Tok noen bilder i dag med et 3.2mp mobilkamera. Skal få lagt dem opp i kveld.
I tillegg er jeg ferdig med all strømmen. Men har litt problemer med volten. Eller mulig den skal være slik den er nå, men her er saken hvertfall:
50kvd pluss fra batteri til forsterker
50kvd jord fra batteri til karosseri (10cm)
50kvd jord fra karosseri til forsterker (ca 50cm)
To svære gullbelagte stingerpoler til en veil pris på 600kr
Gullbelagte store kabelsko beregnet for 50kvd på alt
Kabelskoene er klemt ekstremt hardt sammen med spesialtang
Alikevel får jeg et nokså stort spenningsfall mellom batteri og forsterker etter min mening.
Når jeg kjører fullt på subben slik at det såvidt clipper bittelitt på indikatoren viser:
Spenning ved dynamo 13v
Spenning ved batteri 12.3v
Spenning ved forsterker 11.9v
Jeg har ikke lagt opp strømkabel fra dynamo til batteri enda så regner med spenningsfallet på 0.7v er helt ok. Men 0.4v spenningsfall mellom forsterker og batteri er vel litt mye? Har pusset og slipt veldig ved festepunktene på karosseri.
Eller er disse verdiene helt normale? Kjører anlegget på et helt nytt Varta D24 60ah batteri (fulgte med bilen) og forsterker er av klasse AB og trekker ca 250 amp ved full kontinuerlig power etter hva jeg har blitt fortalt.
Bare en spekulasjon dette her. Vil jo gjerne ha det best mulig. Venter på et HC1800 batteri. Største som passer i batteriboksen. Håper dette vil hjelpe litt.
Skal også legge opp feit strømkabel fra dynamo til batteri, og prøve meg på montering av en universal helt ny biltema dynamo på 120 amp.
Kom med svar, innspill og ideer
Tidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Hvis filmene skulle hakke kan det være på grunn av at nettet ditt, pc-en etc er for treg. Filmene er tatt opp i HD kvalitet, og da må pcen være litt kraftig for å spille det av "hakkefritt".
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
RÅtt
men ang bilen, så lakker den svart med DD(samme fargen som DD logon) på sidene ^^,
gleder meg til min 3518 kommer (likevell om den ikke er like kraftig) så har jeg tro på DD
Vi tenkte å bare beholde den lakken som er på nå. Resultatet ble såpass bra. Ser ikke noe point i å lakkere om en bil som ikke er tøff i utgangspunktet. En skikkelig lakkering med DD motiv vil koste rundt 25 laken tenker jeg. Men det hadde blitt veldig bra da
Får ta det den gangen det blir skikkelig demobil. Altså bil til noen hundretusen
Comment