Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vegards A4 B5!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vegards A4 B5!

1. Vegards A4 B5 '98

1.1 Historikk

5/3 09 - Formattert og inndelt poster, lagt ut nye bilder, nye linker
    4/3 09 - Opprettet emne

1.2 Bilen!
    Endelig på tide med ny bil.. Det er snart vår, og klimaet tillater hyggestunder i garasjen, og tilogmed litt utemekk!

Bilen er Audi A4 1.6 98'
    Det har aldri vært anlegg i den, og det er ikke gjort noenting uoriginalt med bilen whatsoever, og den har aldri vært ungdomskjørt. Gått 183 000.

Den er pen og velholdt inni, med litt skraper her og der på utsiden..

1.3 Kuking og utbedringer som bør utføres

Feil jeg har funnet på den så langt:
    • Startsperren kewker seg! Av og til står startsperren og blinker.. Om det ikke forsvinner av seg selv når jeg skaffer nye nøkler til den, får jeg finne fram loddebolten. Sto en tråd på bilforumet om at det var en svakhet i loddingen på startsperren på disse bilene.
    • +12v sigarettenneruttak og setevarmere fungerer ikke.. Må helt sikkert sjekke sikringen!
    • Høyre framdør har litt vansker for å lukke seg helt av og til, den klikker ikke helt fast på det innerst stopp-punktet. Litt smøring, og kanskje stramming skal til.. håper inderlig at det fikser saken. [Løst!]
    • Det kommer en litt merkelig rasling når jeg bruker varmeappratet inni bilen, akkurat som om det er noen tørre blader nedi der eller noe.. Må se om jeg får funnet ut hva det er!
    • Høyre blinklys er knekt i festet, men det holder seg fint på plass likevel...
    • Den har litt småskraper her og der, den må nok vaskes grundig, poleres og får kanskje prøve meg med litt lakkstift eller noe?
    • Interiørlyset slår seg ikke av og på helt riktig.. [Løst!]
    • Parkeringsbrems har altfor mye slakk
    1.4 Bilder av bilen
    Skriver mer når jeg får tatt flere bilder!

Alle bildene jeg laster opp på nettet av bilen ligger på fotobøtte-albumet mitt!

Har installert CDA-9887Ren og en iPod-kabel til hanskerommet. Så langt ser det greit ut å trekke kabler i denne bilen.

Har funnet ut at jeg kan ha et ganske bredt batteri i bilen, og at plusspolen er på høyre siden originalt (sært). Kan bygge meg ut ca 4cm i lengde, 2-3cm i bredde, og 2cm i høyde i forhold til et Exide Sønnak Superline ikke-vedlikeholdsfritt batteri som står i den originalt.

Aner enda ikke hvordan jeg skal trekke kabler gjennom torpedoen, eller hvordan jeg kommer til kabelgatene i bilen!
    Attached Files
    Last edited by veegard; 06-03-2009, 18:24.
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

2. Eksteriør- og interiørmodding

2.1 Kommende modifikasjoner på bilen

Varer bestilt så langt:

2.2 Gjenstående arbeid / planlegging

Jeg ser fortsatt etter:
    Lyktemotor for justering av lyshøyde
    Noen gamle A4 B5 lykter jeg kan stjele ledningene til, for å lage en improvisert plugg for de nye lysene.
    Til sommeren vil jeg ha 17" felger, og kanskje senkesett!
    Last edited by veegard; 06-03-2009, 18:52.
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Comment

3. Bilstereo i Vegards A4 B5!

3.1 Komponenter

Alpine CDA-9887R
      Genesis Profile Four
      Dynabel BF4501
      Fusion Jonah Lomu FJL-525
      2x Image Dynamics 12" V3 D2

3.2 Kabling

Jeg skal legge følgende kabler:

Motorrom:
      • 5m 50mm2 kabel m/ 300A sikring: Batteri => Fordelerblokk #1 i bagasjerom
      • 10cm 50mm2 kabel: Batteri => Jord
      • 2.5m 50mm2 kabel: Dynamo => Batteri

Fra/til HU/dører:
      • 5m 1,5mm2 kabel: Alpine CDA-9887R Remote out #1 => Genesis Profile Four 4x50w
      • 5m 1,5mm2 kabel: Alpine CDA-9887R Remote out #1 => DynaBel BF4501 1x800w
      • 5m 4,0mm2 (x2) kabel: Genesis Profile Four +/- par #1 => Høyre framre delefilter
      • 5m 4,0mm2 (x2) kabel: Genesis Profile Four +/- par #2 => Venstre framre delefilter
      • 5m 4,0mm2 (x2) kabel: Høyre framre delefilter midwoofer out => Høyre midbass
      • 5m 4,0mm2 (x2) kabel: Høyre framre delefilter tweeter out => Høyre diskant
      • 5m 4,0mm2 (x2) kabel: Venstre framre delefilter => Venstre midbass
      • 5m 4,0mm2 (x2) kabel: Venstre framre delefilter => Venstre diskant

