Announcement

Collapse
No announcement yet.

IT-Spesialistens Demobil

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• IT-Spesialistens Demobil

Hei!

Vårt prosjekt består av:

Bil: 1992 Opel Omega stasjonsvogn grunnet stor plass

Komponenter:

Frontsett: DDC6.5
    "Baksett": DDCX6.5
    Forsterker frontsett: DDA4 - 600 Watt RMS @ 2 Ohm - 4ch
    Forsterker subwoofer: DDS2 - 3000 Watt RMS @ 1 Ohm - 2ch
    Subwoofer: Dynabel DY9815 (midlertidlig. Det skal bygges inn DD3515 sub - 2stk)
    Spiller: Alpine CDA-9886R
    Strøm: Sikring 150 amp - 50kvd kabler
    Signal: 6ch Stinger phono
    Batteri: Ubestemt. For øyeblikket står det i et splitter nytt Varta 70 Ah

Montert:
    - Spiller
    - Baksett
    - Sub
    - DDA4
    - Strøm
    - Signal

Vi testkjører nå subbene på DDA4 forsterkeren. Helt utrolig kraftig i forhold til oppgitt effekt og pris.

Det blir ingen custombygging. Det skal se rent og enkelt ut, slik at kunder kan få et bilde av at lydinnstallasjon kan være enkelt og låte greit.

Bilder og videoer kommer!
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Dette gleder jeg meg til å se!

Stå på!

Comment

bilder bilder bilder!

Comment

Stå på.. Blir morro å se sluttresultatet. Dog, jeg tror nok du blir nødt å bytte batteri, Varta er ikke akkurat kongen på haugen innenfor bilstereosjangeren i allefall
        Sture Vedal

Comment

Vi tok ikke så mange bilder underveis men her er noen:

Ny shipment i dag faktisk. Kommer enda en til fredag.

Bilen. Trenger en vask. Vurderer om vi skal lakkere den sort eller om vi skal rubbe den fint opp og få den strøken slik den er. Kom med ideer

Nye setetrekk. Hjalp veldig selv om egentlig setene bør byttes ut :P

Stresset veldig med phonoene men vi foret rattstammen og la ledningen over den

Kjempegreit at alt lå til rette fra før

Dempe pedaldekslet

DDA4 forsterkeren: Kan lese om den på www.IT-Spesialisten-Lyd.tk Gir en helt sinnsyk lyd!

Subbene:

Gode Alpine-en CDA9886R

Etter god prøvespilling med den lille A4 forsterkeren. Driver 2stk 15" med den. Den spiller helt sykt i forhold til hva man skulle tro. Skal laste opp en video med masse roof-flex Med kun den lille forsterkeren
          Last edited by DD-Henrik; 04-03-2009, 14:24.
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

har du planer om å ha kassene stående bak hverrandre slik??

Comment

En tier på att det hadde spilt bedre med bare en av de subkassene..
              Last edited by Jonny.B; 04-03-2009, 22:11.
              "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

hadde jeg sett en "demobil" av det slaget fra en importør hadde jeg faktisk blitt skeptisk..

få ut den ene kassa baki der, for det så rett og slett ikke bra ut.

Comment

Ble vel kanskje litt i det enkleste laget for min smak det der.Hva med å bygge en ny felles kasse til begge subbene.Lage noen helt enkle paneler til fronsett,lyd dempe litt her og der.Skal ikke så mye til for å få et pent resultat som spiller helt ok.

Comment

Grellt råne-image der ja!
                    Roar Sørlie
                    Tlf 90127075
                    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Originally posted by dBcompaniet View Post
                      hadde jeg sett en "demobil" av det slaget fra en importør hadde jeg faktisk blitt skeptisk..

kansje det er NOrmal bil som er temaet for bygge? som faktisk andre har(utn styling og Custom ting)
                      // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                      //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                      Mvh
                      Rune Kvaal

Comment

Da blir det i allefall den første Demo-råne-bilen jeg har sett

Comment

engang må være den første lyd blir det samma hvordan bilen ser ut
                          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                          Mvh
                          Rune Kvaal

Comment

Originally posted by dBcompaniet View Post

ENIG!!!
                            Ser bare latterlig ut syns nå jeg. Forventet mye bedre av en demobil
                            Team Re-Loud
                            Nm-mester 2008, Street A 155,5dB
                            B2, Atomic

Comment

Originally posted by mustang<3 View Post
                              kansje det er NOrmal bil som er temaet for bygge? som faktisk andre har(utn styling og Custom ting)
                              Er det normalt å ha to ferdigkasser satt inn i bagasjerommet etterhverandre?
                              Det var det jeg kommenterte, er første gang jeg har sett noen gjøre det, så stusser jo fælt på løsningen, og sier som andre i tråden, ville tro dette spillte bedre med bare 1 subkasse montert, eller bygget en kasse som faktisk passer i bagasjerommet.

Comment

Working...
                              X