Announcement

Collapse
No announcement yet.

Joakim's Bmw ODR-edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Satt meg inn i BMWen hans her om dagen og kjente at jeg ble fyllt av et vemod! Nesten som en tapt kriger. Men å vite at en så tapper kriger -som denne bilen er- skal gjenoppstå en vakker dag roer et tungt sinn. Man føler det når man sitter der, at bilen vil mer! Den har ikke gitt opp Den fortjener å komme tilbake og nok en gang blåse konkurrenter av banen og dra hjem den største pokalen!

    Hilsen en morgenpoet

    Originally posted by Judys Bilstereo View Post
    Leit dette her ja. Men regner med du kommer sterkere tilbake (Frende tilbyr og ekstraforsikring for bilstereo og sånn. Opp til 50000kr mener jeg)
    Ja du mener 50 000 er dekkende for et anlegg av dette kaliberet?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • Originally posted by Joakim View Post
      Hadde besøk av en meget hygelig og forståelsesfull takstmann, som faktisk ble sint og lei seg på mine vegne, etter å ha studert bilen og noen hundre bilder og forstod virkelig hva som var ødelagt. Trygvesta kan virkelig anbefales!!! (forøvrig det eneste selskapet i Norge som tilbyr spesialforsikring på slike ting)

      Tilbudet fra forsikringen ble helt ok, så håper ikke det tar alt for lang tid å komme i gang med sakene. Har handlet ny bruksbil og venter inn forsterkere sånn rett rundt hjørnet. Venter også svar fra en importør eller to på litt snadderutstyr, så er det bare å håpe at noen har lyst til å være med på "versjon 2 prosjektet"...
      Godt å høre at takstmannen var forståelsesfull da. Alltid godt med medgang etter motgang - særlig noe så drastisk.
      Forresten så må jeg bytte det batteriet jeg kjøpte hos deg på Dynabel! Sendte deg en melding angående dette...

      Originally posted by Joakim View Post
      No offence til hverken den ene eller andre legningen, eller de/det midt i mellom, men tror jeg holder meg i det heterosurrealistiske forholdet jeg har.. :P
      Det er bra.
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • Originally posted by Tony View Post
        Satt meg inn i BMWen hans her om dagen og kjente at jeg ble fyllt av et vemod! Nesten som en tapt kriger. Men å vite at en så tapper kriger -som denne bilen er- skal gjenoppstå en vakker dag roer et tungt sinn. Man føler det når man sitter der, at bilen vil mer! Den har ikke gitt opp Den fortjener å komme tilbake og nok en gang blåse konkurrenter av banen og dra hjem den største pokalen!

        Hilsen en morgenpoet



        Ja du mener 50 000 er dekkende for et anlegg av dette kaliberet?

        Hehe Stuntpoet Tangy Bangdalen... :P


        Tror nok 50000 er i vel minste laget for et slikt anlegg ja. Gang det med 6 så er man i nerheten av hva det koster å bygge en bil på denne måten.
        Joakim Skovlund
        dynaBel Tønsberg
        Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
        www.dynabel.no -
        dynaBel Tønsberg på Facebook

        Comment


        • Nå har vel du noe litt over "snittet" hehe. Men er genialt at det finnes forsikringsselskap som man har den muligheten. Uten å diskutere det noe nærmere....
          Ole Petter Holelien
          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

          Comment


          • Originally posted by Judys Bilstereo View Post
            Nå har vel du noe litt over "snittet" hehe. Men er genialt at det finnes forsikringsselskap som man har den muligheten. Uten å diskutere det noe nærmere....
            Litt over kanskje, men tenk hvor mange timer folk legger i bilene sine... Hvordan setter man egentlig verdi på 1,5års fritid?
            Får igjen mere enn listepris for selve bilen, så der er jeg svært fornøyd! Hva anlegg og bilstereobygg angår, så var det dessverre forsikret langt under reell verdi. Tenkte ikke på byggekostnader da jeg tegnet forsikringen, så er kun komponentverdi som er forsikret. Skulle jeg sette bort bilen til gjenoppbygging ville jeg ryke på en kraftig smell, så det er bare å sette fart og begynne å skru igjen.

            Er uansett veldig fornøyd med selskapets måte å håndtere saken på, så når vesjon 2 er oppe og går vil ny reell takst bli foretatt.
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

            Comment


            • Det høres fornuftig ut Nei sant folk tenkter ikke på timene som er brukt nei...
              Ole Petter Holelien
              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

              Comment


              • Originally posted by Joakim View Post
                Litt over kanskje, men tenk hvor mange timer folk legger i bilene sine... Hvordan setter man egentlig verdi på 1,5års fritid?
                Får igjen mere enn listepris for selve bilen, så der er jeg svært fornøyd! Hva anlegg og bilstereobygg angår, så var det dessverre forsikret langt under reell verdi. Tenkte ikke på byggekostnader da jeg tegnet forsikringen, så er kun komponentverdi som er forsikret. Skulle jeg sette bort bilen til gjenoppbygging ville jeg ryke på en kraftig smell, så det er bare å sette fart og begynne å skru igjen.

