Skal snart støpe dørtrekk og dash i Scorpioen. Har kanskje plass å holde på (med varme og avtrekk). Da kunne vi jo hjulpet hverandre?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lene´s Volvo 360 GLT
Collapse
X
-
Originally posted by Bassoflove View PostMulig det blir et 6.5 tom sett fra Soundstream. Har et Lil´wonder liggende....[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
Comment
-
I min "egen" bil(745´en) har jeg Lil´wonder 5 3/4 tom sett foran,og av de settene som er i bilen er det det som jeg mener gir mest lyd for pengene....
For en uke siden tok jeg ut Bassworx-kassa til fordel for DDaudio 1515 som jeg kjøpte med kasse fra en her på forumet. Skulle spille det litt inn før jeg kom med noen tilbakemeldinger,men fikk bare brukt det et par timer da min søster skulle på besøk og fikk stopp på bilen. Register-havari og hun var IKKE heldig mtp ventiler.... Så nå er det ny motor pågang,men det tar ei tid for å samle alt av deler. Planen er å bytte ut B19E med en B23E.... min x Stefar er Volvo-mann,så han ordner dette. Men han jobber jo i tillegg og har familie så han gjør så godt han kan...
Men etter at bilen er tilbake er det mulig jeg må ha en DDaudio 1515 til og bygge ny kasse.... Vi får se...
BolNo Windows-crap,just Mac Power
Comment
-
En liten oppdatering
Da har Volvo´n fått ny motor(B 23E 136 HP) og jeg har et par bilder av Kassa/Sub.
Som dere ser på bildet gar jeg måtte ha lagt et par fliser/lekter på kassa sånn at ikke membranen slår i Hattehylla. Var eneste måten å ha kassa i bilen. Har forsåvidt bestilt en til DDaudio1515 så nå skal jeg utpå Ny-året bort til Snekker Andresen(nabo´n) og få han til å snekre ny kasse til de to 15 tommerne.
Gleder meg....
Så går jeg rundt med tanke på effekt. Skulle kansje ha handla meg ny Amp til disse. Har siklet litt på en R/F T2500-1BD,og se om jeg kansje får tak i en T600-4 også til "resten" av høytalerne. Vi får se hva jeg finner påNo Windows-crap,just Mac Power
Comment
-
Om du skal kvitte deg med den kassa, vil jeg gjerne låne den, vil teste en sub jeg ikke har fått testa i kasse enda.Runar E. Olsen ~ Moderator
Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif
Comment
-
Så er det å legge ut en "plan" for hva som skal gjøres videre her.
Ny kasse som forhåpentligvis blir å romme 2X15-tommere,enten Hertz HX380D eller DDaudio 1515D4. Får se hva som kommer i Passat´en tilslutt.
Bytte ut de Fence Audio 5 3/4(med DDaudio diskanter) til noe annet. Kan gå opp til 6.5-tom her dah.Her kommer vi inn på http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9604 og beholde diskantene
Ny monoblokk: Rockford T1500-1bd var planen
4 kanaler i form av en T400/600-4
Hvis jeg kjøper ny 4 kanaler til Passat´en(T1000-4) så kan jeg sette T600-4 over. Men da har jeg et problem i Passat´en igjen....PLASS. (Hmmm,må tenke litt)
Blir det ikke Rockford,så var jeg litt sugen på PDX´er(4.150 og 1.1000) til oppgaven,men da er jeg litt short på Power til sub.
Få vekk 6X9´erne i hattehylla,og erstatte de med et sett. Her vet jeg ikke så veldig mye hva dt kan bli til
Nå begynner det å bli sånn passelig temperatur ute,at det kansje kan bli no Polyester/glassfiber-danderingNo Windows-crap,just Mac Power
Comment
-
Om du trenger en hjelpende hånd. Så skrik ut. Tar gjerne i et tak.Runar E. Olsen ~ Moderator
Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif
Comment
-
Originally posted by GENEXXA View PostOm du trenger en hjelpende hånd. Så skrik ut. Tar gjerne i et tak.
Kan ta det videre på PM om nødvendigNo Windows-crap,just Mac Power
Comment
-
Originally posted by Bassoflove View PostNotert. Kansje vi kunne ha rotta oss sammen med The Charger og spleisa på det lokalet han snakka om(hvis han vil dah)
Kan ta det videre på PM om nødvendigsigpic
Comment
-
Er ikke så mye som skjer i bilen for tiden. Men har bestilt en Rockford T600-4 for å ha i bilen.
Kom til å tenke på at hun har jo en P88 RS som en da kan bruke til Aktiv deling. Og da vurderte jeg å bytte ut Fence 5 3/4 i dørene med et par Pioneer 6 1/2 mid og beholde DDaudio-diskantene. Og ta vekk 6X9 i hattehylla.
Høres det ut som en OK plan eller?
Det er tatt mål av ny kasse men er så usikker om jeg blir å gå for 2X12 eller 2X15. Forsterkeren skal også byttes ut til fordel for en Rockford i samme serie. Nevnte tidligere om en T1500-1,men det er ikke veldig stort økonomisk hopp opp til en T2500-1 Vi får se.
Kansje jeg blir å kjøpe noen dempematter til å bruke i dører,men jeg ville ikke bruke alt for mye penger da de er skadet. Kansje kjøpe en slik pakke fra Installbay de har til ca 1000,-
BTW $-kursen har gått noe opp i det siste. Pris for den T600-4 var før ca 2250,- mens jeg nå måtte ut med 2505,- med frakt(før&etter)
BolNo Windows-crap,just Mac Power
Comment
Comment