Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt lyd i brødvogna mi! Hiace

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Litt lyd i brødvogna mi! Hiace

Kjøpte meg en hiace for litt siden, som det var elendig lyd i.
    Hadde litt ting og tang liggende som jeg tenkte hadde vært morro og montert, samtidig som jeg synes det var litt dumt å "herje" i den pene bilen.

Vel f+++n eller tenkte jeg, vi hiver det inn, og det angrer jeg ikke på!

For å ha sagt det så var dette gjort på ei helg, og det var kun for å få bedre lyd i kjerra.

Bilen: Toyota Hiace 2003 modell

Anlegget:

Kicker kx 550 3 kanaler
    Focal 3 veis frontsett vr3?
    15" Cadence beast dr

Skal se om jeg finner noen bilder

Her er bilen! Det snødde jo svære vafler når jeg skulle ta bilder, så beklager kvaliteten på noen av bildene.
    Attached Files

Comment

Her har jeg monter 6,5" i døra, tenk så idiotisk å måtte skruav forskermen for å komme med kablen inni døra!
      4" som også hører til ble montert i det originale hullet.
      Attached Files
      Last edited by bora18t; 08-03-2009, 13:13.

Comment

her tok jeg rett og slett bare hullsaga mi og borra igjennom dekselet til a stolpen, demonterte det først selvfølgelig
        Attached Files

Comment

Her er elementet. Skilleveggen i min bil er flyttet 15cm bakover og da har det blitt en god del plass bak passasjersetet. Sikkert ikke helt bra å skjære høl i den veggen, men forhørte meg med det lokale toyota verkstedet her og de sa at så lenge jeg ikke kuttet i tverrbjelken der så kom det ikke til å bli noe problem.
          Der fikk jeg også en ny skillevegg som kom fra en ny hiace som hadde fått en slik komfortvegg, jeg kan montere hvis jeg får problemer en gang.
          Attached Files

Comment

her sleit autofokusen litt men her hang jeg forsterkern
            Attached Files

Comment

Her er noen bilder av kassa! Den ble laget med doble vegger slik at de ytre veggene følger skilleveggen sånn tålig.
              Planen er å få tak i en pakningslist el. som tetter de 5 siste mm slik at mest mulig lyd kommer inn i kupeen. Jeg lagde også noen praktiske hyller i kassa.

Den ble festet med vinkelbeslag i krokene foran der med en 50mm m10 bolt?
              Attached Files
              Last edited by bora18t; 08-03-2009, 13:30.

Comment

Har også planer om å male kassa i samma fargen som skilleveggen, og få taki en list rundt hølet i veggen.
                Og ja! jeg er nødt til å dempe hele kupeen. Rart hvor tøft det spiller med bare den trekanaleren. Er langt i fra noen Emma vinner, men det var den ikke tiltenkt heller.
                Dette er en bruksbil med litt bedre anlegg enn før! Faktisk en GOD del bedre også.

Comment

Morro å se litt mer normale bygg i bruksbilene til folk, du er klart inne på sporet på noe her Få det helt tett inntil skilleveggen, så blir bassen bra vet du

Så du nevnte du hadde planer om å dempe litt for all del gjør det! Kjøp noe M1 eller noe, og demp i vei i dører, tak, gjerne gulv og torpedovegg også. Så ser du at du får ikke bare bedre lyd, men mindre støy i kupeen også.

Når det kommer til mellomtonemonteringa di, er det bak de perforerte hulla i dashbordet? Ville prøvet på noe annet her om mulig, men er såklart endel jobb, men trur du har mye å gå på om du gjør en litt bedre montering av mellomtonen. Vil ikke de i orginalhull peke rett mot knea dine? Mulig jeg tar feil med plasseringen..

Lykke til videre, dette blir nok bra
                  1993 BMW 318is coupe

Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

Comment

jo kommer til å dempe den ja, skulle bare se hvordan det virket først før jeg gjørde noe med det.
                    Ang. den mellomtomen så kommer jeg til å kanskje og jeg sier kanskje lage nye dørsider. Ville det hjulpet mer på lyden? Er en del jobb da, og er ikke så dreven i de støpe greiene.

Comment

Heisann...

Kjempetøft prosjekt du har der... Er det arbeids/firmabil eller? Kor digg det er å ha skikkelig go´lyd på arbeid...
                      Syns du gjør en god innsats....og det ser bra ut.
                      No Windows-crap,just Mac Power

Comment

nja har en 07 modell på jobb så denner er en jeg skal bruke når jeg starter for meg selv etterhvert. Så blir bare brukt som en bil nr2 el 3 blir det. Har en toyota mr2 i tillegg.

Comment

På denne bilen er den orginale 4" monteringa noe av det mest tragiske som finnes,, hengende nesten i løse lufta, spillende nedover fra kne-høyde. Ei skrulle jeg var gift med hadde maken bil, så jeg vet hva du sliter med. Se litt på plassen øverst i døra, det er vel beste alternativet, hvis du ikke slår hull oppå dashbordet.
                          Tvi tvi.
                          Mathias.... Soundman is alive
                          Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                          Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

Comment

Working...
                          X