Announcement

Collapse
No announcement yet.

6 Fi SP4 18", 15000watt, 4th order, fra side 80

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by biffen071278 View Post
    dette synes jeg var dårlig service. Greit det står i forbrukerkjøpsloven at de har rett til å få reparert ting men rart hvis det ikke står innenfor en viss tid. Mener skulle det ta 3 mnd er det jo uhørt. Men jeg hadde nok tenkt meg om før jeg hadde handlet der igjen.....
    For å si det sånn, jeg gidder ikke å vente 1-3 måneder for å få en spiller tilbake fra reperasjon, da kjøper jeg heller en spiller en annen plass og selger den andre når/hvis den kommer tilbake. Hvem er det som vil være uten en cd-spiller i bilen i 1-3 måneder etter å nylig ha blitt ferdig med å bygge stereoen ferdig da????

Originally posted by Dibbern View Post
    husk på at dette er ferske gutter i faget butikkdrift(såvidt jeg vet).
    Men at de ikke kunne gi deg en ny spiller er jo ikke riktig i det hele tatt. Ønsker de at folk skal handle hos dem, bør de være litt mer villige.
    Jeg kjøpte en Hertz EP4 der for litt siden, og den går i protect om jeg spiller på litt. Spurte hva det kunne være for noe, men fikk ikke noe svar, noe som er forståelig, da det kan være mye forskjellig.. Men den har vært sånn hele tiden, og skulle tro jeg kunne fått en annen en i stedet, men nei, han var nødt til å sende den inn! -Noe som kunne ta veeldig lang tid,som han selv sa...
    jeg synes de er veldig greie karer og alt det der, alex sa d at hvis de hadde hatt en 9887 på lager så hadde han sendt den til meg, men leverandøren bla bla bla... Poenget er at det virker som de vil yte service men det blir ingen resultater av det og god snakking hjelper ikke når man ikke får resultater.

Originally posted by biffen071278 View Post
    er det så stor forskjell på hvor lang tid det tar å reparere ting? når jeg ringte ice før jeg sendte forsterkeren spurte jeg hvor lang tid jeg måtte regne med. Å da var liksom en uke maks med mindre de måtte bestille deler, da kunne det gå noe lenger tid. mnd høres jo helt vilt ut...
    Er visst stor forskjell ja, fikk helt hakeslepp når jeg fikk høre at jeg måtte vente 1-3 måneder. Og de velger å sende den ned dit når de vet at de er treg og de sa faktisk at de hadde problemer med å få igjen produkter som hadde blitt sendt på reperasjon. Så hvorfor sender de fortsatt ned dit hvis det er ikke sikkert at man får tilbake produktet?
    Mvh Werner Harstad

Comment

• ifølge Denne har du rett på ny spiller dersom jeg har forstått teksten rett.

Hva har du krav på hvis varen har en mangel?

Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er i utgangspunktet du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner).

Men selgeren kan kreve å få reparere varen hvis:
      reparasjon kan skje "uten nevneverdig ulempe" for kjøper (for eksempel retting i løpet av et par dager), og reparasjonen gjør at varen blir så god som ny (for eksempel sko som blir sterkere enn før). I slike tilfeller skal det lite til før selgers kostnader anses urimelige (for eksempel hvis innkjøpspris for ny vare er 3 ganger høyere enn reparasjonskostnadene).
      det medfører en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert, slik som biler og motorsykler.
      det er umulig å fremskaffe en ny tilsvarende vare, for eksempel når varen ikke lenger produseres.

Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret.

Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. En lånegjenstand må kunne fylle det samme eller tilnærmet det samme formål som gjenstanden som er inne til reparasjon.

Merk deg at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet.

Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %. Dersom mangelen ikke er uvesentlig, kan du i stedet for prisavslag kreve å heve kjøpet. Du må da levere varen tilbake til selgeren mens selgeren må betale tilbake kjøpesummen pluss forsinkelsesrente fra det tidspunktet du reklamerte på feilen.

Dersom du har lidd et økonomisk tap, kan du i tillegg i en del tilfeller kreve erstatning fra selgeren. Merk deg at du plikter å begrense tapet, og at du ikke får erstattet tap i næringsvirksomhet.
      Mvh Tony Andrè
      Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
      Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

Comment

• ^^^Tusen takk Toby91^^^ Får prøve meg med loven i hånda i morgen og ta en telefon.

Og titus41, det blir flere og bedre filmklipp når ny spiller kommer, er litt vanskelig å filme og holde spilleren i hånda og få et bra klipp ut av det
        Mvh Werner Harstad

Comment

• Ny spiller i bilen!

Good news everyone! Var hos Elutstyr igår og skaffet meg ny spiller, Alpine CDE-105, og skaffet meg en Ipod touch også i samme slengen hos Euronics, nå blir det ikke noe problem å spille høyt! Nå er det en fryd å kjøre rundt uten noe som helst støy eller en cd som skipper når man skrur opp volumet, HERLIG! Og en stor takk til Jan Ove hos Elutstyr, bedre kundeservice skal man lete lenge etter!

Her er en liten videosnutt av før og etter som viser den støyen jeg har hatt med den forrige spilleren vs null støy med den nye!
          Før:
          http://www.youtube.com/watch?v=IjWF1s8i1rs

Etter:
          http://www.youtube.com/watch?v=zl1uyXiQna0
          Mvh Werner Harstad

Comment

• Heisann...

