Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rockford Fosgate Russebilprosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

jeg kan ikke se at http://www.dbcompaniet.no har noen batterier inne...
    Thomas Hansen a.k.a. CoMmEn
    dBcompaniet DA - Alpine - Stinger - AIV- MTX - Bassworx - Magnat - Kicker Team Focus Acoustics, Norgesrekordholder, toppscore Super Street 1-2 162,5dB

Comment

Skal du først gå for det Rockford oppsettet,blir nok den forsterkeren dere har tenkt å bruke sammens med subbene en god del for liten.Er det noen grunn til at det må være Rockford Fosgate? Er mange andre merker som er like bra om ikke den god del bedre, når det gjelder pris og kvalitet

Comment

Originally posted by ESPEN KAAL View Post
        Henrik har dere slike batteri på lager????
        Har ikke batteri på lager, men leveringstid til oss blir kun et par dager. Kan sikkert ordne med levering direkte fra leverandør også. Da blir det jo kun et par dager fra bestilling til det er levert
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by commen
          oi oi oi ... lukter det priskrig her i gården?
          Hehe. Er nok bare et billig forsøk på å virke bedre enn oss

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by commen View Post
            jeg kan ikke se at http://www.dbcompaniet.no har noen batterier inne...
            Regner med at de fleste forhandlere kan skaffe det meste av utstyr, og da avhenger bare sluttprisen av hvor god rabattavtale de har med importør, og hvor mye hver forhandler vil ha i avanse.. noen liker 200%, andre nøyer seg med godt under 100%..

Tar et HC2400 med deg Nils Petter, om jeg kan få det like billig som trådstarteren her?

Comment

Originally posted by jonka View Post
              Regner med at de fleste forhandlere kan skaffe det meste av utstyr, og da avhenger bare sluttprisen av hvor god rabattavtale de har med importør, og hvor mye hver forhandler vil ha i avanse.. noen liker 200%, andre nøyer seg med godt under 100%..

Tar et HC2400 med deg Nils Petter, om jeg kan få det like billig som trådstarteren her?
              Nei. Er ikke snakk om hvor god rabattavtaler man har med importør i mange tilfeller.

Ofte har importører en egen prisliste for alle forhandlere, som er helt like eller tilnærmet like

Å ikke gi en altfor god pris er ofte lurt, da imaget til merket synker hvis det hele tiden blir solgt unna billig. Dessuten må det jo være slik at bedriften går i profit helst. Ellers vil markedet synke, slik det har gjort siden august/september pga krisen

Comment

Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                Det holder nok i massevis med et HC2400 etter hva folk forteller.

Anbefaler deg:

1stk DDS2 - 2-kanals forsterker på 2x1100 Watt RMS @ 1 Ohm 10990,-
                1stk C4a - 4-kanals forsterker på 4x175 Watt RMS @ 1 ohm 4995,-
                8stk DDCX6x9 - 2veis 6x9 som lager masse og fin lyd 8stk x 1290,- = 10320,-
                4stk DD1512 subber 2990,- x 4stk = 11960,- (eventuelt 15" i samme serie. 300,- ekstra pr. element)

Totalt: 38265,-

Tilbudspris: 29990,- inkl. mva og frakt - Levert til dere!
                Vil ikke DDM1A være en bedre match til disse fire 4ohm's sub'ene?
                DDS2 vil kun levere 2x700w i 2ohm(eneste konfigurasjonen du kan kjøre med dette oppsettet, da DDS2 ikke kan kjøres lavere enn 3ohm i mono(korriger meg om jeg tar feil)) - DDM1A vil levere 1200w i 1ohm, og til ca halve prisen.

Da får du en klasse D forsterker, som meg bekjent er mer effektiv enn klasse AB, som DDS2 er.
                Mer effekt for mindre strømtrekk, med mindre dere vil ha den ekstra varmen DDS2 gir

Comment

DDS2 er en helt rå forsterker, som just er kommet ut på markedet. Skal bruke denne selv på demobilen, og en slik ligger på lokalt lager allerede.

Og husk at DD elementer kan leveres med alle slags spolekonfigurasjoner

Comment

ble litt mye offtopic.. sorry
                    Last edited by jonka; 11-03-2009, 10:47.

Comment

DDS2 er en helt rå forsterker, som just er kommet ut på markedet. Skal bruke denne selv på demobilen, og en slik ligger på lokalt lager allerede.

Og husk at DD elementer kan leveres med alle slags spolekonfigurasjoner
                      DD512 og DD1512 kan kun leveres i 4ohm, i følge dine og DDAudio's hjemmesider, men DD2512 og oppover kan leveres i ulike spolekombinasjoner..

Det kan jo være interessant å oppgradere til DD2512 med 2ohm's spoler, for å få utnyttet en DDS2 maksimalt.

Til å drive en subwoofer, hadde jeg glatt valgt en klasse D forsterker selv dog..

Comment

På min nettside står det i klartekst at man kan bestille med dobbelspole for et lite pristillegg

Det du sier med avanse og slikt, er opptil hver enkelt bedrift. Noen sender ut samme prislister og noen gjør ikke. Det er en diskusjon jeg ikke gidder å ødelegge denne tråden med

Comment

På min nettside står det i klartekst at man kan bestille med dobbelspole for et lite pristillegg

Det du sier med avanse og slikt, er opptil hver enkelt bedrift. Noen sender ut samme prislister og noen gjør ikke. Det er en diskusjon jeg ikke gidder å ødelegge denne tråden med
                          Så flink du er som har vært inne og editert siden før du svarte her...!

Comment

Herregud. Nå får du skjerpe deg. Jeg er i Oslo på kurs og har ikke mulighet for å endre noe som helst. Les bedre første gang før du kommer med dine falske påstander!

Comment

Originally posted by jonka View Post
                              Så flink du er som har vært inne og editert siden før du svarte her...!
                              Akkurat det der er bull, for jeg leste for over ei uke sia at det var mulig.
                              Har du noen personlig agenda mot DD elns?
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by neptyr View Post
                                Akkurat det der er bull, for jeg leste for over ei uke sia at det var mulig.
                                Har du noen personlig agenda mot DD elns?
                                Nei, jeg svarte på denne tråden for å muligens hjelpe Henrik med å gi et bedre tilbud til trådstarter, da forsterkervalget virket uheldig.

Ser i etterkant at jeg leste litt kjapt når jeg var innom It Spesialistens sider;

DD1512:
                                Effekttålighet: 500 Watt RMS / 1800 Watt Peak
                                Impedanse: Leveres i 4 Ohm konfigurasjon
                                Talespole: 1x2". Kan bestilles med dobbel talespole mot pristillegg.

Leste bare at den leveres i 4 Ohm konfigurasjon, hvor på en del andre produkter står det "4 Ohm / 2 Ohm" o.l.

Når sub'ene kan leveres med 2x4Ohm's spoler, virker forsterkervalget til It Spesialisten mye bedre.

Da får du jo matet 2 og 2 sub'er med 1100w hver

Håper du har inkludert pristillegget for doble spoler i tilbudet ditt, så de får utnytter forsterkeren ordentlig

Comment

Working...
                                X