Detta blir!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
LLH: Honda CTR+ Pioneer
Collapse
X
-
Originally posted by LLH View PostDempa dører i kveld.. mindre spennende og ta bilder av sånn sett.. Men fikk da dempa japse blekket "litt"
I morgen kan det faktisk hende det er noe og ta bilder av og
Godt du er kommet i gang
Du skal beholde dørtrekkene i CTR'n som de er håper jeg? I bilen til frode gikk det hvertfall helt fint i dybden å få plass til ML165 midbassen i døra, så PRS burde også gå i dybden.
Comment
-
F$@€ biltema... kvalitet meg i ræva.. AB jernvare FTW, makan til overfylt butikk skal du lete lenge etter men de har nesten alt når det kommer til skruer, tilhørende verktøy og diverse leamikk og det selges per stk om det trengs..
Forsterker monterings braketter 5x30mm
Skrustikke er fine greier og etter litt videre justering ble det 2 par av de..
Det er her biltema kom inn i bildet.. Gjenge tappene deres er SØPPEL.. ferdig..
Jeg lakka de i efta. De ble sorte, det er vel alt som kan sies om den saken, noe og ta bilde av ble det i alle fall ikke
Så blir det til at jeg prøver med midbass inni døra. For og se hvordan det funker og kansje blir det jo en mellomtone etterhvert.. vi får sjø da vettu.. Men jeg må tilbake til tegne bordet
Last edited by LLH; 09-07-2009, 20:39.sound.vision.soul
Type R
Comment
-
ville latt de midbassene få litt mer luft enn de får i den baffelen sånn som på bildet..Kan frese en kant rundt eller noe i den duren!
Comment
-
Den er vel alt annet enn spennende.. Bare praktisk og fornuftig i en sånn type bil.. :P
Det hele dreier seg egentlig om vekt og kjøre egenskaper.. og litt bagasjeroms plass..
-197hk-194nm
-Bilen har 280kg i nytte last. Veier med meg 1300kg, 800 forann og 500 bak. Godkjent for 4 personer. oppgitt egenvekt med fører er 1275kg..
- Bilen er understyr fra fabrikk som de fleste andre biler..
-Og få mere hester for og opprettholde vekt hk forhold er det minste problemet. Jeg har mere eller mindre valg bort denne løsningen..
-Hva skjer når du putter x antall kilo baki en bil? Jo den blir baktung og overstyrt eller ruller mere med rompa..
Vekt:
-Vekt er så enkelt som og prøve og begrense den og redusere den mest mulig.. Og fordele det som er mest mulig.. Skal klare og få den ned 17kg ved hjelp av lette felger og anna catback. Kan få den ned 5kg til ved og bytte til ordentlig grenrør, Da må jeg i tilegg ha programbar ecu. Og den koster noen 1000lapper + at det ikke er helt lovlig.. Men noen hester til hadde jo ikke gjort noe :P carbonpanser har jeg ikke funnet noe faktisk vekt på enda.
Kan få den ned enda noen kilo ved og sette inn andre stoler, dette er jo også en fordel med tanke på lyd... men har ett problem... Tilgjengelighet i baksetet..
-Stereoen kommer FORT opp i noen kilo.. Lite i forhold til mange andre her men.. Tror jeg har 20 kilo bare i elementer og forsterkere.. så kommer bass kasse og demping og litt anna dill som trengs.. så 40kilo tenker jeg. Lite i stereo sammenheng så absolutt, men nok sånn ellers med tanke på bilen..
Understell:
Gjør sånn først jeg.. bare sånn for og understreke det..
Hva endrer du i hvilken rekke følge er vel en passende overskrift..
1. Driver
2. Tires
3. Alignment
4. Dampers
5. Springs
6. anti-roll bars
7. bushings
8. chassis bracing
-Bilen som modell kom jo i 2002 og er japansk så det er laget et par trailer lass med forskjellige deler og de meste er utprøvd.. Det dreier seg stort sett bare og lese en god del, så kommmer man frem til et oppsett som funker.. Men det er ikke så enkelt som og kjøpe coilovers og justere den til passe høyde..
