Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sierra IS

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

På den med de svarte, så ble dem bytta ut rett før jeg kjøpte den.
    Og dem er på 12.000uf 50v mot de blå som bare er på 10.000uf 40v.
    Det er vel bedre etter jo større dem er skulle en tro ?

De spolene du nevner matador, er gnaske løse på den ene forsterkern, og står og klinger, har hørt dem før faktisk. Hvis du mener at det like greit å fjerne dem, hva er egentlig hensikten med dem da?

Lurer også på en ting ting, på den eldste forsterkern så er det 3 transistorer på hver side av forsterkern som er grønn, og ikke svart som alle de andre. Er det bare en annen type transistor eller?
    Old school fool

Comment

de spolene er for å unngå selvsving, men det kan skjee i 1 av 1000 tilfeller jeg fjerne de og prøver -du vil merke om ampen blir mye varmere enn vanlig hvis de trengs (best å måle med osciloskop egentlig) -ja -låter best uten. Men bruk klar lakk og lakker spolen, så hjelper det betraktelig mye.

Større kapasitans skal være bedre i de fleste tilfeller men i dette tilfelle går pådet lydmessig kvalitet i original kondisen egentlig (bla lavere indre motstand = dyrere selv omdet er av mindre kapasitans).

Det skal være 3 + 3 som er komplementare, men fargen kan være fra en annen lot av produserte transistorer -best å se etter betegnelse. Husker ikke de i farta men kan jo self vært byttet ut før for andre typer enn det som skal være der.

hvordan har du koblet opp egentlig?

koblings skjema er skjekt egentlig passiv eller aktiv løsning? selv om 2 x 2125 ikke gir mange muligheter men et par til med ms275 da snakker vi

Edward skal vel gå over til Marconi, da blir kanskje noen ms275 eller M100 til overs? eller en ekte frankamp til frontsettet hadde hjulpet det + 2 x 2125 til subb...

Sierra 2 dørs? har et par kicpaneler med plass til 8" til sierra forresten og garantert bedre en den "fine" dør montasjen.... ellers en hel bil med dahs til 3 veis system med rs/is interiør og
      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

En hel bil Matador?

Jeg taka sierraen min her om dagen, forsterkerne fløy ut bakruta, men de fikk så og si ingen skader!
        Sub'en var også like fin.
        Helt utrolig, så jeg var letta! Men trenger en "ny" Sierra

Jeg kjører en forsterker i stereo på frontsettet og en brokobla på sub'en.
        Det er nok effekt til å spille høyt nok for meg for å si det slik!
        Hadde en Audison VRX 2.400 på sub'en tidligere og det var mye mer drag da for å si det slik, men det plager meg ikke
        Old school fool

Comment

Jeg taka sierraen min her om dagen, forsterkerne fløy ut bakruta, men de fikk så og si ingen skader!
          Sub'en var også like fin.
          Helt utrolig, så jeg var letta! Men trenger en "ny" Sierra

KANSKJE det hadde vert lurt neste gang du monterer at det sitter skikkeleg FAST.
          vist du hadde fått kassa eller en forsterkeren i haue hadde du kanskje ikkje vert her.

Comment

Joda det er sant det Mr Bassdal, hadde vel litt flaks der, men forsterkerne var skikkelig skrudd fast, skruene var revet av. Basskassa var så stor at den var ikke skrudd fast, men jeg får vel gjøre det neste gang!
            Old school fool

Comment

Ting er ikke skrudd skikkelig fast når det flyr ut gjennom rutene på bilen!
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

si ifra om du vil ha tips ang. motor
                Lars Ole Spitalen
                bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                anlegg: DD, mtx, kenwood
                skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
                  Ting er ikke skrudd skikkelig fast når det flyr ut gjennom rutene på bilen!
                  Tja... når bilen seiler på taket inn i et tre med bakenden så skal det vel være fælt godt festa skal det ikke gå gæli.
                  Flere av skruene som holdt forsterkerne var revet rett av.. og det var fire skruer på hver forsterker
                  Old school fool

Comment

Originally posted by saab9000 View Post
                    si ifra om du vil ha tips ang. motor
                    Sierra greier?
                    Skal vel finne meg en gammal en med V6 motor tenkte jeg. Fin lyd på dem
                    Old school fool

Comment

Drevet og fiksa på den eldste MS forsterkern nå, bytta kabling slik at dem er mest mulig lik.. kondensatorer blir ikke bytta da.
                      Men det blir vel og skaffe plexiglass over og montere dem i "ny" bilen etterhvert
                      fælt dårlig bilde, men glasset over linsa på mobilen er sprekt..hehe

Old school fool

Comment

Originally posted by marius View Post
                        sierra greier?
                        Skal vel finne meg en gammal en med v6 motor tenkte jeg. Fin lyd på dem

liker

.

Comment

Lurer litt på hvilken kasse jeg burde ha på min kjære Focal 38KX SPL egentlig, har ikke funnet parametrene på den på nettet..

Jeg har brukt den før i en kasse som var opprinnelig bygd for en CV Vega 154
                          110 Liter med 2x 4" bassrør som er hver 30 cm lange. Og syns det har fungert bra!
                          Men skulle gjerne visst hvilken tuning jeg da har, mulig den er noe høy.. kan det virke som..
                          Noen som har peiling ?
                          Old school fool

Comment

ca 35hz er tuningen på den du har nå.

Comment

Originally posted by Marius View Post
                              Sierra greier?
                              Skal vel finne meg en gammal en med V6 motor tenkte jeg. Fin lyd på dem
                              sjekk ut sierra 2,9l til skogenracing.com
                              Lars Ole Spitalen
                              bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                              anlegg: DD, mtx, kenwood
                              skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

Comment

Originally posted by Stianuno View Post
                                ca 35hz er tuningen på den du har nå.
                                Ordna opp du Holmen! ikkje væst!
                                Da er det jo egentlig ganske grei tuning, slipper å gjøre noe med det da

Ja, har sett den "saab9000", ekstra rå lyd med turbo da.. hehe
                                Old school fool

Comment

Working...
                                X