Announcement

Collapse
No announcement yet.

strandkasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • strandkasse

    hei tenkt å lageen strandkasse som jeg kaller det. blir ett bærbart bilsterio anlegg for å si det sånn.planen er hvertfall og ha 2 stk 12" 4 stk5,25" forsterker spiller,dvd spiller skjerm ogbatteri. så lurte på om noen hadde gjort noe lingnende før evt noen som har bilder. åpen for tips og forslag.skal bygges i mdf plater.

  • #2
    kan vel bare si att dette kommer til å bli tungt om det skal være lyd ei stund
    VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

    Comment


    • #3
      Tror du bør omklassifisere det til "slepbart" om du skal ha med alt det der... Har du tenkt på hvor mye bare kassa vil veie?

      Velg ihvertfall KlasseD-forsterker (mindre vekt, mindre plass, mindre strømforbruk), lette elementer og alternative kassematerialer. Det MÅ ikke være MDF for å bli bra

      Ville nok også forkastet flere 5-tommere til fordel for et par 6x9-tommere. Mer membranareale (et must når du skal spille utendørs) og et gedigent utvalg til en ok pris.

      Comment


      • #4
        sandkasse

        ja klar att den blir tung, blir 50 kg. men skal ha hjul på den. men hvordan gjør man det med jording, noen som vet det. blir nok en liten utfordning.

        Comment


        • #5
          Ikke verre enn å bruke en egen kabel fra minuspolen på batteriet

          Comment


          • #6
            sandkasse

            lurte også på hvor stort batteri jeg trenger. holder det med 70 ah. skal jo lade batteriet med batt lader. og noen som vet man får kjøpt mdf plater i oslo og hvor mye det koster ca?

            Comment


            • #7
              Som sagt før, dropp mdf. Hvorfor ikke spon? Er lettere og du får et like bra resultat.

              70ah skulle holde vel holde til en strandtur det. Med mindre du planlegger heftige forsterkere og suber da
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Hva er galt med boomblaster?
                Jeg hoppet før Wirkola

                Comment


                • #9
                  sandkasse

                  ja bruker vel spon til slutt. grunnen til att leg ikke å ha boomblaster er att har litt utstyr liggennde som jeg har lyst til å leke med. så tenkte på dette pro. er jo mest for gøy.det er jo også moroå prøve og se om det blir noe tess.

                  Comment

                  Working...
                  X