Announcement

Collapse
No announcement yet.

NicoLoco: Nissan Primera P11 - Monteringslogg. :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • NicoLoco: Nissan Primera P11 - Monteringslogg. :)

    Hei folkens. Etter mye om og men har jeg fått kjøpt stereo og er klar til å montere. Her er komponentene som skal inn.

    -Alpine MRV-1507 forsterker til å drive subber
    -Soundstream TRC6.N frontsett
    -Hertz HX250D 10" sub. 50 liters porta kasse (håper noen kan anbefale portlengde og diameter til meg)
    -Phoenix Gold Outlaw forsterker til å drive frontsettet, enten den eller en Audison-forsterker jeg kan få tak i. Avhenger av om jeg får forsterkere min til å fungere ordentlig.
    -JVC-spiller av et eller annet slag
    -Audiocontrol Epicente


    Skal slenge inn bilder etterhvert. Har demontert dørtrekkene og tatt av A-stolpe dekslene så snart braker det løs med montering og litt fleece-pledd.
    Stay tuned, folkens. Noen tips?
    Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

  • #2
    Blir sikkert bra

    Har du handlet JVC spiller?

    Comment


    • #3
      Originally posted by Stianuno View Post
      Blir sikkert bra

      Har du handlet JVC spiller?
      Fikk den med bilen. Husker ikke hva den heter, men det er 5 volts utganger og 3 av dem, så det holder i lange baner. Også tar den MP3-plater så jeg bryr meg ikke. Mesteparten av det jeg blir å spille vil være CD'er brendt fra FLAC, så jeg er opptatt av at linjeutgangene er sterke.. Ellers er det uinteressant hvordan den ser ut.
      Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

      Comment


      • #4
        bandpasskasse...
        sound.vision.soul

        Type R

        Comment


        • #5
          Er vel kanskje litt mer en bare maks-spenningen på linjeutgangene som er vesentlig når man skal velge spiller. Nå er det lenge siden jeg har hatt JVC, så skal ikke si det er elendig, men finnes da andre merker som har et solid rykte i forhold til JVC hva angår lydkvalitet.

          Å kjøpe en litt kjipere JVC med 5V linjeutganger kontra en litt dyrere Alpine eller Pioneer med kanskje "bare" 3-4V ut vet jeg ikke om er veien å gå. Men nå fulgte den med bilen så er jo ikke noe å snakke om sånn sett Ville bare nevne det siden du ga uttrykk for at det var et veldig viktig kriterie m.t.p. lydkvalitet.


          Håper forresten du får forsterkeren til å virke Grom liten satan det der!
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Originally posted by Typhon View Post
            Er vel kanskje litt mer en bare maks-spenningen på linjeutgangene som er vesentlig når man skal velge spiller. Nå er det lenge siden jeg har hatt JVC, så skal ikke si det er elendig, men finnes da andre merker som har et solid rykte i forhold til JVC hva angår lydkvalitet.

            Å kjøpe en litt kjipere JVC med 5V linjeutganger kontra en litt dyrere Alpine eller Pioneer med kanskje "bare" 3-4V ut vet jeg ikke om er veien å gå. Men nå fulgte den med bilen så er jo ikke noe å snakke om sånn sett Ville bare nevne det siden du ga uttrykk for at det var et veldig viktig kriterie m.t.p. lydkvalitet.


            Håper forresten du får forsterkeren til å virke Grom liten satan det der!
            Det er en piss-spiller. La det aldri være noen tvil om det. Men i det rimeligste sjiktet er det bra at den har 5-volts utganger og 3 av dem. Det er kun det jeg sier. Jeg bytter ikke spiller da dette er et budsjett-prosjekt og jeg bruker det jeg har av komponenter. Tror det skal bli temmelig om jeg får Outlaw'en til å fungere som den skal. Takk for tipsene.
            Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

            Comment


            • #7
              Ikke missforstå, det er fint at en spiller har god spenning ut på linjeutgangene!

