Announcement

Collapse
No announcement yet.

LLH: Honda CTR+ Pioneer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Og ja det er lyd

-For mye spacer i døra.. Tror ikke jeg kan ha noe mindre heller...
    -Litt skrangling i noe plast deksler baki ved HØYT spilling.. ellers overaskende bra
    -Må lakke om igjen midtkonsoll, den ramma som kom med bilen var ikke akkurat match med resten fremmi der. Tror jeg går på en smell med noe oljetrykks og tempratur måler i løpet av vintern.. For og sette de der luftedysene er.. Har ikke Ac, så og miste 2 dyser har lite og si har jeg funnet ut i løpet av sommern.. kjører med vinduet oppe uansettt. hehe
    -Og litt småfiks rundt batteriet fremme, bør få fatt i en sånn 90graders sak til strøm kabelen i det minste. Og kansje lage et dekselt over batteriet.

Edit...
    Ikke gjør som på på bildet under, det funker ikke..
    Originally posted by LLH View Post
    høyre side
    Last edited by LLH; 24-07-2009, 02:12.
    sound.vision.soul

Type R

Comment

Sånn

og ja, dsp`n skal rettes opp litt..
      sound.vision.soul

Type R

Comment

Knall tøft projekt

Jillt med bilder
        Besøk vår nettside www.Eikensbilstereo.no

Comment

litt lettere ombygging så kansje det funker med pioneer mellomtonen i a stolpen. Hullet som er der er til en DLS dome sak. er vel den vasseste tenker jeg da hullet er 12,5cm i ytterdiameter. Prs mellomtonen er 11cm i ytterdiameter. skeptisk, men jeg prøver så får vi se.
          Last edited by LLH; 02-08-2009, 21:21.
          sound.vision.soul

Type R

Comment

bare en liten ting Lars, har ikke du tettet igjen luftinga til ODR 10ern?
            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

hva sa du sa du? hvor står det noe om det da
              sound.vision.soul

Type R

Comment

lufta membranen gir bakover ser ut som går inn i rommet der du har dsp forsenket.. tenker ikke på hva den slipper ut igjennom magneten men ut på sidene
                sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition

Comment

Ser da vitterlig ut som det ikke er noe annet enn gjennom magneten det kommer luft på det elementet. Du ser jo bildet fra før han la på dekkplata også, kan ikke se at det er noe åpning inn til membranen der jeg i allefall...
                  Roar Sørlie
                  Tlf 90127075
                  Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

aha..

Er vel 1-2 mm som mangler før dekslet ligger HELT nedtil 10". Dvs det butter i skrue hodene nå, etter at jeg freste ett spor rundt det hele. Skulle jeg gjort det anderledes måtte jeg ha frest hull til hver enkelt skrue og det ble ikke noe av. Jeg tror det er såpass close at den gjennstående kanten mellom skruen og der dekselet slutter er rundt 1mm. Jeg kan bytte skruer til vanlig flathode skrue med umbrako, nå har jeg brukt en Pan head skrue med rett spor. For så og legge en slags pakning av f.eks mm tape rundt der. "problemet" er at ODR bassen ikke akkurat er forbredt med nedsenkt til skruer om man snur den feil vei.. klart jeg kan frese enkelt hull til hver enkelt av skruene, men da må jeg også korte inn side dekslene og deksleet som går imot baksete ryggen.

edit, joa det er ca 4x6ish cm hull der hvor korga går fra opphenget og bakover til magneten. om det ble forsåelig.. jeg har fjerna 12mm av det med dekslet. riktig nok med avrunda kant utover.
                    http://www.pioneer.no/images/product...side_large.jpg
                    Last edited by LLH; 02-08-2009, 22:39.
                    sound.vision.soul

Type R

Comment

Originally posted by r3mark View Post
                      Ser da vitterlig ut som det ikke er noe annet enn gjennom magneten det kommer luft på det elementet. Du ser jo bildet fra før han la på dekkplata også, kan ikke se at det er noe åpning inn til membranen der jeg i allefall...
                      Jepp ser sånn ut, men når du har holdt en odr bass i hånden så vet du det ikke er sånn. Er jo derfor jeg spurte

Comment

Hei. Jeg er noenlunde ny på forumet her, har tittet gjennom tråden din. Virkelig lekkert subtilt og elegant, liker godt de prioriteringene og løsningene du har valgt. Men hvorfor i all verden har du montert sub-elementet som du har, dersom du var ute etter å spare plass? La merke til at du kjører på med ekstra batteri(?) hvor mye effekt trekker du ut av forsterker(ene) dine? En siste ting, hvor kjøper jeg sånne gummi-gjennomføringer til strømkablene gjennom karroseriet? (liten lyst til å bestille hos elfa).
                        never enough!

Comment

-installbay har gummi gjennomføringer de også.

-Kun ett batteri, det er stinger SPV35, 45ah og 525CCA mener jeg det var på.. sitter forann og veier 12ish kg. Det er nok tyngre enn det gruppe 51 batteriet som sitter der orginalt som du letter ut med en hand..

-max current cunsumtion totalt sett i følge pioneer skal ende på 70 amper inkl dsp og da 8 kanaler i 4ohm, jeg har brokoblet 2 av de, så tipper jeg ligger rundt om kring 20-30 amper ved litt høyt volum. aldri målt men og kommer sikkert aldri til og gjøre det heller. Det som er sikkert er at batteriet det funker. Har elektrisk servo så nå kan jeg ratte på lavt turtall uten at kupe vifta nesten stopper.. hehe

-Subwooferen sitter den veien i all hovedsak pga av regler og latskap.. Alle høytalere må være beskyttet fra eventuelt personer med lange fingre og gjenstander på vill flukt i bilen:P Og siden pioneer ikke selger ODR høytalere med griller, var det enklest og bare snu Subwooferen.
                          Last edited by LLH; 02-08-2009, 23:30.
                          sound.vision.soul

Type R

Comment

Begynte og montere 4" i a stoplen i går faktisk.. Om ikke lyden blir bra så blir det etter min mening seene ganske skaplig ut til og være en 4" i en a stolpe. Mye kompromisser ute og går :P Hadde et lite uhell med noe smelte lim men. Og nei, det var ikke fingra mine det gikk ut over, Ser ut til at det gikk bra men så stygt ut en stund.. Bilder på søndag tenker jeg når det forhåpentligvis er lyd..
                            Last edited by LLH; 03-09-2009, 21:22.
                            sound.vision.soul

Type R

Comment

Så ut som det fort kunne vært fingre med den ufo'en du sendte iveien idag da.. hehe... :P
                              Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                              Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                              Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                              -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

huff ja, skumle greier..
                                sound.vision.soul

Type R

Comment

Working...
                                X