[QUOTE=Roxx;72410]9 liter per element^^ "litt" slingring ifra spesifikasjonene, det liker vi QUOTE]
Hehe... han som brukte 9 liter pr element , var en slags membram kasse på lik linje some han som brukte 2 stk 15" i sin blå Opel Vectra, han brukte også disse herlig 6" GTI600 i dørene......
Der bygde han en kasse i MDF , bortsett fra bakveggen. Der ble det brukt en type teppe som hadde så så mye tykkelse som funka som ei membram kasse..
Den kassa der var like stor som selve element i bredda og hadde max 15cm bredde på toppen av kassa...herlig
Men hørte at det var MYE JOBB med den kassa der.. utregning , testing i 6 mnd....lol..
Han Bosse (rød honda Prelude) bygde ei isobarik kasse han med sine to GTI 12"... Dem satt rett etterhverandre og den baksete kammere var på rundt 37 liter bassref.. Mens den foran spilte i lukket kasse.. kassa ble tuna ned til 38Hz og hadde en deling mellom 20-70Hz den gang....
Gud for en herlig bass med Yellow på spektrum i høsten/vinteren Hi-Fi messe i 1994 Etter det , var det KUN Sony ES & Soundstream som gjaldt for meg av bilstereo utstyr...
Litt merkelig at jeg skaffe meg JBL elementer på den tid enn til før nå..
Sjekk med Dalens Elektronikkservice AS i Skytta / Tlf:+4767062147 / Email: Eirik@dalens.no (Eirik Andreassen)
Hør med han her om han kan skaffe deg det ,men har lest at det kan mulig være vanskjelig til 12" utgaven. Jeg sendte mail til dem/han og fikk svar om pris og hvilke kit det gjelder for mine bassere..
9 liter per element^^ "litt" slingring ifra spesifikasjonene, det liker vi QUOTE]
Hehe... han som brukte 9 liter pr element , var en slags membram kasse på lik linje some han som brukte 2 stk 15" i sin blå Opel Vectra, han brukte også disse herlig 6" GTI600 i dørene......
Der bygde han en kasse i MDF , bortsett fra bakveggen. Der ble det brukt en type teppe som hadde så så mye tykkelse som funka som ei membram kasse..
Den kassa der var like stor som selve element i bredda og hadde max 15cm bredde på toppen av kassa...herlig
Men hørte at det var MYE JOBB med den kassa der.. utregning , testing i 6 mnd....lol..
Han Bosse (rød honda Prelude) bygde ei isobarik kasse han med sine to GTI 12"... Dem satt rett etterhverandre og den baksete kammere var på rundt 37 liter bassref.. Mens den foran spilte i lukket kasse.. kassa ble tuna ned til 38Hz og hadde en deling mellom 20-70Hz den gang....
Gud for en herlig bass med Yellow på spektrum i høsten/vinteren Hi-Fi messe i 1994 Etter det , var det KUN Sony ES & Soundstream som gjaldt for meg av bilstereo utstyr...
Litt merkelig at jeg skaffe meg JBL elementer på den tid enn til før nå..
GTI600 *sikle*! Vanskelig å fa tak i disse:/
Å bygge 9 liters kasse per element var spenstig ja, trangt nok. Råtøfft når folk gjør en ekstra innsats for å skille seg ut litt. Det der kan ikke ha vært lett å få til bra
Isobaric kasse hadde vært festlig å prøve, skal visst være ganske vanskelig å beregne (blir en del prøving og feiling).
Å bygge 9 liters kasse per element var spenstig ja, trangt nok. Råtøfft når folk gjør en ekstra innsats for å skille seg ut litt. Det der kan ikke ha vært lett å få til bra
Isobaric kasse hadde vært festlig å prøve, skal visst være ganske vanskelig å beregne (blir en del prøving og feiling).
Isobaric:
[ATTACH]1282[/ATTACH]
[ATTACH]1283[/ATTACH]
Har bare sett slik i funskjon i en hjemmekino sub
Ja, hadde vært artig å prøvd ut Isobaric kasse...
Men bassene satt ikke slik i bilen til Bosse som vist på tegingen her, han montere dem bakeste elementet så tett som mulig inntil den som satt i seteryggen , så var vel det bare cm i avstand før membramen kommer borti magnet tenker je..
Blir inspirert her
Hvis det blir å montere GTI`ene i mercen, så blir det vel i hatthylla for å få mest mulig utav de.
Siden en isobaric løsning skremmer meg litt:P
Blir vel å prøve en isobaric løsning til hjemmekinoen med ett par billige 12" elementer,
for å få noen erfaringer
Comment