Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt opp-pussing/finpussing av sub

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hm... tenkt tanken... skulle liksom ha recone begge med det samme, siden dem vil da ble som nye)

få se hva en gjør...

Comment

Her er noe for dere JBL karer

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16291174

Comment

hadde den serien før for en stund siden nå utrolig gode subbere men vet ikke hvor det blei ta dem :S
        Digital Designs. hertz .usamp .alpine
        bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

Comment

Originally posted by bmwfreak View Post
          hadde den serien før for en stund siden nå utrolig gode subbere men vet ikke hvor det blei ta dem :S
          Du har sikkert mistet dem i bilsete. Der bruker jeg å miste ting nøkler,fjernkontrollen til alarmen og ikke minst suber^^

Comment

[QUOTE=Roxx;72410]9 liter per element^^ "litt" slingring ifra spesifikasjonene, det liker vi QUOTE]

Hehe... han som brukte 9 liter pr element , var en slags membram kasse på lik linje some han som brukte 2 stk 15" i sin blå Opel Vectra, han brukte også disse herlig 6" GTI600 i dørene......

Der bygde han en kasse i MDF , bortsett fra bakveggen. Der ble det brukt en type teppe som hadde så så mye tykkelse som funka som ei membram kasse..

Den kassa der var like stor som selve element i bredda og hadde max 15cm bredde på toppen av kassa...herlig

Men hørte at det var MYE JOBB med den kassa der.. utregning , testing i 6 mnd....lol..

Han Bosse (rød honda Prelude) bygde ei isobarik kasse han med sine to GTI 12"... Dem satt rett etterhverandre og den baksete kammere var på rundt 37 liter bassref.. Mens den foran spilte i lukket kasse.. kassa ble tuna ned til 38Hz og hadde en deling mellom 20-70Hz den gang....

Gud for en herlig bass med Yellow på spektrum i høsten/vinteren Hi-Fi messe i 1994 Etter det , var det KUN Sony ES & Soundstream som gjaldt for meg av bilstereo utstyr...

Litt merkelig at jeg skaffe meg JBL elementer på den tid enn til før nå..

Comment

hvor er det du har fått tak i recone kit soundboy? har en gammel gti1200 som det hadde vert morro å fått liv igjen.

Comment

Sjekk med Dalens Elektronikkservice AS i Skytta / Tlf:+4767062147 / Email: Eirik@dalens.no (Eirik Andreassen)

Hør med han her om han kan skaffe deg det ,men har lest at det kan mulig være vanskjelig til 12" utgaven. Jeg sendte mail til dem/han og fikk svar om pris og hvilke kit det gjelder for mine bassere..

Linker:
                http://www.soundspeakerrepair.com/sp...+Instructions/
                http://www.simplyspeakers.com/reconekits.htm
                http://www.recone.com/crnorway.htm

Comment

fekk tak i 2 slike jeg også i dag ble litt inspiret av deg at eg skinet dem litt opp å rett i bilen me di i dag her blei resultate mitt

etter litt puss

rett inn i bilen

øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

Comment

Originally posted by lui View Post
                    fekk tak i 2 slike jeg også i dag ble litt inspiret av deg at eg skinet dem litt opp å rett i bilen me di i dag her blei resultate mitt

etter litt puss

rett inn i bilen

Erotisk mann!

Skal vedde på at det høres like bra ut også!

Comment

Very nice...;
                      er det 10" eller 12" ?

hvor fikk du tak i dem a?

Comment

[QUOTE=Soundboy;72543]
                        Originally posted by Roxx View Post
                        9 liter per element^^ "litt" slingring ifra spesifikasjonene, det liker vi QUOTE]

Hehe... han som brukte 9 liter pr element , var en slags membram kasse på lik linje some han som brukte 2 stk 15" i sin blå Opel Vectra, han brukte også disse herlig 6" GTI600 i dørene......

Der bygde han en kasse i MDF , bortsett fra bakveggen. Der ble det brukt en type teppe som hadde så så mye tykkelse som funka som ei membram kasse..

Den kassa der var like stor som selve element i bredda og hadde max 15cm bredde på toppen av kassa...herlig

Men hørte at det var MYE JOBB med den kassa der.. utregning , testing i 6 mnd....lol..

Han Bosse (rød honda Prelude) bygde ei isobarik kasse han med sine to GTI 12"... Dem satt rett etterhverandre og den baksete kammere var på rundt 37 liter bassref.. Mens den foran spilte i lukket kasse.. kassa ble tuna ned til 38Hz og hadde en deling mellom 20-70Hz den gang....

Gud for en herlig bass med Yellow på spektrum i høsten/vinteren Hi-Fi messe i 1994 Etter det , var det KUN Sony ES & Soundstream som gjaldt for meg av bilstereo utstyr...

Litt merkelig at jeg skaffe meg JBL elementer på den tid enn til før nå..
                        GTI600 *sikle*! Vanskelig å fa tak i disse:/

Å bygge 9 liters kasse per element var spenstig ja, trangt nok. Råtøfft når folk gjør en ekstra innsats for å skille seg ut litt. Det der kan ikke ha vært lett å få til bra

Isobaric kasse hadde vært festlig å prøve, skal visst være ganske vanskelig å beregne (blir en del prøving og feiling).

Isobaric:

Click image for larger version

Name:	isobaric.gif
Views:	1
Size:	2.5 KB
ID:	293486

Click image for larger version

Name:	6thorderiso.gif
Views:	1
Size:	1.5 KB
ID:	293487

Har bare sett slik i funskjon i en hjemmekino sub

Comment

Originally posted by Roxx View Post

GTI600 *sikle*! Vanskelig å fa tak i disse:/

Å bygge 9 liters kasse per element var spenstig ja, trangt nok. Råtøfft når folk gjør en ekstra innsats for å skille seg ut litt. Det der kan ikke ha vært lett å få til bra

Isobaric kasse hadde vært festlig å prøve, skal visst være ganske vanskelig å beregne (blir en del prøving og feiling).

Isobaric:

[ATTACH]1282[/ATTACH]

[ATTACH]1283[/ATTACH]

Har bare sett slik i funskjon i en hjemmekino sub
                          Ja, hadde vært artig å prøvd ut Isobaric kasse...
                          Men bassene satt ikke slik i bilen til Bosse som vist på tegingen her, han montere dem bakeste elementet så tett som mulig inntil den som satt i seteryggen , så var vel det bare cm i avstand før membramen kommer borti magnet tenker je..

Comment

jasså! Frekk løsning

Blir inspirert her
                            Hvis det blir å montere GTI`ene i mercen, så blir det vel i hatthylla for å få mest mulig utav de.
                            Siden en isobaric løsning skremmer meg litt:P

Blir vel å prøve en isobaric løsning til hjemmekinoen med ett par billige 12" elementer,
                            for å få noen erfaringer

Comment

Her er en "guide" på å lage en isobarisk kasse.

http://www.yourmissus.com/subwoofer/

Den blir akkurat så teknisk som den skal være Kan være litt tung for nybegynnere
                              eller folk som misliker matte. Men det meste er tegnet og forklart.

De som har interesse av å lese denne er vel middels+ interesse ang. kassebygging.

Comment

hvordan er dette med effekt/elementer her.. er det slik at man må ha mer effekt på elementer ved bruk av isobrarikk kasser?

Comment

Working...
                                X