Announcement

Collapse
No announcement yet.

6 Fi SP4 18", 15000watt, 4th order, fra side 80

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klart det går, men hadde fått en del mer juice med 0,7ohm last. Eller enda mer med 0,5
    Slik strømsystemet hans er så skulle ikke det by på noen problemer og kjøre med så lav last!
    Men nå kan han jo koble til 0,25ohm last til burps om ikke annet
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• er pysete så jeg går for dual 2 ohm og kjører med 1 ohm i stedet
      Mvh Werner Harstad

Comment

• Hehe
        Men 0,7 ohm kunne du kjørt uten noe stress, det er jeg helt overbevisst om! Og det ville vært 1,54dB mer enn 1 ohm teoretisk. Noe å tenke på
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Originally posted by GENEXXA
          Så når du drar for og teste anlegget på db-drag, og scorer bare 158.46, så tenker du. "Faen, skulle har tatt 1ohm's elementer. Da hadde jeg klart 160dB!!" :P
          Haha! hadde jeg klart så mye så hadde jeg nok sagt det ja eller tatt en 0.25 burp
          Mvh Werner Harstad

Comment

• ser meget bra ut gulvet bak i opeln ja
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

Comment

• Da er jeg godt igang med kassa, blir ca 320L tunet til 38-39hz. Dette blir en massiv og tung kasse, har brukt 3 plater med MDF! Det blir dobbel MDF på alle sider og trippel på toppen Det blir forresten ikke brukt noe skruer, eneste skruene som blir på kassa er for å holde Zubbene på plass

Dette var det jeg startet med

Etter litt kutting

Liming av bunnen

Sidene og deler til porten

Liming av sidene på kassa

Så toppen av kassa

Hadde gått litt fortere med kassa hvis jeg hadde hatt flere tvinger, men har ikke hastverk ennå
              Mvh Werner Harstad

Comment

• hmm,,, hva var det jeg skulle si... jo,, har det klikka for deg eller?

skal ikke ha noe av at kassen er med å beveger seg nej
                MVH, Øivind Sandvik
                sigpic

Comment

• Originally posted by Øivind Sandvik View Post
                  hmm,,, hva var det jeg skulle si... jo,, har det klikka for deg eller?

skal ikke ha noe av at kassen er med å beveger seg nej
                  Jeg har fått det spørsmålet ganske ofte nå i det siste, lol Skal ikke ha noe kasseflex her nei
                  Mvh Werner Harstad

Comment

• Hvis du ikke skal skru sammen kassa,og bare lime+polyester innvendig og bruke gjengestenger er det slik?
                    Har vært borti slike "halv-Måner"(ca 2-3mm tykk,5-6cm lang) som en lager hakk i hver kant av plata og tilsvarende i dær plata ska sammen.(bruker et spesielt fres-verktøy etter det jeg kunne huske fra sløyden på grunnskolen) Og limer halv-månen nedi og presser plata m ferdige hakk&lim på den andre delen. Blir som en slags plugg(sånn som følger med kles-skapet fra jysk/Ikea) Bare et tips.
                    Var den forrige kassa di noe større? Det så veldig bra ut det gulvet ditt. Skal du ha noen vifter for å få luft-gjennomstrømming dær eller?
                    Planer om noe utbytting av Amp´ene for fremtiden(var ikke et hint om at jeg kunne ha tenkt meg de ass) Sikkert gode de dær Dynabel-klossene,men du vet. Mye vil ha mere,og fanden........

Bol
                    Last edited by Bassoflove; 07-12-2009, 17:02.
                    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

• ser meget bra ut
                      bilstereo pensjonist!

golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

Comment

Genial Jig du bruker!!
                        Hvor har du kjøpt den? Eller hva har du brukt for og lage den om du laget den?

Blir ei solid kasse det der!
                        Du mener den pinnen som følger med alle sånne freser?
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

Comment

• Originally posted by Bassoflove View Post
                          Hvis du ikke skal skru sammen kassa,og bare lime+polyester innvendig og bruke gjengestenger er det slik?
                          Har vært borti slike "halv-Måner"(ca 2-3mm tykk,5-6cm lang) som en lager hakk i hver kant av plata og tilsvarende i dær plata ska sammen.(bruker et spesielt fres-verktøy etter det jeg kunne huske fra sløyden på grunnskolen) Og limer halv-månen nedi og presser plata m ferdige hakk&lim på den andre delen. Blir som en slags plugg(sånn som følger med kles-skapet fra jysk/Ikea) Bare et tips.
                          Var den forrige kassa di noe større? Det så veldig bra ut det gulvet ditt. Skal du ha noen vifter for å få luft-gjennomstrømming dær eller?
                          Planer om noe utbytting av Amp´ene for fremtiden(var ikke et hint om at jeg kunne ha tenkt meg de ass) Sikkert gode de dær Dynabel-klossene,men du vet. Mye vil ha mere,og fanden........

Bol
                          Blir ikke polyester og glassfiber her, kun lim, gjengestenger, MDF og mye press Blir ikke laget hakk som du skrev, med tanke på størrelsen av overflatene som limes trengs ikke det. forrige kassa var litt mindre og tunet lavere. grunnen til at jeg solgte den var at jeg skal ha en kasse som er lett å ta inn å ut så jeg får plass til barnevogn og sånn
                          Dynabel ampene blir i bilen en god stund til, men hvis det blir bilbytte i fremtiden kan det hende jeg bytter eller at det blir noen ekstra

Originally posted by GENEXXA
                          Genial Jig du bruker!!
                          Hvor har du kjøpt den? Eller hva har du brukt for og lage den om du laget den?

Blir ei solid kasse det der!
                          Europris for 250kr, funker bra til tross av at sist jeg bygde kasse kom det deler av vifta flygende ut Men har en Porter Cable fres liggende som er MYE bedre enn den med en del ekstra utstyr, men den går på 110 volt, så inntil jeg skaffer meg en omformer så bruker jeg den Kanskje jeg bygger litt kasser for de som er interessert når jeg kan bruke Porter Cable fresen
                          Last edited by berniebp87; 07-12-2009, 17:58.
                          Mvh Werner Harstad

Comment

Jrg fikk bare med kant greier på min overfres. husker ikke merke, men er gul og jalla.
                            Den stanga du ser på bilde er ene stanga til "kant-greia"

Skal følge med en slik senterspiss som du trer på den stanga også. Gjorde det til og med på min fres som ble kjøpt på OBS Bygg for 400. Til og med biltema's har det.

Comment

• Du skal ikke gi F i DD da å heller bruke den fete kassen i hjørnet på garasjen?
                              MVH, Øivind Sandvik
                              sigpic

Comment

• Originally posted by Øivind Sandvik View Post
                                Du skal ikke gi F i DD da å heller bruke den fete kassen i hjørnet på garasjen?
                                Den kassa ble for kraftig for meg, blåste ut alle rutene i bilen, slo en satelitt ut av bane og sprengte begge trommehinnene
                                Mvh Werner Harstad

Comment

Working...
                                X