Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjektet mitt - Niva til dB Drag/Bassrace/Gatebil !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prosjektet mitt - Niva til dB Drag/Bassrace/Gatebil !

    Hei!

    Dette er da min første tråd i dette forumet som virker veldig ålreit, og håper noen har synspunkter og meninger til det jeg skal begi meg ut på nå, da dette er ganske "different" fra mye annet...

    Utgangspunktet er en Lada Niva. Etterpåbygde stigbrett, kufanger, hvite felger med BF Goodrich all terrain dekk, neon, racing stoler, dvd blir det etterhvert, men først og fremst blir prioriteten - stereo - bygge til db drag. (som den første i verden med Niva på db drag?)

    2 stk Kicker S15L7 subber som skal bygges 203 liters kasse til, ferdig designa av fockford fosgate's "kasse-program" for meg
    1 stk Soundmagus x-3200 forsterker på 3000w rms som virkelig drar dette
    (ja, får bil-alarmene på bilene rundt til å gå av)


    Planet audio 2x50w rms forsterker til dørhøyttalerene bak som er
    Rockford Fosgate 17cm coaxial høyttalere

    Frontsettet: JBL p6550c 17cm frontsett

    Baki: Rockford Fosgate 17cm sammensatt 2-veis høyttaler, skal byttes ut med JBL frontsett, samme som foran. (altså til salgs, samt kondensator 1Farad)

    4x75w rms Planet Audio forsterker til frontsett og bakhøyttalere.

    Pioneer spiller med aux inngang i front og tre utganger bak: front, rear og sub, noe som er veldig kjekt.

    Er hittil dunka inn 143 db med dette, med originalbatteriet, uten noe kondis eller noe slik, men skal prøve å komme over 150 (sjekke mulighetene for å nå 160 eller mer..?) med et ekstra batteri og nye kabler, samt ny kasse, porta kasse på 203,3 liter.

    Skal også lydisolere hele bilen og etterhvert more seg "litt" med glassfiber, 26mm mdf treplater og firkantstål + støpeplast osv..

    Så får dere synes hva dere vil så lenge, men dette prosjektet er bare så vidt begynt på. Har ønsker om å kjøre en full serie selvsagt, etterhvert, men hittil går pengene til det de kan, da ikke penger vokser på trær (faen og) og av den grunn at jeg kun er 17 år men betaler alt selv.
    Skulle bli sponsa av Sony, men de rota meg bort og forveksla meg med en type med GOLF så han fikk spons i stedet for meg.. Som om den ikke finnes nok overstyla, disko-golfer rundt om kring.. Men Nivaer, nei det har vi ikke sett...

    Pics!




    Firekanaler'n over.

    Over ser du soundmagusen på 3000w RMS! Vill kraft i denne!

    Nøyer meg med et par slike 15 tommers monstre som skal drives med soundmagusen over.

    Bilen min dette skal inn i etter den er grundig lydisolert og gjort i stand.
    Last edited by Different; 12-07-2007, 21:53.

  • #2
    Kan bli stilig med lyd i en slik bil ja
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #3
      DB i Niva er nok gjort før dessverre, bl.a. av Team DLS Russland som spilte 170,2 db i 2001. Men annerledesprosjekter kan vi absolutt like!
      Last edited by epifant; 12-07-2007, 22:53.

      Comment


      • #4
        Den bilen var knalltøff Hvordan er disse bilene å kjøre sånn i det daglige?
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Ser bra ut dette her, hvilke kasser skal du bruke?

          Har vurdert Soundmagnus forsterkeren, men tror ikke den er noe tess til mitt bruk.
          3000w rms er vel "skrytewatt" også sier prisen til meg at det er noe EG bør holde meg unna, egentlig. Sier ikke at du ikke skal ha den, eller at du ikke bør ha den.

          Men til den prisen så er det nok en kjempeforsterker.

          Er spent på hvordan dette blir, når begynner du med demping og bygging?
          Liker masse bilder
          Last edited by Larsi; 12-07-2007, 23:21.
          It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

          Comment


          • #6
            stå på sier jeg bare! kan vel egentlig ikke bli/være for ung til å drive med stereo i/utenfor bil. bare man gjør jobben trygt så er det bare morro!

            så det ble du som kjøpte subbene og den ene "anusen" til Jan Rune

            skal bli gøy og se hvor mye du får straffet anlegget, og ikke minst bilen..

            svein

            Comment


            • #7
              Stemmer det, hvis det var han som hadde detta i ei boble Har mast mye på han siden jeg fikk han til å holde dem av til meg, litt ivrig ama Også skal jeg kkjøpe ene 4-kanalern hans også, så blir det lyd overalt, ikke bare mye bass. Gleder meg til 10.8, sier jeg bare! Da kommer han helt fra Skien til meg med disse to 15 tommerne, soundmagusen og 4 kanalern.. Åååhh...

              Comment

              Working...
              X