Announcement

Collapse
No announcement yet.

Larsi sitt lille prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    110liter?!

    Det har ikke eg plass til iallefall! hehe
    Bygger nok ny kasse til db drag senere i tid

    Er jo mye bass nå også da. Må være mulighet til å sitte inni og høre på "fin" musikk også ser du, hehe.
    Last edited by Larsi; 29-07-2007, 23:24.
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

    Comment


    • #17
      Ble litt skeptisk når jeg så alt du dempet. De luftrillene der, er ikke de for å få ut luften fra bagasjen? Kondens osv?

      Uansett, håper ikke det er biltema dempematter du bruker?
      Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
      Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
      Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

      Comment


      • #18
        Originally posted by Larsi View Post
        I dag fikk eg gjordt litt mere (arbeidslysten kom frem).
        Fikk dempet nesten alt, men gjenstår litt siden eg gikk tom for matter.

        Går MYE matter på dette her! Tror eg har brukt 9 matter på 1000x500 nå!
        Så regn med 9-10 matter på et bagasjerom

        Luftehull / trykkreduksjonshull / db-reduksjonshull ? Dette måtte gjøres noe med!


        Begynte med og tape desse beveglige "rillene" litt fast


        Deretter ble det lagt en feit og god dempematte over.



        Og bilder av hvordan det ser ut nå, og det som gjenstår.


        Det var det for i dag tenker eg, hehe.
        Det luftehullet du tetta ser ut som ventilasjonshullet til bagasjerommet.. Kan være lurt å ha den åpen
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #19
          De rillene er nok for å lette på trykket når en lukker dørene og slikt.
          Og om det skulle dukke opp kondens, så er det lett og ta og rive det av.
          Men er litt skeptisk til det eg også ja, men er jo bare og prøve.

          Må nok desverre skuffe deg litt der ja. Er nok biltema.
          Men det funker ganske bra! Bruker 10mm matter så er jo litt. Nå skal ikke eg si at dere skal gå og kjøpe fra biltema for det er bra til prisen, men har seg slik at eg er 18 år, og har ikke så mye penger og gå på når eg har kjøpt en så dyr sub, og skal handle inn en dyr Hifonics (håper eg) forsterker. Men skal bestille fra USA, så blir billigere enn i norge.

          Også er det jo "førstebilen" utenom de 2 andre bilene eg har hatt og bygd anlegg i. Denne skal eg jo kjøre også, og har satset litt stort på anlegg denne gang.

          Ikke bli sur nå når eg sa det var biltema matter, hehe.
          Så lenge eg demper nøyaktig og mye, så tror eg det skal redusere mye av vibrasjoner og ulyder. Håper eg iallefall, hehe

          Edit:
          Etter og ha lest Inlegget til Hifonic (som eg har fått hjelp fra før) så satser eg på å ha disse opne, hehe.
          Last edited by Larsi; 29-07-2007, 23:42.
          It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

          Comment


          • #20
            Originally posted by Techpoint View Post
            Og dette begrunner du med hva? altså hvorfor ett element ikke har godt av linkes?
            Vel, 2 forsterkere har skjeldent identisk effektutgang selv om de er samme type. Bare å lese litt testpapirer på forsterkere det, kan gi opptil flere hundre watt i forskjell. Og å gi spolene forskjellig effekt over tid vil bli krøll.
            SPL elementene til pioneer tåler dog det meste....
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • #21
              Grunnen til at jeg ble skeptisk når jeg så de mattene, var fordi en kompis brukte dem i hjulbrønnen på en Mondeo. Etter 2 måneder, så var hele hjulbrønnen full av overflaterust! De matte suger til seg vann og fuktighet! Så når jeg ser du tetter for utlufting i tillegg, så regner jeg med at du kommer til å ende opp akkurat som han.

              Det er et dritt arbeid å fjerne dem etterpå også. Var med på jobben, ikke noe kosejobb.

              Vil heller ambefale deg skikkelige dempematter. Fra Dynamat eller de fra Installbay f.eks. Disse er noe dyrere, men fungere MEGET godt også!
              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

              Comment

              Working...
              X