Announcement

Collapse
No announcement yet.

DD Omega Demobil - IT Spesialisten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja, jeg skal ikke utale meg om farger blind som jeg er

Kamera må man ha ja
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Tok noen bilder i dag med et 3.2mp mobilkamera. Skal få lagt dem opp i kveld.

I tillegg er jeg ferdig med all strømmen. Men har litt problemer med volten. Eller mulig den skal være slik den er nå, men her er saken hvertfall:

50kvd pluss fra batteri til forsterker
      50kvd jord fra batteri til karosseri (10cm)
      50kvd jord fra karosseri til forsterker (ca 50cm)
      To svære gullbelagte stingerpoler til en veil pris på 600kr
      Gullbelagte store kabelsko beregnet for 50kvd på alt
      Kabelskoene er klemt ekstremt hardt sammen med spesialtang

Alikevel får jeg et nokså stort spenningsfall mellom batteri og forsterker etter min mening.

Når jeg kjører fullt på subben slik at det såvidt clipper bittelitt på indikatoren viser:

Spenning ved dynamo 13v
      Spenning ved batteri 12.3v
      Spenning ved forsterker 11.9v

Jeg har ikke lagt opp strømkabel fra dynamo til batteri enda så regner med spenningsfallet på 0.7v er helt ok. Men 0.4v spenningsfall mellom forsterker og batteri er vel litt mye? Har pusset og slipt veldig ved festepunktene på karosseri.

Eller er disse verdiene helt normale? Kjører anlegget på et helt nytt Varta D24 60ah batteri (fulgte med bilen) og forsterker er av klasse AB og trekker ca 250 amp ved full kontinuerlig power etter hva jeg har blitt fortalt.

Bare en spekulasjon dette her. Vil jo gjerne ha det best mulig. Venter på et HC1800 batteri. Største som passer i batteriboksen. Håper dette vil hjelpe litt.

Skal også legge opp feit strømkabel fra dynamo til batteri, og prøve meg på montering av en universal helt ny biltema dynamo på 120 amp.

Kom med svar, innspill og ideer
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Vent på nytt batteri du...
        Mvh
        Lars Engen

Comment

Originally posted by Digital Designs Norge View Post

Skal også legge opp feit strømkabel fra dynamo til batteri

Hjelper lite, om du ikke bytter jordingen mellom motorblokka og karosseriet i samme slengen.

Ladespenningen er sikkert høyere om du måler direkte på dynamoen og ikke via jording i karosseriet.

Prøv å måle fra minus på dynamo til minus på batteriet ditt. Da ser du om det er der spenningsfallet ligger.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

13 volt på dynamoen var lite... er det ikke c20ne motoren du har?

jeg hadde 14,4 på min c20ne...

Comment

Dynamoen lader 14.5 med 0.1v spenningsfall mellom dynamo og batteri. Dvs at batteri får 14.4v.

Kun under full last, den lader 13v

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
                Hjelper lite, om du ikke bytter jordingen mellom motorblokka og karosseriet i samme slengen.

Ladespenningen er sikkert høyere om du måler direkte på dynamoen og ikke via jording i karosseriet.

Prøv å måle fra minus på dynamo til minus på batteriet ditt. Da ser du om det er der spenningsfallet ligger.
                Bytter naturligvis jording mellom blokk og karosseri i samme slengen også

Takk for svar alle sammen

Comment

0,4v spenningsfall fra batteri til monoblokk på full pupp er slettes ikke ille med tanke på at du har lange kabelstrekk.

Men å stole blindt på clipindikatoren ville ikke jeg gjort
                  Jonas Tautra
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Ok. Det var jo godt

Stoler ikke helt på clipindikatoren, men gir meg jo en indikering hvertfall

Skal jo litt til for å ødelegge DD. Noe du er kjent med, Hifonics

Comment

Her er et par bilder etter lakkbehandlingen.

Gi tilbakemeldinger

Før lakkbehandlingen:

Dette var etter første dagen. Kun skjermer, panser og framdører som er tatt. Ser du på taket får du en indikasjon hvordan bilen var før.

Last edited by DD-Henrik; 04-04-2009, 18:42.

Comment

se her ja, ble straks mye bedre kommer felger etterhvert også?

Comment

De nye alufelgene er montert på. Fikk kjøpt noen originale omega alu felger. Så blir bilen helt original og strøken

Her er noen filmsnutter av bilen i aksjon
                          http://s381.photobucket.com/albums/o...t=100_0026.flv
                          http://s381.photobucket.com/albums/o...t=100_0025.flv

Hvis filmene skulle hakke kan det være på grunn av at nettet ditt, pc-en etc er for treg. Filmene er tatt opp i HD kvalitet, og da må pcen være litt kraftig for å spille det av "hakkefritt".

Comment

RÅtt
                            men ang bilen, så lakker den svart med DD(samme fargen som DD logon) på sidene ^^,

gleder meg til min 3518 kommer (likevell om den ikke er like kraftig) så har jeg tro på DD
                            // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                            //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                            Mvh
                            Rune Kvaal

Comment

Venta ett besøk her i går jeg selv om det hadde blitt veldig dårlig plass til deg

Comment

Originally posted by mustang<3 View Post
                                RÅtt
                                men ang bilen, så lakker den svart med DD(samme fargen som DD logon) på sidene ^^,

gleder meg til min 3518 kommer (likevell om den ikke er like kraftig) så har jeg tro på DD
                                Vi tenkte å bare beholde den lakken som er på nå. Resultatet ble såpass bra. Ser ikke noe point i å lakkere om en bil som ikke er tøff i utgangspunktet. En skikkelig lakkering med DD motiv vil koste rundt 25 laken tenker jeg. Men det hadde blitt veldig bra da

Får ta det den gangen det blir skikkelig demobil. Altså bil til noen hundretusen

Comment

Working...
                                X