                Er uansett veldig fornøyd med selskapets måte å håndtere saken på, så når vesjon 2 er oppe og går vil ny reell takst bli foretatt.
                Tror ikke taksten vil inkludere verdi for timer brukt på montering og bygging. Slik forsikringsavtaleloven skal selskapet erstatte tapt gjenstand med tilsvarende eller vesentlig tilsvarende gjenstand. Det vil si at selve arbeidet ikke er forsikret, men gjenstandene.
                Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                Comment


                • Originally posted by nicoloco View Post
                  Tror ikke taksten vil inkludere verdi for timer brukt på montering og bygging. Slik forsikringsavtaleloven skal selskapet erstatte tapt gjenstand med tilsvarende eller vesentlig tilsvarende gjenstand. Det vil si at selve arbeidet ikke er forsikret, men gjenstandene.
                  Hvis ikke man starter et eget firma og fakturerer seg selv for jobben, slik at man har kvittering på jobben.. lovligheten i det hele blir nå en annan sak
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                  Comment


                  • Originally posted by ugn View Post
                    Hvis ikke man starter et eget firma og fakturerer seg selv for jobben, slik at man har kvittering på jobben.. lovligheten i det hele blir nå en annan sak
                    Tjaaa.... Når det gjelder vanlig bilforsikring, og ikke spesialforsikring, så gjelder det kun "fastmontert ekstrautstyr" og ikke arbeidet med monteringen av dette ekstrautstyret. Man kan helt sikkert tilleggsforsikre seg for det meste, bare man er villig til å betale for det da.

                    Men om feks fryseboksen din tar kveld som følge av lynnedslag, så dekkes dette på innboforsikringen din, og forsikringen vil dekke bortkjøring/kasting av gammel fryser. Derimot dekkes ikke levering/hentekostnader ved kjøp av ny fryseboks....
                    Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                    Comment


                    • Man behøver slett ikke å begi seg ut på ulovligheter, eller balansere på kanten på noen måte. En takst av ferdig "produkt" og kontakt med takstmann/forsikringsselskap underveis i byggingen, er mere enn nok for å forsikre ett komplett bygg på helt lovlig og ryddig måte.

                      Man forsikrer dette som en verdisak på samme måte som en dyr klokke eller en antikvitet og kan da sette verdien til taksert verdi, som da også fint kan inkludere arbeidstimer det vil koste å sette noe slikt i den stand det var ved tegning av forsikringen. Altså er ikke kun komponentverdien det som kan forsikres, men bilen som ett ferdig produkt.
                      I praksis vil det si at om jeg hadde hatt fulldekning på forsikringen, kunne jeg satt bilen til et kompetent verksted og fått den bygget opp igjen til den stand den var før skaden.

                      Den vanlige kaskoforsikringen dekker fastmontert ekstrautstyr for inntil 10000,- om man ikke har ekstraavtale, men det finnes altså andre måter å forsikre seg på. Oppgjøret for min bil blir delt i 2, ett for bil med inntil 10k i ekstrautstyr og ett for den separate forsikringen.

                      Ett råd til alle som har litt mere enn vanlig anlegg, er å få det forsikret i tillegg!!

                      Hadde 15min totalt nervekaos da skademottaket ikke fant at jeg hadde noe ekstraforsikring. Den lå ikke inne på selve bilforsikringen, men han fant det etter litt leting og ringte tilbake med beskjed om at alt var i orden. Det tror jeg kanskje var 15 av de mest stressende minuttene jeg har opplevd! Stå oppi skauen og se på vraket, vente på Viking og samtidig ikke vite om alt var iorden med forsikringen... Bilstereokarrieren passerte i revy da ja, nesten som om en god venn var død. Det var den jo også, men bare nesten.. :S
                      Last edited by Joakim; 29-06-2010, 22:15.
                      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                      Comment


                      • Originally posted by Tony View Post
                        Satt meg inn i BMWen hans her om dagen og kjente at jeg ble fyllt av et vemod! Nesten som en tapt kriger. Men å vite at en så tapper kriger -som denne bilen er- skal gjenoppstå en vakker dag roer et tungt sinn. Man føler det når man sitter der, at bilen vil mer! Den har ikke gitt opp Den fortjener å komme tilbake og nok en gang blåse konkurrenter av banen og dra hjem den største pokalen!

                        Hilsen en morgenpoet
                        Haha nice Tony
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment


                        • Hvilket forsikringselskap tilbyr en slik ekstra forsikring på bilstereo osv? Greit å vite,da ikke alle har en slik ordning.

                          Comment


                          • Eneste som jeg vet om er TrygVesta...
                            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                            Comment


                            • Miniupdate:
                              Har jobbet på i helgen og renset bilen for interiør og fått ut alt av pulver! Bilen er nå antirustbehandlet innvendig i kanaler og gulvet er behandlet med epoxyprimer. Klar for dempematter, kabling og oppbygging av nye komponenter.

                              Neste steg er å få tak i en bruklig donorbil og få kjerra på lakkering.

                              Venter også på avgjørelse fra leverandører av utstyr...Om en uke er det ferie på meg, så da skal det hardjobbes!
                              Last edited by Joakim; 05-07-2010, 07:59.
                              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                              Comment


                              • Godt å høre at de "bare" klarte å ta knekken på bilen og ikke mannen bak.

                                Det ville i allefall gått en liten djevel i meg om at tyvene ikke skulle fått klare å knekke meg som person og iveren etter hobbyen min

                                Om du vil ha nye McIntosh forsterkere så har Maxwell Import nye i eske på lager fra "back in the days"

                                De hadde følgende på lager for ca 1 mnd siden:

                                MC - 423 2x30FTC
                                MC - 425 2x50FTC
                                MC - 427 2x100FTC
                                MCC - 82 2x40FTC
                                MCC - 222 2x110FTC
                                MS - 467 8" - bass/sub
                                MS - 468 10"
                                MS - 469 12"
                                MS - 120 12"

                                De har også noen Brax-forsterkere liggende.

                                Lykke til med gjennoppbyggingen
                                Last edited by Sonus; 05-07-2010, 14:56.

                                Comment

                                Working...
                                X