              Ja håper du får den opp å kjøre jeg. Elsker sånne prosjekter hvor man tar det man har og lager det beste ut av det!

              Stå på!
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                må bare spør, hva mener du med å få outlaw'en til å fungere som den skal??

                Comment


                • #9
                  Originally posted by kimmen View Post
                  må bare spør, hva mener du med å få outlaw'en til å fungere som den skal??
                  Når jeg slår den på tenner CLIP-lampa og den går i protect.... Aner ikke hva som kan feile den.
                  Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                  Comment


                  • #10
                    Om jeg skulle bygget en kasse bakom høyttaleren, i og med at jeg uansett må "space" den fra døren, hvor stor måtte den kassen ha vært for at elementet skulle fungert optimalt? ELementet er jo temmelig stort, så en slik kasse ville jo blitt veldig liten med mindre jeg bygget nytt dørtrekk....
                    Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                    Comment


                    • #11
                      Ingen vits å tenke på å lage kasse, de fleste elementer til bil er laget for å bruke døra som kasse. Litt enkelt forklart men
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

                      Comment


                      • #12
                        Her er listen over det som skal gjøre:
                        -Trekke strømkabel fra batteriet
                        -Trekke signal- og høyttaler-kabler frem og tilbake i bilen
                        -Lage "spacer"-ring for å feste høyttaleren i det orignale festet
                        -Ta hull i dørtrekket og feste gitterene som fulgte med komposettet
                        -Fabrikkere diskantfestene til A-stolpen og trekke den (filt og et par lag epoksy skal nok gjøre susen)
                        -Bygge kasse/Kjøpe kasse til sub'en
                        -Få Outlaw'en til å fungere eller finne tak i en annen GROM forsterker til å drive frontsettet maksimalt
                        -Finne en løsning der jeg får plass til 2 store forsterkere og sub'en baki bagasjerommet samtidig som det ser bra ut
                        -Utvide forsikringen på bilen til å inkludere innbrudd
                        -Justere all lyden
                        -Brenne ut alle SQ-CD'ene fra forumet her og nyte livet Jeg er sikker på at dette blir bra.
                        Last edited by nicoloco; 19-05-2009, 18:33.
                        Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                        Comment


                        • #13
                          noen som kan bekrefte at en 50-liters porta kasse funker for det elementet mitt? Hertz HX250 D.... Klarer ikke å finne tråden der det var anbefalt igjen.. Hvilken port-omkrets og lengde er anbefalt her? Ønsker god bass i det dypere frekvensområdet, men IKKE buldring.. Har hatt det , og sender med 1 10" klare signal om at jeg ikke ønsker det igjen.
                          Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                          Comment


                          • #14
                            OK, da var man i gang med a-stolpene. Epoksy i morgen
                            Nakne stolpedeksler

                            Lime fast diskant-husene for å få rett vinkel

                            1 ferdig trukket

                            Prøvemontering



                            Disse skal bare smøres med herdet epoksy 3 lag med 1 times mellomrom mellom lagene. Så skal det hele få tørke, også skal jeg skjære ut slik at diskanten glir rett inn i hullet og trekket som jeg trekker disse med skal holde dem på plass.

                            Flere bilder i morgen.
                            Last edited by nicoloco; 23-05-2009, 02:47.
                            Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                            Comment


                            • #15
                              Siden Nico ikke har oppdatert her så bidrar jeg litt, bilder kom ikke "i morgen", men nå kommer det ihvertfall en fortsettelse på Primera-sagaen. Her møter vi bilen igjen, men den ser litt... tom ut. Snodig:




                              Oi, her er det trucktrafikk:




                              Men huff da! Den uheldige truckføreren mistet 18 tonn med container på den stakkars bilen!




                              "Gettin' low, low, low low..."




                              Løp og kjøp! ...spiker:





                              End of story!
                              - Thorstein Klingenberg
                              - Porsche 911 Carrera 2

                              Comment

                              Working...
                              X