Originally posted by GENEXXA
Announcement
Collapse
No announcement yet.
6 Fi SP4 18", 15000watt, 4th order, fra side 80
Collapse
X
-
Måleutstyr?Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
91 ED3 Civic Low'n Slow
Roar M. Stene
Dj-androctonus @ Soundcloud.com
Comment
-
Originally posted by usernameHmm, så interessante ut de subelementene ja Regner med at det blir temlig optimal kasse, og forsterker med litte granne headroom. Hvor mye watt skal hvert element få? 2-2.5k? Siden det er neodym mener jeg.Mvh Werner Harstad
Comment
-
Originally posted by usernameStår anbefalt 2kWrms..er det ikke sånn at neodym mister magnetismen sin om det går for varmt? Eller blir ikke magnetene dine varme om du kjører 5kWrms i hver av spolene dine? Bare lurer, så om du vet det så er det greit å få oppklart i det :PMvh Werner Harstad
Comment
-
Det er ingenting å bekymre seg over, de takler effekten jeg kommer til å bruke HELT fint Så må man jo huske på at DD oppgir svært konservative tall når det kommer til effekttåelighet. Både jeg og Jonas bruker 5000watt på 2 1508, som er oppgitt til 500watt og subbene lever i beste velgåendeMvh Werner Harstad
Comment
-
Originally posted by berniebp87 View Post(...)Både jeg og Jonas bruker 5000watt på 2 1508, som er oppgitt til 500watt og subbene lever i beste velgående
At de ikke tar skade av å drives av en forsterker som kan yte opptil 5000W, er jeg enig i, altså. :P
Comment
-
Originally posted by GENEXXAT3 Audio sine TSNS takler 100k rms (3 stk 18") i burp. Så da må disse svindyre DD subbene tåle ganske mye.Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
[B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1
Comment
-
Originally posted by Miniboom View PostMulig jeg tar feil nå, men det er vel ingen av dere som faktisk gir de 8-tommerne 5kW?
At de ikke tar skade av å drives av en forsterker som kan yte opptil 5000W, er jeg enig i, altså. :PMvh Werner Harstad
Comment
-
Originally posted by berniebp87 View PostOps! formulerte meg litt feil der, men poenget var at de tåler litt mer enn oppgitt effekt toleranse Det som er så fint med de 8"erene er at de når den mekaniske grensen før den termiske grensen, så man hører når man driver dem litt for hardt før du lukter detNo Windows-crap,just Mac Power
Comment
-
Originally posted by GENEXXAT3 Audio sine TSNS takler 100k rms (3 stk 18") i burp. Så da må disse svindyre DD subbene tåle ganske mye.
Men Dag og Jay snakket om i en annen tråd at Neodyoim subber mister magnetisme, jo mere effekt de blir foret med.Tidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
Da har jeg fått meg en TL Hadde litt problemer med den igår, men funket helt fint idag. Gjorde noen målinger med horn kassa, er ikke den som spiller høyt, men den går litt dypt da
@ 30hz
@ 50hz
Musikk: 133.3 @ 29hz, kommer vel ett lite klipp av det snart hadde en peak i bilen ved 55hz, men hadde bare opp til 50hz på ipoden. må skaffe mer sinus toner og teste skikkelig
Mer testing med den porta kassa kommer snart, håper på 140+ derMvh Werner Harstad
Comment
-
Det der er ikke ille for 2x8" å være vil jeg tro! Gleder meg litt til å få vite hva mitt spiller jegAlpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
91 ED3 Civic Low'n Slow
Roar M. Stene
Dj-androctonus @ Soundcloud.com
Comment
-
Originally posted by Androctonus View PostDet der er ikke ille for 2x8" å være vil jeg tro! Gleder meg litt til å få vite hva mitt spiller jeg
Edit: Musikk filmen
http://www.youtube.com/watch?v=m0p7Z340A0UMvh Werner Harstad
Comment
Comment