Announcement

Collapse
No announcement yet.

vidarius støper anlegg BMW'n

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vidarius støper anlegg BMW'n

    heisann, sitter på jobb å kjeder meg, så plutselig kommer jeg over denne siden, rart jeg ikke har sett den før, men uansett legger inn en tråd om mitt pågående prosjekt, har en tråd om det på bilforumet også, men legger det ut her også for å få hjelp og tilbakemeldinger fra folk som kan dette mye bedre en meg... Jeg har ingen erfaring med å bygge anlegg så dette blir en ganske stor utfordring for meg, og det er det det er ment som også,

    er jo interesert i å få go lyd, men jeg legger også stor vekt på åssen det skal se ut. jeg vet sånn sirka åssen det skal se ut, men vet ikke åssen det kommer til å låte, det får jeg ta når det kommer..
    når det gjelder selve bygginga så kan det kanskje se litt jalla ut, for som sagt, har null erfaring med bygging av slikt. så lager den sånn som det blir...


    kan da begynne med å forklare grunnen til at jeg ville bygge anlegget...det hele starta med at jeg fikk tak i en rockford fosgate kasse med 2*12" for en billig penge, men problemet var det at kassa er litt for stor til bagasje rommet mitt, det er ganske lite til å være stasjonsvogn. så da satte jeg i gang en vote på bilforumet, hvor jeg spurte om jeg skulle
    1. korte inn kassa jeg har nå
    2. støpe helt glassfiberanlegg
    3. kjøpe en mindre kasse
    det var da 8 stykk som hadde stemt og valget blei. støpe.

    mye tekst. så på tide med litt bilder
    her er kassa jeg hadde i før:


    sånn ser det ut tomt


    så begynte jeg med å skjære til "fundamentet" og satt opp sånn ca. åssen det kommer til å se ut

    begynt å maskere, brukte da bare litt fantasi og fant ut at aluminiumsfolie er bra til dette

    så da blei det slik tilslutt

    og med et lag fiber ser det slik ut


    det er da så lang jeg har kommet, vis du syns bilde kvaliteten er dårlig så er det fordi jeg bare har mobil kamera, må få kjøpt meg et kamera tror jeg..

    så da er det bare å fyre løs med kommentarer
    samme prosjekt på bilforumet
    http://www.bilforumet.no/prosjekter/...n-kanskje.html
    sånn i tilfellet jeg hadde glemt å oppdatere her

  • #2
    to do list

    da sitter jeg på jobb igjen å kjeder vettet av meg, driver bare å tenker på åssen det her kommer til å bli. det klør i fingrane etter å fortsette. men ikke stort en for gjort når man jobber skift. så da tenkte jeg at jeg kunne legge fram en plan her, sånn for min egen skyld.
    får ikke begynt før onsdag, men det som etterhvert kommer i fet skrift er ferdig

    siden deler av støpe som jeg gjorde her om dagen gikk til htevlæe
    så har jeg tenkt å lage dette i mdf så første punkt er
    - måle og kutte til nye "vegger"
    - borre masse hull til skruer og skru sammen med sikafleks
    - kutte ut RF logo og bakplate, lakkes
    - støpe "kanal" og monterings stykke
    - kutte og tilpasse støpet, eller kassen om du vil
    - sikaflekse sammen støpet og treverket
    - legge på flere lag med fiber på kassene
    - måle og kutte til "støtte plater" på sidene
    - lime og støpe støtte plater fast i kassene
    - kutte til mindre baffel. er litt for stor nå
    - lime til fleece til kassene og polyestre de
    - legge på mere glassfiber
    - pusse og sparkle kanter som går ned i midten
    - maskere og støpe midt partiet i bunnen
    - kutte og tilpasse midtpartiet til kassen på sidene
    - støpe et par lag til i bunnen
    - måle og kutte til støtteplater mot kassene, lime fast
    - tilpasse forsterker plate
    - vudere plass til flere amps
    - legge på fleece og polyestre bunn parti pluss et lag fiber
    - sparkle og pusse og pusse og pusse og pusse
    - pusse enda mere
    - vudere topcoat
    - lakkering og montering
    - cruise med fet anlegg. hvertfall utsenede messig

    dette er da en liten liste med hva som må gjøres. sikkert mer men kommer ikke på noe nå. som du sikkert skjønner nå så kommer dette anlegget til å bli 3 delt med 2 kasser på sidene og et midtparti med amps. har valgt dette oppsettet for og ha muligheten til å ta det ut etter behov.

    hvis denne installasjonen blir bra, så tenker jeg det blir premie på meg har da tenkt å oppgradere til
    POWER klassen . går det til hlevtæe så tenker jeg at det blir en kjedelig firkanta kasse . og så tenker jeg at jeg beveger meg foran og begynner på frontsettet.
    Last edited by vidarius; 10-07-2007, 00:49.
    samme prosjekt på bilforumet
    http://www.bilforumet.no/prosjekter/...n-kanskje.html
    sånn i tilfellet jeg hadde glemt å oppdatere her

    Comment


    • #3
      Det første jeg legger merke til er: Stemmer kassevolum med hva elementet skal ha? eller bare gjetter du villt?
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        her satser vi helt vilt hehe. men neida, ser i spesifikasjonen på RF sine sider at med lukket kasse kan jeg ha mellom 20 og 50 liter, hvis jeg ikke leser feil da. så skal vel klare å komme innafor det
        samme prosjekt på bilforumet
        http://www.bilforumet.no/prosjekter/...n-kanskje.html
        sånn i tilfellet jeg hadde glemt å oppdatere her

        Comment


        • #5
          Personlig hadde jeg heller laget så mye i treverk som mulig, siden du ikke trenger så mange liter som det sansynligvis blir med den kassen
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            du sier noe der ja. men som punkt en på min to do list, så står det lage nye vegger, så jeg får se hvor mange det blir etterhvert som jeg holder på. er ingen ting som er fastlagt enda så det er fult mulig at jeg endere designet her.
            samme prosjekt på bilforumet
            http://www.bilforumet.no/prosjekter/...n-kanskje.html
            sånn i tilfellet jeg hadde glemt å oppdatere her

            Comment


            • #7
              tenkte jeg kunne oppdatere litt her da....
              har egentlig ikke fått gjort så mye. det tar tid å støpe flere lag fant jeg ut, så i mellom tia har jeg bare fikla med små detaljer som du kan se en forsmak av her. blei ikke så veldig bra men får holde det, er ikke expert heller


              og ellers så går prosjektet sakte men sikkert framover.
              samme prosjekt på bilforumet
              http://www.bilforumet.no/prosjekter/...n-kanskje.html
              sånn i tilfellet jeg hadde glemt å oppdatere her

              Comment


              • #8
                jaja, lenge siden jeg har oppdatert nå. over en mnd
                prosjektet fikk en brå slutt kan man si, vet ikke helt hvorfor men skal prøve å begynne igjen nå, kan vel si at jeg mista motivasjonen av den dårlige sommer'n vi har hatt.
                samme prosjekt på bilforumet
                http://www.bilforumet.no/prosjekter/...n-kanskje.html
                sånn i tilfellet jeg hadde glemt å oppdatere her

                Comment


                • #9
                  ser frem tilneste updaTE

                  Comment

                  Working...
                  X