Announcement

Collapse
No announcement yet.

Joakim's Bmw ODR-edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nå er det en bra spessiel kasse i bilen til Joakim.

    Du blir vell neppe og gå vekk i fra den kassen?
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • Kassen er nok bra den, men dette er et heeeelt annet element så da må nok forandringer gjøres

      EDIT: Men hey, er ingen europamester så det får Joakim svare på hehe
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment


      • Originally posted by DD-Henrik View Post
        NICE!!!!

        Om noen kan tenke seg til hvor lenge jeg som DD fanatiker har ventet på dette øyeblikket

        Grattis med verdens råeste sub Selv innkjøpsprisen på den kan gjøre enhver mann fattig så denne må du virkelig spandere god kasse på og mange timer tuning
        Takker!
        Er nok ikke så mange Z'er som blir brukt til det jeg skal - foreløpig..
        Har beregnet endel på dette og funnet at Z'en funker superb til mitt bruk! Kassa er lukket, men ikke som alle andre lukkede kasser...
        Sikkert en og annen som synes det er helt toskete å ikke ha porta kasse, men vi får nå se da..


        Originally posted by GENEXXA View Post
        Nå er det en bra spessiel kasse i bilen til Joakim.

        Du blir vell neppe og gå vekk i fra den kassen?
        Kassa er klar den.. Bruker den som er der, eneste forandring blir en "skjøtering" i 100mm alu for å bygge opp litt og for å vise den frem på en fin måte, samtidig som at den lages som en "lås" så ikke det er mulig å få den ut, uten spesialverktøy!
        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

        Comment


        • Dette blir da artig. Kanskje dumt spm. men, skal den monteres slik som på bildet? Og hvordan type kasse er det du har egentlig?
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • Sveise fast ringen

            *Overfører en god dose arbeidslyst til Joakim*

            Håper på flere sneakpeaks fremover
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • Har hørt en slik sak i svær lukka kasse og kan bekrefte at det var kontroll fra en annen verden i det elementet! Meget kult elementvalg vil jeg påstå
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • du får lage en tyveri sperre på bilen også,har ett godt tips,som jeg selv bruker i cossien
                "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                Comment


                • Originally posted by TakeTheTime View Post
                  Dette blir da artig. Kanskje dumt spm. men, skal den monteres slik som på bildet? Og hvordan type kasse er det du har egentlig?
                  Nei, den skal stå med magneten ned.. Måtte bare ha et lite bilde sånn...

                  Originally posted by GENEXXA View Post
                  Sveise fast ringen

                  *Overfører en god dose arbeidslyst til Joakim*

                  Håper på flere sneakpeaks fremover
                  Blir nok ikke noe sveis der, men en litt spes. monteringsmåte..
                  *arbeidslyst* mottatt..

                  Originally posted by Hifonic View Post
                  Har hørt en slik sak i svær lukka kasse og kan bekrefte at det var kontroll fra en annen verden i det elementet! Meget kult elementvalg vil jeg påstå
                  Håper ikke jeg har beregna helt feil nei..
                  Men hvor feil kan det bli med verdens kanskje beste subelement..?

                  Originally posted by Jonny.B View Post
                  du får lage en tyveri sperre på bilen også,har ett godt tips,som jeg selv bruker i cossien
                  Tips mottas med takk!
                  Blir endel tiltak, både aktive og passive - for å gjøre det vanskelig, hvis ikke umulig å få med seg bil eller utstyr...
                  [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                  [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                  [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                  Comment


                  • Originally posted by Joakim View Post
                    Nei, den skal stå med magneten ned.. Måtte bare ha et lite bilde sånn...
                    Det skjønner jeg, så jo litt artig ut.

                    Originally posted by Joakim View Post
                    Bruker den som er der, eneste forandring blir en "skjøtering" i 100mm alu for å bygge opp litt og for å vise den frem på en fin måte.
                    Hadde det vært plass uten det? Den magneten ser massiv ut på bildet.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • Originally posted by TakeTheTime View Post
                      Det skjønner jeg, så jo litt artig ut.

                      Hadde det vært plass uten det? Den magneten ser massiv ut på bildet.
                      Ja, om jeg modder bensintanken litt så.. Mangler 6cm på høyden inni kassa..
                      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                      Comment


                      • Ok. Skjønner ikke helt hvorfor jeg spurte, ser for meg at det blir råtøft med en feit alubaffel for å heve frem den gromme subben! *sender mere arbeidslyst* Kos deg.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • Originally posted by Joakim View Post
                          Har endelig fått ånden over meg - og funnet frem lysten på å bygge igjen.

                          DDZ-18 har kanskje litt av skylden:


                          Alt utstyret som skal brukes ligger bare på vent for å bli montert.
                          En haug med Mosconiforsterkere og masse annet godis - hovedsaklig Pioneer elektronikk.