Glad på dine vegne at du har fått en ordntig spiller i bilen....og iPod.... Bruker samme oppsettet som deg med iPod på min P700bt og det hakker aldri. men det er jo kvaliteten på musikken du legger inn på iPod´en som avgjør åssen d spiller....
            En anna ting du kan legge merke til at lyden ut til spiller endrer seg når du endrer lydinstillingene på iPod´n,f.eks Rock,Pop,Classic osv....

Tøft bygg og Rått resultat......

Bol
            No Windows-crap,just Mac Power

Comment

• Originally posted by Bassoflove View Post
              Heisann...

Glad på dine vegne at du har fått en ordntig spiller i bilen....og iPod.... Bruker samme oppsettet som deg med iPod på min P700bt og det hakker aldri. men det er jo kvaliteten på musikken du legger inn på iPod´en som avgjør åssen d spiller....
              En anna ting du kan legge merke til at lyden ut til spiller endrer seg når du endrer lydinstillingene på iPod´n,f.eks Rock,Pop,Classic osv....

Tøft bygg og Rått resultat......

Bol
              Takk for tipset! Er strålende fornøyd med denne spilleren og ipoden, er som ett helt annet anlegg! Linka sammen monoblokkene før jeg dro på jobb nå så det er kun en bass knapp å vri på som gjør det litt lettere å justere og styre bassen. Merker stor forskjell på lyden av de sangene som blir lagt inn på ipoden ja, bruker å laste ned fra limewire og sjansen for å finne noe av kvalitet der er ganske varierende, kjøpte noen sanger nå på itune og det gjør susen, krystallklar lyd og mye bedre kvalitet skal prøve å lage noen filmer i løpet av helga, men det spørs om været tillater det.
              Mvh Werner Harstad

Comment

• nice noen bilder av nye spilleren? er det ingang for USB/ipod bake på den eller forran? Er det en andre genreasjons ipod du har? Jeg har en førstegenerasjon og lydkvaliteten er helt ræva:P
                Fi BTL 15"
                Rockford Fosgate T4000-1bd
                Alpine

Comment

• Originally posted by golfmk2 View Post
                  nice noen bilder av nye spilleren? er det ingang for USB/ipod bake på den eller forran? Er det en andre genreasjons ipod du har? Jeg har en førstegenerasjon og lydkvaliteten er helt ræva:P
                  Er vel en slik tipper jeg?

Har lyst på en slik spiller selv, men vet ikke om det blir en noe lik din eller om jeg skal ha meg en med 7" skjerm.
                  Fra ebay får man jo en helt ny 7" Kenwood kvt med regionsfri dvd og gps for rundt 3500 ferdig fraktet og momset
                  Så klart gjelder det å finne en seriøs selger som ikke har problem med å sende til norge i tillegg til lang ventetid..
                  Ser jo egentlig finere ut denne her da
                  Mvh
                  Asbjørn Aarø
                  2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

Comment

• Originally posted by Assa91 View Post
                    Er vel en slik tipper jeg?

Har lyst på en slik spiller selv, men vet ikke om det blir en noe lik din eller om jeg skal ha meg en med 7" skjerm.
                    Fra ebay får man jo en helt ny 7" Kenwood kvt med regionsfri dvd og gps for rundt 3500 ferdig fraktet og momset
                    Så klart gjelder det å finne en seriøs selger som ikke har problem med å sende til norge i tillegg til lang ventetid..
                    Ser jo egentlig finere ut denne her da

Er disse to her ja det er både USB og Ipod adapter på spilleren(på baksiden), trenger ikke kjøpe noe ekstra for å bruke Ipod.Har hatt dårlig erfaring med bruk av Ipod når det gjelder lydkvalitet når det gjelder bilstereo, men denne her er helt fantastisk! Ikke noe å utsette på noen av delene Og det tipset jeg fikk av bassoflove funket fjell, bruker man equaliseren på Ipoden får man enda mer kontroll. kjørte med eq`en av først(helt fin lyd) så hadde jeg på bassforsterking og BOOM!!!
                    Mvh Werner Harstad

Comment

• grattis med ny spiller.

er det cda-105ri du har kjøpt?
                      Mvh Tony Andrè
                      Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                      Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

Comment

• Haha, helt rått! som sagt så satser jeg på å få til noe av det samme om ikke budsjettpengene stuper, så
                        Mvh
                        Asbjørn Aarø
                        2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

Comment

• Var på vei til jobb idag mårres og hadde bassen på for å prøve å våkne litt, så small det så inn i helvete! første tanken som streifet meg var at anlegget var ødelagt, men det spilte jo fortsatt, så såg jeg det røyk opp fra sia mi og det stinket noe så jævli! Og det var da så klart airbaggen som hadde utløst seg! er litt mer skeptisk på å spille høyt nå

Mvh Werner Harstad

Comment

• HAHAHAHAHAHAHAAH! SKummelt, men artig! :P
                            Andreas Dibbern
                            Ford Fiesta
                            Takk til B2Audio
                            B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

• Uffda... Håper for din del ikke airbagen i rattet går av. Ville koblet den ut om jeg var deg. Tro meg du vil kjene det i noen dager om du får den i trynet.
                              sigpic

Comment

• Alle airbagene skal utkobles før jeg skrur opp volumet igjen, tenkte tanken på hvis den i rattet hadde gått av, det hadde vært skummelt! hadde sikkert endt opp i grøfta ørene mine ringte en time etter smellet, det var jo som ei hagle gikk av i bilen, lol
                                Mvh Werner Harstad

Comment

Working...
                                X