Announcement

Collapse
No announcement yet.

Citroèn Belingo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Citroèn Belingo

Lager en liten tråd om arbeidsbilen min. Hadde et spørsmål gående om at noen kunne hjelpe meg å lage et par kasser til å ha bak setet,og bak under gulvet i lasterommet. Fikk tilbud bl.a fra "The Charger",men da hadde eg alleredde bestilt kasser fra en snekker rett borti svingen fra meg... Takk for tilbudet, The Charger...

Men uansett,jeg har funnet ut at det ikke lar seg gjøre å få et par 10-tommere i kassene,men 8-toms er det jeg klarer.
    Nå leter jeg etter 2 stk 8-tmmere som kan brukes. Har sett litt på Rockford-element,men Kicker firkant-sub er også aktuelt....eller noe anna merke...
    Har også bestemt meg for å få bygga ei kasse i lasterommet,siden skilleveggen skrår ned fra ca midt på og ned til gulvet. Da kassa ikke blir spesielt dyp tenker jeg og bruke "shallow"-element,og da er vel valget enten Pioneer eller Rockford(12"). Er åpen for forslag...
    Legger ut noen bilder...
    Attached Files
    No Windows-crap,just Mac Power

For de som lurer består anlegget pr. idag av:

Pioneer DEH P 700BT
    R/F Power 550x 4 kan.
    R/F Power 1000.1BD Monoblokk
    TS E 1702 2 veis comp(custom-fit)
    TS X150 Box høytalere
    R/F HE 12 tommer i Pioneer-kasse
    iPod 3.Gen

Comment

Eg har noe lignende i min 2000mod berlingo Får fantastisk bra bass i dørene på Berlingo\partner.
      Bra isolert og tette dører orginalt.

Eg skall ha en 8" GZ under romett bak passasjer stolen spiller mer en nokk inne i den lille cupe`n.

Comment

Originally posted by Torgeir View Post
        Eg har noe lignende i min 2000mod berlingo Får fantastisk bra bass i dørene på Berlingo\partner.
        Bra isolert og tette dører orginalt.

Eg skall ha en 8" GZ under romett bak passasjer stolen spiller mer en nokk inne i den lille cupe`n.
        Joda,det er ikke noe å si på lyden,men får ikke det bass-trykket en forventer. Har prøvd flere forskjellige kasser og element men ingen gir tilfredstillende lyd. skal derfor få bygget den kassa jeg snakker om(fra midt på skilleveggen og ned). Har også fjerna den plastikk rullen som er på skilleveggen.
        Her fått bygget to stk kasser. Det eneste jeg må gjøre under/bakom førerstol er å skjære vekk jekk-holderen. Men ellers tror jeg det er lik plass på begge sidene. Må få plassert forsterkerne litt bedre. tenker å sette de på innerveggen av pass. stolen. Ska seff ha plate sånn at de ikke kommer i kontakt med gods(jord).
        Skal etterhvert sette på ordntlig delefilter på frontsette,da det pr. idag er kun noe greier på ledninga til diskanten. 6 1/2 tommer´n i døra spiller vissnok alle frekvenser(har HP filter i spiller dah....)
        Men først står innkjøp av et par høvelige 8-tommere...

Comment

2 sånne får det til å trykke ! http://iceaudio.no/index.php?func=va...052db16f373b2d

Skille veggen må du sikkert dempe for den blir det fort "skrangle" lyd av

Comment

Working...
          X