det.

Er det en høyfrekvent lyd forresten? litt mer sånn piping?

Fant dette på youtube, har ikke sett den ferdig selv enda... men
                          http://www.youtube.com/watch?v=PBOqBWlvt6I

Comment

helt grei den der, han begrenser seg forsåvidt til å si "you know" 74 ganger.

Men det skulle vel få vekk den verste frykten for å gjøre ett forsøk selv
                            Last edited by Roxx; 13-02-2009, 21:33.

Comment

hehe... ja, kan vel bli billigere hvis man gjør jobben selv ja.. har lest/sett litt på nettet ang manual til recone.. Men heller la proff folk gjøre jobben je..

det er en slag piping ut i fra selgeren fortalte meg.. har veldig go kontakt med han så... han kjøpte seg en anna biltype enn hadde tenkt seg og derfor ble GTI element solgt..

Comment

piping ja..... ordner seg sikkert men hvis du først reconer den ene, så ville jeg like greit ha reconet den andre. Det blir mye freshere lyd med ny cone

Da blir det å forflytte seg og ta noen pils Og høre musikk på usmakelig høyt volum (etterhvert).

Comment

Working...
                                X