Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min første Sub:)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hey, vi skal ikke heller legge merke til at han bygde en bra kasse til å være første gangen? Og hey, det så veldig bra ut med den terminalen. Kjempe god jobb synes jeg =)

(takk for redigeringen ikke lett med svensk jobb pc som jobber mot dyseletikere)
    Last edited by Sir10n; 04-03-2009, 19:33.

Comment

Kjøper man en god terminal og bruker gummikjitt til å tette rundt med, så er det tett nok!

Originally posted by Sir10n View Post
      HeYYYYYY, VI SKAL IKKE HELLE LEGGE MERKE TIL AT HAN BYGDE EN BRA KASSE TIL OG VÄRE FÖRSTE GANGEN, OG HEY, DET SÅ VELDIG BRA UT MED TERMINALEN.. KJEMPE GOD JOBB SYNES JEG..=)
      Sporet godt av ja hehe...

Stemmer for det samme! Bra jobba med kassa
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Her er ledningene koblet til Fant ut at til neste gang er det best å koble ledningene til elemnet først:P
        Attached Files

Comment

Etter mye om og men, angående design på kassa og tegninger og utskjæringer av bokstaver, ble til slutt valget ganske enkelt. Fremsiden av basskassen skulle være 6mm glass. Jeg ringte glassmester og bestilte 6mm glass etter målene. Men det viste seg at jeg ringte til en nybegynner, han hadde skjært sirkelen litt feil og det ble noen sprekker i sirkelkanten Det var dama som betalte og hentet glasset, hun visste ikke hva det skulle brukes til, hadde jeg hentet glasset selv hadde jeg nok nektet å betalt for det. Men jeg fikk det litt billigere da:P

Etter å ha fått glassplata å la den oppå basskassenfant jeg fort ut at ikke hele kassen var heilt perfekt like lang på alle kantene Men etter mye sliping og pusing av glasset (hullet i glasset var heller ikke stort nok til basselementet) Her var anskaffelse av en multisliper med diamantpussehode en genial redning. Så jeg fikk pusst glassplata his og pist. Da glassplata var slik jeg ville, vasket jeg den med rødsprit, lot den tørke og sprayet 2-3 lag me sort spraylakk påden ene siden. Da dette var tørka limte jeg glassplata (med den blanke overflata ut og spraylakkert overflate inn, det gav en fin dybdevirkning) på framsiden av basskassa med sort silikon.

Deretter var det nedi med basselemente og her brukte jeg også sort silikon rundt langs hele elemeentet for å tette mellomrommet mellom glass og element, (det var umulig for meg å få en perfekt sirkel for hånd, var ikke helt stødig på handa:P så jeg juksa litt her ved å bruke en rund lighter(man taver hva man haver) til å sparkle en perfekt sirkel med silikon rundt hele elementet, det som ble til over skrapte jeg bort etter at det hadde tørket. Til slutt limte jeg på lister på sidene og trakk hele kassa FERDIG!
          Attached Files
          Last edited by _John_; 04-03-2009, 19:59.

Comment

Basskassen ferdg bilde tatt fra siden
            Attached Files
            Last edited by _John_; 04-03-2009, 20:00.

Comment

jeg har bestandig brukt terminaler og aldri hatt noen lekasje..
              Last edited by biffen071278; 04-03-2009, 20:07.
              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Hver sin mening...

Ser bra ut i mine øyne!

Comment

Dette ble veldig bra..

Comment

3 sider med diskusjon om fordeler og ulemper med terminal på kassa også er det ingen som kommer på det mest opplagte!? (for meg i alle fall )

Terminaler, gjennomgående bolter whatever har en dum ting ved seg, og det er at når du skal koble fra kassa er det fort gjort å kortslutte ledningene og dermed ødelegge forsterker.
                    Jeg bruker konsekvent lang nok kabel, rett igjennom kasseveggen.
                    Skal jeg koble fra kassa gjør jeg det på forsterkeren, da er det mindre sjangs for kortsluttning.

Mvh
                    Dag Johansen
                    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

BRA jobb til å være første gang!! jeg gjorde det ikke like godt første gang hvertfall
                      Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

Comment

Hvorfor bruker ingen Speakon på kasser som skal ut og inn?? Proft og ingen sjangs for kortslutning.
                        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Joakim View Post
                          Hvorfor bruker ingen Speakon på kasser som skal ut og inn?? Proft og ingen sjangs for kortslutning.
                          Nei nei... blir jo støy i terminaler vettu
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

Comment

sier visst noe fornuftig der Dag Godt jeg ikke har limt sammen kassa enda så har alle muligheter til å bytte ut veggen med hullet til terminalen
                            Last edited by biffen071278; 04-03-2009, 21:55.
                            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Men det er vel ikke fare for kortslutning så lenge forsterkeren er avslått?

Comment

Originally posted by Stianuno View Post
                                Men det er vel ikke fare for kortslutning så lenge forsterkeren er avslått?
                                ledningen kan jo løsne da du er ute å kjører, hvor færre koblingspungter jo færre feilkilder
                                VW Golf 4
                                Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                                Simen Sormbråten

Comment

Working...
                                X