Jepp, solgt både den og 3-rotor Cosmoen.. Har faktisk bare en bil Uvant. Satser på å klare meg med en bil en stund framover også, så da ble det litt omprioriteringer baki. Ut med 4x11" Utopia og inn med 1x10" DD. Så får man plass til noen ruller med folie også og kan bruke bilen som "arbeidsbil" til en viss grad
Kimber 4PR, får holde det Siden der er brukt Kimber inni forsterkerene så tenkte jeg at det var like greit å fortsette hele veien til høyttalerene.
TB W3-1878 og DDW6.5 til frontsett, DD9510G D1 til sub. Får se hvordan det funker
Om du skal bruke den til diskant / mellomtone, så bør du kanskje vurdere 4TC eller 4VS...? De funker bedre til sånt.. PR er best til bass / midbass. TC har bedre detaljer og er mere balansert...
Om du skal bruke den til diskant / mellomtone, så bør du kanskje vurdere 4TC eller 4VS...? De funker bedre til sånt.. PR er best til bass / midbass. TC har bedre detaljer og er mere balansert...
Når anlegget er bygget og justert så optimalt at denne kabelen er det som begrenser lydkvaliteten, så skal det heller vurderes Nå er den allerede kuttet opp i passende lenger og installert i bilen, så vi prøver med den først tenker jeg.. Forresten hyggelig av VW å lage plass til 4x stereo signalkabler i originale kabelgater bakover i bilen, sånt setter man pris på
Ble litt mikkmakk å få den opp til a-stolpen. De hadde jo montert dashbordet etter å ha montert dørpakningen, det var null sjangs å få løsnet den uten å ta ut dashen. Men det var noen få mm klaring fra undersiden ved sikringsboksen og opp, så da ble det til å flette den ut, og trekke opp alle 8 lederene en og en. Litt kreativ spesialverktøymekking så gikk det bra (grillspyd kan brukes til så mangt).
Er det bare meg eller er den sony forsterkeren JÆÆÆÆVLA diger? må jo veie et tonn
Får du bygget noe eller går det bare så om så framover?
Det er vel ikke bare deg, den er ikke minst for å si det sånn
Går da litt og litt på frem med bygget, venter på nye dørsider i glassfiber fra tyskland akkurat nå. Funderer på en løsning med flytende oppheng på rørforsterkerene, ser for meg at 4 påler laget på denne måten som i videoen her, med magneter både på undersiden som i videoen, og oversiden også for å holde racket i sjakk kunne vært en løsning å gå for.
Hopp til 1min for å se løsningen, annet bruksområde her, men det kunne funket til et flytende rack. På andre siden så har jeg blitt advart om at magnetisk stråling kan innvirke på lyden i forsterkerene, men vet ikke om det vil ha noe merkbar påvirkning med denne løsningen...? Uansett så er det jo 12kg med ren magnetmasse bare i subben, og den må jo nødvendigvis stå ganske i nærheten av forsterkerene baki der uansett, er jo trangt om plassen..
Apropos det med magnetisme på små neodymium-magneter kontra subwooferen.. Tror ikke jeg gidder å bekymre meg for de små magnetene når denne lille saken står plassert baki
Comment