-Bilen har mcpehrson oppheng forann og en slags trailing arm med dobble opphengs armer med ulik lengde bak. Trailing armen og dens foring gjør at man får mere spissing ut under sving bak, Er samme foringen i fremkant på nedre LCA forann, så mere spissing inn forann under sving.... bumpsteer (bilen endrer retning over humper uten at rattet flytter seg) på god gammel engelsk..
-Mcpherson opphenget har liten evne til og utvikle camber under kompresjon mens bak så kan det bli en del, i samme slengen har bilen orginalt 0 i camber forann og 1,5 bak..
-En civic Si fra usa har 5" fjærings vei.. Bilen min er 1,5-2" lavere orginalt.. Det ender med maks 3,5" fjærings vei.. så senker jeg den mere kjører jeg på "bump stops"ene(hva er det på norsk? :P) Og LCa`ene bak begynner og stå oppover.. det gjør de forsåvidt forann og men der er det i tilegg et styre stag som begynner og ha det kjesomt..
Spoon ga opp utviklinga av understell til DC5 og EP3 pga av alle "problemene" med understellet..
http://www.youtube.com/watch?v=anFqXfClsBA
Bilen min og integraen er så og si like størrelses messig, skiller nok litt på spring rates osv men ellers er det stort sett bare formen og noen hester som er forskjellig..
For og prøve og holde geometrien i sjakk under senking , må man kjøpe ett lass med deler.. Det innebærer roll center adjusters. (flytter navet forann opp og vekk fra fra LCA for og holde LCA i vater eller pekende nedover..) Aller helst så bør man kaste ut de orginale LCAene og sette på noen med andre foringer uten dennen fleksen som er origialt.. Får mere caster også da.. + mindre veklt da de er i alu.. Og en brakett for og flytte styre stagene opp fra der den orginalt er festet på tannstanga. må også ha nye styre stag med mere gjenger på så en får justert spissinga nok.. Tar vi med i beregninga at de fleste coilovers har armen til styre staget plassert på samme plass som orginal fjærbeinene så må du også ha uniballs på styre staggene for og få montert de under armene på fjærbeina i stedet for oppå for og få stagene rette.. Bak så får du ikke gjort noe med vinklen på nedre LCA annet enn og unngå og senke..
Ser man på bildet under, ser man såvidt LCA`ene.. De er nesten i vater orginalt..
Så.. det jeg ender opp med er vel;
-KW v2 skrudd til orginal høyde, eller eibach pro kit med bilstein dempere som senker 20-15..
-camber kit og påfølgende justering
-17x7 eller 7,5" lette felger (OZ, rays og Enkei er noen alternativer)
-org størrelse bremser med oppgraderte klosser og slanger.
-Må lese mere på swaybars og sporvidde..
litt kilder..
http://forums.clubep3.net/showthread.php?t=569763
http://forums.clubep3.net/showthread.php?t=565676
mindre modell spesifikt
http://www.rogerkrausracing.net/Unde...er_Steer_.html
Litt overdramatisering kansje, Og idiotisk og prøve og få to ting på en gang.. Passe god lyd og bil som tåler en runde autoslalom eller en runde eller to på ACR. Men jeg tror ikke det er håpløst, er bare lommeboka som sier stopp :P Og det er jo faktisk ganske intresangt og sette seg inn i sånne ting Men ja, jeg hadde en periode som jeg hadde spring rates, hz, suspension geometry, vekt, camber og caster og toe osv i halsen.. hehe.. Men jeg har nå tenkt og ta tida til hjelp og prøve og gjøre det rett, så får vi se hvordan det går.. Og uansett den med størst forbedrings potensiale sitter bak rattet..
våler om 5 timerLast edited by LLH; 10-07-2009, 04:33.sound.vision.soul
Type R
Comment
Comment