Fordelerblokker / forsterkere / elementer i bagasjerom:
      • 1m 4mm2 kabel: Fordelerblokk #1 (+12v) => Genesis Profile Four
      • 1m 21mm2 kabel: Fordelerblokk #1 (+12v) => Dynabel BF4501
      • 1m 4mm2 kabel: Genesis Profile Four => Fordelerblokk #2 (PE)
      • 1m 21mm2 kabel: Dynabel BF4501 => Fordelerblokk #2 (PE)
      • 0,5m 4,0mm2 (x2) kabel: Dynabel BF4501 paralellutgang #1 +/- => Image Dynamics V3 D2 (2+2ohm)
      • 0,5m 4,0mm2 (x2) kabel: Dynabel BF4501 paralellutgang #2 +/- => Image Dynamics V3 D2 (2+2ohm)

3.3 Bilder

Kommer snart!
      Last edited by veegard; 05-03-2009, 19:52.
      98' Audi A4

Comment

Fornøyd med spilleren så langt eller? Har en 9887 selv, uten RDS (bestilt fra USA) og er storfornøyd! Eneste minuset er at den ikke vil lagre instillingene mine når jeg skrur den av så må sette opp subwolum og justeringer på nytt
        Ellers gleder jeg meg til å se mer fra denne kanten
        VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

Comment

Originally posted by ovinn View Post
          Fornøyd med spilleren så langt eller? Har en 9887 selv, uten RDS (bestilt fra USA) og er storfornøyd! Eneste minuset er at den ikke vil lagre instillingene mine når jeg skrur den av så må sette opp subwolum og justeringer på nytt
          Ellers gleder jeg meg til å se mer fra denne kanten
          Da kan du prøve å bytte om på den røde og gule kabelen bakpå spilleren. Spilleren får ikke konstantstrøm når den nuller seg.

Men dette har vel lite med tråden å gjøre..
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Oppdatert førsteposten!

Joda, det har det faktisk. For min hopper til tuner hver gang jeg starter bilen, jeg tror jeg må bytte om jeg også! Spilleren er knall den, men jeg må vente til jeg får i skikkelige høyttalere før jeg kan uttale meg om lydkvalitet. Aner et Hertz HSK130-sett rundt hjørnet neste lønning, om jeg ikke får tak i toppserien til Focal for en rimelig peng.
            98' Audi A4

Comment

Hifonic: Dette skal prøves da jeg begynner å bli lei av å stille inn hele tiden Og når det er flere som har problemer (som trådstarter) er det jo relevant nok. Feil fra produsent da, eller ikke bra nok merking?

Jeg har noen billige 4" hertz elementer og hørte på lyden fra en god Pioneer spiller til 9887'en. Jeg ble overrasket over lydkvaliteten ved bare å bytte spiller! Et utrolig løft i lydbildet ennå jeg ikke har fått inn de jeg skal bruke enda (alpine SPX 17-REF) så gled deg til å høre
              VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

Comment

Det er vanlig å greie å koble feil på dette Jeg tar den ikke av igjen før jeg trekker kabler da, får knote meg ferdig da, heller.
                98' Audi A4

Comment

Audi har vel motsatt gul\rød i forhold til andre merker om jeg ikke tar feil?

Comment

Det vet jeg ikke noe om, men Volvoen min hadde det også, tror jeg.. Kan prøve å bytte dem om, eller paralellkoble den konstante plussen til begge to heller.. Så kan jeg ha anlegget på uten å ha nøkkelen i tenningen.
                    98' Audi A4

Comment

Originally posted by ovinn View Post
                      Hifonic: Dette skal prøves da jeg begynner å bli lei av å stille inn hele tiden Og når det er flere som har problemer (som trådstarter) er det jo relevant nok. Feil fra produsent da, eller ikke bra nok merking?
                      Er noen biler som har omvendt farge på disse kablene
                      Jonas Tautra
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Noe du kanskje bør prioritere interiørmessig er vel å lakkere over de treimitasjonene. De er jo som jeg ville sagt det på morsmålet" Hoinnfæl". Du har ihverfall et godt utgangspunkt for å få en kanonfin installasjon når det ikke har har vært noen andre å knødd i bilen fra før.

Mvh Raymond Pedersen
                        Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
                        Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

Tja vet ikke jeg.. Syntes ikke juksetreet ser så søplete ut jeg, er det bare jeg som har ekstremt dårlig smak her?

Fikk dradd 50mm2'en fra batteriet og helt bak i går.. smooth. Bilder kommer i dag!
                          98' Audi A4

Comment

Nytt problem! Hvor plasserer jeg jordingen da.. Setebelteboltene er for store..!
                            98' Audi A4

Comment

3 valg.
                              1. Større kabelsko
                              2. Borr ett nytt hull og bruk bolt og mutter
                              3. Trekk en ny jording helt frem til batteri

Comment

Working...
                              X