Jeg tenkte jeg skulle vente med dette til senere, og ta ting rolig. Men når man har ting liggende, så er det veldig vanskelig og la de ligge der. Derfor har jeg satt spilleren inn i bilen.
I bunn og grunn synes jeg at spilleren passet ganske bra inn i bilen.
Nå har jeg også satt xenon lyspære i nærlysene.
Nå lurer sikkert noen på hvor prioriteringene mine er, siden jeg skulle spare penger til alarm. Saken står slik at den tidligere eieren hadde brukt xenon lys, og settet lå bak i bilen. Jeg tenkte det var for ille at de bare lå der, så jeg måtte bare sette de i bilen. Veien blir lyst opp ganske bra, men jeg trenger og komme meg ut av byen så jeg får stilt høyden korrekt inn på de.
Tror at jeg skal sette inn et kit i lang lysene til neste sommer, i stede for å kjøpe bosch lamper som jeg egentlig hadde tenkt.
Men nå er det hard sparing til alarmen!
[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
Hei.. liker disse M-klassa..
Hvordan er dem å kjøre med ? hva er liksom minus med bilen i denne klassa? hvis du kjenner til det..
Før jeg skulle kjøpe denne bilen tok jeg å forhørte meg på et forum om evt svakheter med denne bilen, og det de kom fram til var at det kunne forekomme elektriske problemer. Jeg tror jeg har en ganske enkel model, og det meste i den er elektrisk. Så det er en god del med ting som kan gå galt.
Ellers er bilen stor og tung, med alle de problemer det fører med seg. Du bør beregne litt ekstra bremse strekning fra normal tunge biler på vinterføre, men det sir seg vel selv egentlig.
Nå har jeg ikke fått kjørt den utfor byen ennå, men de få gangene den har fått strukket ut bena virker den veldig behagelig å kjøre. Den kan virke litt myk faktisk,og når du kjører på "motorveier" (Intern spøk for folk fra nordnorge) er den god å kjøre. I midlertid når man kjører på dårlige brøytete veier eller i hull på disse veiene, blir den kanskje litt i mykeste laget.
Som stasjonsvogn er prisen rimelig dyr synes jeg, selv for en såpass gammel bil som jeg har. Forsikringen er heller ikke på din side når du skal tegne den, jeg har fullkasko siden banken har pant i den, og fortsatt betaler jeg nesten 10k bare på bilen. (75% bonus 2. år)
På den gode siden er motoren (270CDI) ikke død, den trekker brukbart i fra. Og basert på tallene i boken, holder den følge 0-100 med de fleste "normale" familiebiler (0-100 på litt over 10 sek tror jeg). Drivstoff sulten dens kan jeg ikke utale meg om, siden jeg kjører på samme tank ennå, og tripptelleren var ikke nullstilt da.
Men jeg er veldig fornøyd med bilen jeg, den er i hvertfall bedre enn det jeg kjørte før. Når lånet er betalt ned om 4 år, blir det vel en nyere model på meg
(Hvordan den er å leve med kan jeg ikke utale meg om før jeg har hatt første service om 7700km)
[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
InstallBay, den der prisen er nesten for god til å være sant! 5 meter kabel 50 mm blir jo bare 500 kr. Men hvordan bestiller jeg 5 meter "rød" 1 meter "svart"?
[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
InstallBay, den der prisen er nesten for god til å være sant! 5 meter kabel 50 mm blir jo bare 500 kr. Men hvordan bestiller jeg 5 meter "rød" 1 meter "svart"?
Blå er vi tom for Men sort kan du få så mange meter du vil av. Ett produkt er 1 meter. Så skal du ha 5 meter, så bestiller du 5stk av produktet.
Jeg og min bedre halvdel var ute å plukket opp noen bekjente i sentrum i dag, å kjørte dem hjem. Det var under denne turen at 4 varsels lamper begynte å lyse. Paranoid som alltid, stoppet jeg å leste i brukerhåndboka hva disse lysene signaliserte. Det viste seg at anti sleng, lås, traction og electronic power control lyste. Jeg hadde litt lite diesel på tanken (Rett under kvart tank), og bestemte meg for å prøve dette da jeg var 500m unna en bensinstasjon. Stoppet bilen og tanket opp, og vips var lysene forsvunnet.
Jeg trodde dette var det hele, og gjorde meg en mental huskelapp om å ikke kjøre bilen med under kvart tank diesel.
Så i dag var jeg og min bedre halvdel ute og kjørte en søndagstur, ikke noe crossing, slenging eller noe slikt. (Har forsåvidt ikke gjort det heller, tror jeg begynner å bli gammel. *Sukke*) Og de samme lysene kom på etter at jeg hadde kjørt i kanskje 20 min, og jeg ser ingen grunn til at de skulle begynne å lyse.
Nå ser det ut som om jeg må gjøre meg kjent med Mercedes verkstedet, noe som jeg håper blir en godt vennskap, og ikke et kostbart ett.
[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
Holde deg unna MB verkstedet. Det blir alt for dyrt. Kjør på et Bosch verksted. De har mer enn nok utstyr til å lese feilkoder og kunne reparere denne bilen
Tja, burde vel kanskje ha poengtert at abs, brake assist, esp og traction fungerer ikke heller Ble en veldig intresant nedbremsing da jeg lærte at de ikke fungerte, 2 tonn bil er ikke lett å bremse tydeligvis
[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
Comment