                          DDZ-18 er bare helt idiotisk rå og kanskje en smule overkill, men det er jo det som gjør det moro!
                          Den skal drives av 2stk. brokoblede Mosconi 300.2 som gir ca. 1800w på hver spole.

                          Det bør gi rom for litt smekk og kanskje litt ESPL også..
                          Du kommer som vanlig med uvanlige løsninger, gøy!

                          Et spørsmål du garantert har god erfaring med; er det lettvint å ta ut dashbordet på e34?
                          Bmw e34 520:
                          Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                          Comment


                          • Originally posted by Joakim View Post
                            Takker!
                            Er nok ikke så mange Z'er som blir brukt til det jeg skal - foreløpig..
                            Har beregnet endel på dette og funnet at Z'en funker superb til mitt bruk! Kassa er lukket, men ikke som alle andre lukkede kasser...
                            Sikkert en og annen som synes det er helt toskete å ikke ha porta kasse, men vi får nå se da..




                            Kassa er klar den.. Bruker den som er der, eneste forandring blir en "skjøtering" i 100mm alu for å bygge opp litt og for å vise den frem på en fin måte, samtidig som at den lages som en "lås" så ikke det er mulig å få den ut, uten spesialverktøy!
                            Fantastisk tøft. Jeg er helt grønn av misunnelse, Joakim! Vet at dette blir heeelmax!


                            Originally posted by Hifonic View Post
                            Har hørt en slik sak i svær lukka kasse og kan bekrefte at det var kontroll fra en annen verden i det elementet! Meget kult elementvalg vil jeg påstå
                            Har hørt denne i 250 liter portet og 165 liter lukket og ja, det spiller utrolig kontrollert og bra i lukket, men du verden å siiiiinnsvakt dypt og høyt i portet Ingen tvil om at joakim dog trenger lukket kasse til sitt prosjekt, skal vel vinne VM i EMMA en gang
                            Tidligere importør for Digital Designs,
                            overtatt av www.dynaBel.no.

                            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                            Comment


                            • Originally posted by tofter View Post
                              Du kommer som vanlig med uvanlige løsninger, gøy!

                              Et spørsmål du garantert har god erfaring med; er det lettvint å ta ut dashbordet på e34?

                              Ja vil si det er ganske greit..
                              Ta av hanskerom, a-stolpedeksler, midtkonsoll, speedometer, og ratt. (man må ikke ta av rattet, men det er såå mye enklere å få dashen over når det er borte. Husk at tenningslåsen må stå i "on" pososjon for å få rattet av akslingen)

                              Dashen sitter skrudd med én M8 bolt rett under på høyre side og to på venstre (rett over panseråpneren) og en skrue oppe i a-stolpen på hver side, det sitter også 2 skruer i den "ramma" som hanskeromslåsen går inn i.

                              Når alt er skrudd løs, så er det bare å trekke dashen mot seg og løfte den ut. Man må klippe litt strips som holder ledninger opp mot dashen.
                              Last edited by Joakim; 20-11-2010, 15:12.
                              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                              Comment


                              • Originally posted by DD-Henrik View Post
                                Fantastisk tøft. Jeg er helt grønn av misunnelse, Joakim! Vet at dette blir heeelmax!

                                Har hørt denne i 250 liter portet og 165 liter lukket og ja, det spiller utrolig kontrollert og bra i lukket, men du verden å siiiiinnsvakt dypt og høyt i portet Ingen tvil om at joakim dog trenger lukket kasse til sitt prosjekt, skal vel vinne VM i EMMA en gang

                                Hadde det bare vært noe VM såehh... :P
                                Håper jo selvfølgelig på å kunne slå til litt på EM 2011, men skal litt til å vinne så det kan bli tøft. Er nok uansett ikke denne delen av anlegget som avgjør om det er "vinn eller forsvinn", så dette er mest for min egen moro skyld og for demonstrasjonsverdien. Elementet har jo en LITEN siklefaktor!

                                Spent på hvor mye mere DDZ klarer å gi fra 30hz og ned, enn PA1880'n fra dynaBel... 1880 spilte igrunn høyt nok den og sinnsvakt langt ned i frekvens, eneste ankepunktet med den er at den gikk litt for fort "tom" for slaglengde ved skikkelig laaave frekvenser.
                                Det er vel noe som ikke blir et problem nå, skulle jeg tro..

                                Er seff. helt totalt tullete å bruke et så dyrt basselement til én oktav i en sq-bil, men er det ikke det som er litt av moroa da folkens?
                                Overkill er jo rett og slett kjempemorsomt, sånn bare fordi man "kan"...
                                Hadde aldri hatt råd til å kjøpe DDZ-18 til mitt bruk, men for å vise frem DD i en demobil hvor det meste er overkill fra før, så blir det liksom litt "feigt" å ikke gå for det mest ekstreme!

                                Utrolig takknemlig for å ha en fantastisk god SPONSOR i dynaBel!
                                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                                Comment

                                Working...
                                X