Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt prosjekt på gang : 58' VW Karmann Ghia

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nytt prosjekt på gang : 58' VW Karmann Ghia

Hei,

Lenge siden jeg har vært aktivt inne her nå..Par år siden jeg solgte Poloen min (bilde under), og har vel ikke drevet noe særlig med bilstereo siden den gangen.
    Men nå som ny bil er innkjøpt, så må man vel dra i gang et lite prosjekt igjen.

Bilen er en 58 modell VW Karmann Ghia. Dette er en bil man ikke ser så ofte av
    Bilen er nærmest strøken, og planene er mange.

Bilen vil bli veldig lav, og med felger/dekk som passer til stilen på bilen. Det som blir største utfordringen med denne bilen er stereoanlegget. Det må bygges slik at det ikke blir for prangende, da dette er en gammel bil.
    Jeg er SQ freak, så anlegget vil bli bygget for å spille best mulig.

Noen tanker jeg har gjort meg hittil :

- Motor sitter bak på denne bilen, så subber vil bli bygget mellom motorrom og baksete.
    - Batteri sitter under baksete. Spiller/DSP vil bli gjemt i hanskerommet. Vil det da være best å ha forsterker foran eller bak ?
    - Diskantplassering ? Ganske høyt opp i A-stolpene ?
    - Mellomtone - Bygges i kickpanel
    - Det blir spiller med DSP, og jeg vil dele aktivt.

Jeg er ute etter å begynne å sanke inn litt stereo, så tips om kjøp av bra SQ stereo mottas med takk. Og tips om hva slags merker etc. jeg bør gå for vil jeg også sette pris på. Samt tips om hvordan dette bør bygges best mulig.

Her er et bilde av Poloen min med Seas Lotus oppsett. Har også brukt litt Hertz Mille før med bra erfaring.

Nye bilen (ikke bilen på bilde!)

mmmmmm, low light Ghia er drømmen!! Blir aldri feil med Fuchs felger, deep 6 bak og 4,5 foran heller!! Flott farge har den også!!
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Takk for det
      Low light Ghia er drømmen ja Det er ikke min bil på bilde, min er 100% original for øyeblikket, og den er også hvit.

Hvis noen har lyst til å sponse, så si i fra Dette vil bli en bil som blir lagt merke til!

Comment

Få ut noen bilder!!

Kjøpt bilen i Norge?? Er ikke så mange pre 60 Ghiar i Norge
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Henter den i Sverige på mandag Stod i Töcksfors, så er rett over grensen
          Skal legge ut bilder med en gang den er hjemme igjen

Nei, det er det absolutt ikke! Har du noe oversikt over hvor mange det kan være ?
          De jeg kjøper den av sa at det var ca 300 Ghiaer på skilter i Sverige. 10% av de var pre 60..

Comment

Hei.. kul bil , ønsket meg en slik selv da etter så den silver Karmann Ghia som ble brukt i tideligere norske NASCA bilstereo konuranser husker je den gang.

Den hadde Polk Audio DB høyttalere (1 par Db6500 Coaxial + 2stk DB 10") og 2 stk 2 kanal forsterkere til hvert par av høytt. + samt 2x optimal Yellow batteri tror. Husker dessvere ikke navn/merke på spilleren & forsterkerene , men gud å den spilte...

Han hadde montert sine 6.5" Coaxial i kickpanelet i stål eller aluminium kasser der med vinkel mot et punkt mellom framsetene..

Bilen ble vel brukt som demo for Polk eller no tror jeg i senere.. siste har hørt at den holder til i Oppland hos en VW entusiast..
            Byggeren/tidligere eier er vel en kjent herre mann , kom fra Telemark eller no?

Comment

Originally posted by Soundboy View Post
              Hei.. kul bil , ønsket meg en slik selv da etter så den silver Karmann Ghia som ble brukt i tideligere norske NASCA bilstereo konuranser husker je den gang.

Den hadde Polk Audio DB høyttalere (1 par Db6500 Coaxial + 2stk DB 10") og 2 stk 2 kanal forsterkere til hvert par av høytt. + samt 2x optimal Yellow batteri tror. Husker dessvere ikke navn/merke på spilleren & forsterkerene , men gud å den spilte...

Han hadde montert sine 6.5" Coaxial i kickpanelet i stål eller aluminium kasser der med vinkel mot et punkt mellom framsetene..

Bilen ble vel brukt som demo for Polk eller no tror jeg i senere.. siste har hørt at den holder til i Oppland hos en VW entusiast..
              Byggeren/tidligere eier er vel en kjent herre mann , kom fra Telemark eller no?
              du mener ikke den grønne karmann ghiaen som ble bygget av alf teksum?polk brukte den som demobil også.
              den gikk på eina for litt siden,men er solgt nå.

noen bilder av den:
              http://www.vwnorge.no/index.php/topi...html#msg134531
              volvo s60
              vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
              Member of VW Audi Club Norwegen

Comment

Originally posted by phoenix gold View Post
                du mener ikke den grønne karmann ghiaen som ble bygget av alf teksum?polk brukte den som demobil også.
                den gikk på eina for litt siden,men er solgt nå.

noen bilder av den:
                http://www.vwnorge.no/index.php/topi...html#msg134531
                Sorry OT
                ja, stemmer det. Nå husker je at den var grønn.. at på til var`n til salgs oxo.. ;( vet du hvor bilen ble solgt for?
                Last edited by Soundboy; 28-06-2009, 21:39.

Comment

Stemmer det

Min er hvit, og bilder er her :

Comment

Nydelig bil, men bare en svenske kan bygge et sånt interiør og montere slike speiler på en deilig klassiker..... grøss og gru
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Jeg er helt enig! Må fikses på

Comment

lekker bil...
                        I bilen skulle du nesten hatt old school McIntosh audio utstyr...spilleren med de to store vriknappene godt i samma stil på en måte.. hehe

Comment

Hadde vært kult det

Anyway, jævlig usikker på hvordan jeg skal få til høytalerplassering i denne bilen..Er liksom så lite å montere i, da det ikke er noe særlig med dashbord..

Comment

Originally posted by Danna View Post
                            Hadde vært kult det

Anyway, jævlig usikker på hvordan jeg skal få til høytalerplassering i denne bilen..Er liksom så lite å montere i, da det ikke er noe særlig med dashbord..
                            hva med å begynne med å lage en slags kickpanel model etc og prøv deg fram... beste er nok "tror je" er å bruke f.eks 6.5" Coaxial i kickpanel + evt en extra diskant på dashbordet høyde..?

bruker man litt tid på kickpanel testning/lytting , så kan dette bli bra pga avstandene mellom høytt. bli lik og da trenger man ikke så mye time delay! men dessvere krever dette litt jobb..

Comment

Word...
                              Jeg veit iallefall at skal jeg ha noe spes i den, så blir det 2veis frontsett. Har hatt Hertz Mille og Seas Lotus før, så vil iallefall ikke ned på kvalitet. Finnes det noen veldig bra coaxialer da ?

Comment

Working...
                              X