Hva er kassevoium og tuning på den 1508 kassen? Får den med seg dypeste tonen på put on?
Volumet er rett i underkant av 60 liter på begge to, skal egentlig være tuna til rundt 34 hz, men virker som den reelle ligger på 40hz. Får ikke med seg den dypeste nei, men de andre får den med jævli godt!
du hadde ikke kunnet byg ei kasse for meg ? jeg betaler for allt av det som trengs for og byge kasse. oxo kan du få penger for byge den
Hvis du er interessert kan du sende en PM så tar vi det der
Har også vært på treff på brynhallen idag, mange gromme biler der. Men ble litt overraska når det kom en kar og presenterte seg som Øyvind Sandvik Og ja, bilen hans spiller grisehøyt! Fikk ett par demoer av han og det er det råeste jeg har hørt hittil, den bilen spiller så hinsides dypt å høyt. At den bakluka hans fortsatt henger på, er ett mysterium for meg
Var en liten dB konkurranse der og, ESPL konk. Likte ikke helt opplegget der akkurat. Den musikken som jeg måtte spille var ikke den beste for å utnytte kassa og subbene mest+ at micen er plassert i førersetet. Men scoren endte på 133.7 dB.
Siste nytt er at de skal komme i løpet av mai. Det var det de skrev for noen dager siden til meg. Får håpe de klarer å få den hit i løpet av måneden da
Sketchup er genialt til tegning av kasser etc. Har brukt det mye både til møbeldesign, husdesign og kasser. Du kan feks tegne inn bagsjerommet på bilen så å si helt nøyaktik om du bare orker å ta alle målene for så å designe kassen tilpasset ditt bagasjerom og volum på kassen. Litt bedre enn å kanskje feile med dyr mdf. :P
Hva er fordelen med slike hornkasser? Spiller de dypere? Høyere? Penere?
Jeg skal etterhvert starte på ett hjemmekino prosjekt der jeg har ett dedikert rom og ingen plassrestriksjoner å tenke på. Hadde det vært en idee å bruke en slik løsning der? (Regner med å legge endel kroner i prosjektet)
Hva er fordelen med slike hornkasser? Spiller de dypere? Høyere? Penere?
Jeg skal etterhvert starte på ett hjemmekino prosjekt der jeg har ett dedikert rom og ingen plassrestriksjoner å tenke på. Hadde det vært en idee å bruke en slik løsning der? (Regner med å legge endel kroner i prosjektet)
Hornkasser gir en mye mer lineær kurve
Igjen, Werner. sinnsykt rått
Tidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment