Hei,
Lenge siden jeg har vært aktivt inne her nå..Par år siden jeg solgte Poloen min (bilde under), og har vel ikke drevet noe særlig med bilstereo siden den gangen.
Men nå som ny bil er innkjøpt, så må man vel dra i gang et lite prosjekt igjen.
Bilen er en 58 modell VW Karmann Ghia. Dette er en bil man ikke ser så ofte av
Bilen er nærmest strøken, og planene er mange.
Bilen vil bli veldig lav, og med felger/dekk som passer til stilen på bilen. Det som blir største utfordringen med denne bilen er stereoanlegget. Det må bygges slik at det ikke blir for prangende, da dette er en gammel bil.
Jeg er SQ freak, så anlegget vil bli bygget for å spille best mulig.
Noen tanker jeg har gjort meg hittil :
- Motor sitter bak på denne bilen, så subber vil bli bygget mellom motorrom og baksete.
- Batteri sitter under baksete. Spiller/DSP vil bli gjemt i hanskerommet. Vil det da være best å ha forsterker foran eller bak ?
- Diskantplassering ? Ganske høyt opp i A-stolpene ?
- Mellomtone - Bygges i kickpanel
- Det blir spiller med DSP, og jeg vil dele aktivt.
Jeg er ute etter å begynne å sanke inn litt stereo, så tips om kjøp av bra SQ stereo mottas med takk. Og tips om hva slags merker etc. jeg bør gå for vil jeg også sette pris på. Samt tips om hvordan dette bør bygges best mulig.
Her er et bilde av Poloen min med Seas Lotus oppsett. Har også brukt litt Hertz Mille før med bra erfaring.
Nye bilen (ikke bilen på bilde!)
Lenge siden jeg har vært aktivt inne her nå..Par år siden jeg solgte Poloen min (bilde under), og har vel ikke drevet noe særlig med bilstereo siden den gangen.
Men nå som ny bil er innkjøpt, så må man vel dra i gang et lite prosjekt igjen.
Bilen er en 58 modell VW Karmann Ghia. Dette er en bil man ikke ser så ofte av
Bilen er nærmest strøken, og planene er mange.
Bilen vil bli veldig lav, og med felger/dekk som passer til stilen på bilen. Det som blir største utfordringen med denne bilen er stereoanlegget. Det må bygges slik at det ikke blir for prangende, da dette er en gammel bil.
Jeg er SQ freak, så anlegget vil bli bygget for å spille best mulig.
Noen tanker jeg har gjort meg hittil :
- Motor sitter bak på denne bilen, så subber vil bli bygget mellom motorrom og baksete.
- Batteri sitter under baksete. Spiller/DSP vil bli gjemt i hanskerommet. Vil det da være best å ha forsterker foran eller bak ?
- Diskantplassering ? Ganske høyt opp i A-stolpene ?
- Mellomtone - Bygges i kickpanel
- Det blir spiller med DSP, og jeg vil dele aktivt.
Jeg er ute etter å begynne å sanke inn litt stereo, så tips om kjøp av bra SQ stereo mottas med takk. Og tips om hva slags merker etc. jeg bør gå for vil jeg også sette pris på. Samt tips om hvordan dette bør bygges best mulig.
Her er et bilde av Poloen min med Seas Lotus oppsett. Har også brukt litt Hertz Mille før med bra erfaring.
Nye bilen (ikke bilen på bilde!)
Comment