1. Vegards A4 B5 '98
1.1 Historikk
5/3 09 - Formattert og inndelt poster, lagt ut nye bilder, nye linker
4/3 09 - Opprettet emne
1.2 Bilen!
Endelig på tide med ny bil.. Det er snart vår, og klimaet tillater hyggestunder i garasjen, og tilogmed litt utemekk!
Bilen er Audi A4 1.6 98'
Det har aldri vært anlegg i den, og det er ikke gjort noenting uoriginalt med bilen whatsoever, og den har aldri vært ungdomskjørt. Gått 183 000.
Den er pen og velholdt inni, med litt skraper her og der på utsiden..
1.3 Kuking og utbedringer som bør utføres
Feil jeg har funnet på den så langt:1.4 Bilder av bilen
Skriver mer når jeg får tatt flere bilder!
Alle bildene jeg laster opp på nettet av bilen ligger på fotobøtte-albumet mitt!
Har installert CDA-9887Ren og en iPod-kabel til hanskerommet. Så langt ser det greit ut å trekke kabler i denne bilen.
Har funnet ut at jeg kan ha et ganske bredt batteri i bilen, og at plusspolen er på høyre siden originalt (sært). Kan bygge meg ut ca 4cm i lengde, 2-3cm i bredde, og 2cm i høyde i forhold til et Exide Sønnak Superline ikke-vedlikeholdsfritt batteri som står i den originalt.
Aner enda ikke hvordan jeg skal trekke kabler gjennom torpedoen, eller hvordan jeg kommer til kabelgatene i bilen!
1.1 Historikk
5/3 09 - Formattert og inndelt poster, lagt ut nye bilder, nye linker
4/3 09 - Opprettet emne
1.2 Bilen!
Endelig på tide med ny bil.. Det er snart vår, og klimaet tillater hyggestunder i garasjen, og tilogmed litt utemekk!

Bilen er Audi A4 1.6 98'
Det har aldri vært anlegg i den, og det er ikke gjort noenting uoriginalt med bilen whatsoever, og den har aldri vært ungdomskjørt. Gått 183 000.
Den er pen og velholdt inni, med litt skraper her og der på utsiden..
1.3 Kuking og utbedringer som bør utføres
Feil jeg har funnet på den så langt:
- Startsperren kewker seg! Av og til står startsperren og blinker.. Om det ikke forsvinner av seg selv når jeg skaffer nye nøkler til den, får jeg finne fram loddebolten. Sto en tråd på bilforumet om at det var en svakhet i loddingen på startsperren på disse bilene.
- +12v sigarettenneruttak og setevarmere fungerer ikke.. Må helt sikkert sjekke sikringen!
- Høyre framdør har litt vansker for å lukke seg helt av og til, den klikker ikke helt fast på det innerst stopp-punktet. Litt smøring, og kanskje stramming skal til.. håper inderlig at det fikser saken. [Løst!]
- Det kommer en litt merkelig rasling når jeg bruker varmeappratet inni bilen, akkurat som om det er noen tørre blader nedi der eller noe.. Må se om jeg får funnet ut hva det er!
- Høyre blinklys er knekt i festet, men det holder seg fint på plass likevel...
- Den har litt småskraper her og der, den må nok vaskes grundig, poleres og får kanskje prøve meg med litt lakkstift eller noe?
- Interiørlyset slår seg ikke av og på helt riktig.. [Løst!]
- Parkeringsbrems har altfor mye slakk
Skriver mer når jeg får tatt flere bilder!

Alle bildene jeg laster opp på nettet av bilen ligger på fotobøtte-albumet mitt!
Har installert CDA-9887Ren og en iPod-kabel til hanskerommet. Så langt ser det greit ut å trekke kabler i denne bilen.
Har funnet ut at jeg kan ha et ganske bredt batteri i bilen, og at plusspolen er på høyre siden originalt (sært). Kan bygge meg ut ca 4cm i lengde, 2-3cm i bredde, og 2cm i høyde i forhold til et Exide Sønnak Superline ikke-vedlikeholdsfritt batteri som står i den originalt.
Aner enda ikke hvordan jeg skal trekke kabler gjennom torpedoen, eller hvordan jeg kommer til kabelgatene i bilen!
Comment