Announcement

Collapse
No announcement yet.

6 Fi SP4 18", 15000watt, 4th order, fra side 80

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by GENEXXA
    Kthnx.

Med flyfrakt bør du ha subbene i neste uke.
    Jupp Og det betalte Henrik ut av egen lomme (det var ikke billig!)
    Mvh Werner Harstad

Comment

• Måleutstyr?
      Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
      91 ED3 Civic Low'n Slow
      Roar M. Stene
      Dj-androctonus @ Soundcloud.com

Comment

• 5000 watt skal de vel få hver, tror ikke han har solgt dynabel blokkene iallfall.
        Mvh Even S. Jensen
        Tlf 41091189
        Digital Designs, nothing is even close!

Comment

• Originally posted by username
          Hmm, så interessante ut de subelementene ja Regner med at det blir temlig optimal kasse, og forsterker med litte granne headroom. Hvor mye watt skal hvert element få? 2-2.5k? Siden det er neodym mener jeg.
          Har 10 000 watt å leke meg med, men blir kun 5000watt i første omgang. Så når alt er innspilt og klar for juling så blir begge forsterkerene brukt
          Mvh Werner Harstad

Comment

• Originally posted by username
            Står anbefalt 2kWrms..er det ikke sånn at neodym mister magnetismen sin om det går for varmt? Eller blir ikke magnetene dine varme om du kjører 5kWrms i hver av spolene dine? Bare lurer, så om du vet det så er det greit å få oppklart i det :P
            Har spurt DD om de takler effekten jeg bruker nå, det klarer de helt fint Om man har rett kasse og kompositt cone kan man burpe med 30 000watt uten at elementet tar skade. så tror nok det skal gå bra
            Mvh Werner Harstad

Comment

• Det er ingenting å bekymre seg over, de takler effekten jeg kommer til å bruke HELT fint Så må man jo huske på at DD oppgir svært konservative tall når det kommer til effekttåelighet. Både jeg og Jonas bruker 5000watt på 2 1508, som er oppgitt til 500watt og subbene lever i beste velgående
              Mvh Werner Harstad

Comment

• Originally posted by berniebp87 View Post
                (...)Både jeg og Jonas bruker 5000watt på 2 1508, som er oppgitt til 500watt og subbene lever i beste velgående
                Mulig jeg tar feil nå, men det er vel ingen av dere som faktisk gir de 8-tommerne 5kW?

At de ikke tar skade av å drives av en forsterker som kan yte opptil 5000W, er jeg enig i, altså. :P

Comment

T3 Audio sine TSNS takler 100k rms (3 stk 18") i burp. Så da må disse svindyre DD subbene tåle ganske mye.
                  Siden T3 tåler 100k watt (watt watt), så må disse tåle.. mye?
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• Originally posted by Miniboom View Post
                    Mulig jeg tar feil nå, men det er vel ingen av dere som faktisk gir de 8-tommerne 5kW?

At de ikke tar skade av å drives av en forsterker som kan yte opptil 5000W, er jeg enig i, altså. :P
                    Ops! formulerte meg litt feil der, men poenget var at de tåler litt mer enn oppgitt effekt toleranse Det som er så fint med de 8"erene er at de når den mekaniske grensen før den termiske grensen, så man hører når man driver dem litt for hardt før du lukter det
                    Mvh Werner Harstad

Comment

• Originally posted by berniebp87 View Post
                      Ops! formulerte meg litt feil der, men poenget var at de tåler litt mer enn oppgitt effekt toleranse Det som er så fint med de 8"erene er at de når den mekaniske grensen før den termiske grensen, så man hører når man driver dem litt for hardt før du lukter det
                      Jepp,de lukter(1515)
                      No Windows-crap,just Mac Power

Comment

T3 Audio sine TSNS takler 100k rms (3 stk 18") i burp. Så da må disse svindyre DD subbene tåle ganske mye.

Men Dag og Jay snakket om i en annen tråd at Neodyoim subber mister magnetisme, jo mere effekt de blir foret med.
                        Men når Neodymium er så mye mer effektive enn ferritmagneter så gjør det lite om dem mister effektivitet, for dem vil nok uansett være med effektiv enn ferrit i enhver situasjon hvor begge typer får like mye effekt tilført
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

• Da har jeg fått meg en TL Hadde litt problemer med den igår, men funket helt fint idag. Gjorde noen målinger med horn kassa, er ikke den som spiller høyt, men den går litt dypt da

@ 30hz

@ 50hz

Musikk: 133.3 @ 29hz, kommer vel ett lite klipp av det snart hadde en peak i bilen ved 55hz, men hadde bare opp til 50hz på ipoden. må skaffe mer sinus toner og teste skikkelig

Mer testing med den porta kassa kommer snart, håper på 140+ der
                          Mvh Werner Harstad

Comment

• Det der er ikke ille for 2x8" å være vil jeg tro! Gleder meg litt til å få vite hva mitt spiller jeg
                            Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
                            91 ED3 Civic Low'n Slow
                            Roar M. Stene
                            Dj-androctonus @ Soundcloud.com

Comment

• Originally posted by Androctonus View Post
                              Det der er ikke ille for 2x8" å være vil jeg tro! Gleder meg litt til å få vite hva mitt spiller jeg
                              Det er ikke ett "wow" resultat, men denne kassa er ikke lagd for SPL, men mer C&S og alt mulig annet. Er bare å komme så skal vi nok finne ut hvor høyt du spiller, ta med kameraet ditt også

Edit: Musikk filmen
                              http://www.youtube.com/watch?v=m0p7Z340A0U
                              Mvh Werner Harstad

Comment

• Skal ikke måle i bassporten, men i frontruta!

neida, ser bra ut, imponerende de 8" iallfall... !
                                Mvh Even S. Jensen
                                Tlf 41091189
                                Digital Designs, nothing is even close!

Comment

Working...
                                X