Announcement

Collapse
No announcement yet.

ford Fiesta prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Satte på en 4" aeroport i dag. Ble helt rått!
    Lydtrykket ble vanvittig mye bedre enn med lukket kasse. Noe som forsåvidt var forventet!

Heldigvis er dette bare midlertidig, til jeg får subb nr.2 og penger til å bygge resten, så ikke bry dere om hvordan det ser ut.
    Andreas Dibbern
    Ford Fiesta
    Takk til B2Audio
    B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

• Hvilken tuning har kassen nå da?
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

• Den har en tuning jeg velger å kalle akkurat passe Har ikke peiling på tuningen.
        Ta utgangspunkt i at kassa er 40liter, og her er specs på porten
        Lengde rør 30 cm
        Lengde inkl porter 40 cm
        Ytre diameter flens 20 cm
        Indre diameter rør 10,3cm
        Utskjæringsdiameter 16 cm

Noen som kan finne ut?
        Andreas Dibbern
        Ford Fiesta
        Takk til B2Audio

Comment

• Ingen som kan finne ut?

er det tilfelle at strømtrekket ikke er like kraftig ved bruk av portet kassa, som ved lukket?
          Ble ihvertfall sånn her nå!
          Andreas Dibbern
          Ford Fiesta
          Takk til B2Audio

Comment

• Stemmer nok det ja

Høyere følsomhet i portet kasse, så du får høyere volum og bruker mindre strøm, og så vil det spille dypere i de fleste tilfeller

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

• Originally posted by DDaudio.no View Post
              Stemmer nok det ja

Høyere følsomhet i portet kasse, så du får høyere volum og bruker mindre strøm, og så vil det spille dypere i de fleste tilfeller
              Det er jo helt perfekt! Det ble vanvittig mye dypere bass,og dæven som det trøkker! Har nesten ikke strømtrekk lenger heller. Med lukket kasse var jeg godt nedpå 12volt ved pådrag, og nå er jeg nesten alltid over 13!

Nå flekser frontruta igjen også. Den flekset jo no sinnsykt med den gamle kassa og 4stk ts-w3001d4. Den flekser like mye med èn stk HD12, om ikke mer enn før!
              Andreas Dibbern
              Ford Fiesta
              Takk til B2Audio

Comment

• Kjør flere ferkvenser fra. f.eks 30-45hz og se når elementet beveger seg minst. Samme volum hele tiden. Der elementet beveger seg minst ligger tuningen på Og bare så du vet det, den 4" porten slutter å fungere optimalt når du begynner å kjøre inn mer enn 1000w på elementet.
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Ja, ville nok montert et 6" rør ja. Hadde 2x6" rør med 9515g elementet i omegaen, og selv da kunne jeg sprekke i stykker cd-er når jeg tok dem foran kun 1stk bassport

Vil han få enda bedre lyd med 6" rør, Hifonics?

Comment

• Han vil i alle fall få tunet lavere og for de som liker dype frekvenser må det jo bety bedre. Samtidig unngår han event. portstøy

Ifølge teori, som ofte kan ligge veldig langt fra praksis så skal du med HD12 i en 40 liters kasse med 4" port på 30 cm ha en tuning ved ca. 45 Hz.

Men som Hifonic sa, du kan leke litt med sinustoner selv.
                    Last edited by B2 Audio; 22-10-2009, 16:56.
                    Mvh
                    J. Holm
                    www.b2audio.com
                    http://facebook.com/b2audio

Comment

• Ja det visste jeg. Skrev feil, lurte på om det ville spille høyere, ikke bedre Dumme meg

Comment

• problemet er bare at jeg ikke har plass til 6" port på kassa..derav 4". Men om det vil utgjøre noen forskjell så kan jeg jo prøve med 2x4"porter i morgen!
                        Andreas Dibbern
                        Ford Fiesta
                        Takk til B2Audio

Comment

• Originally posted by Dibbern View Post
                          problemet er bare at jeg ikke har plass til 6" port på kassa..derav 4". Men om det vil utgjøre noen forskjell så kan jeg jo prøve med 2x4"porter i morgen!
                          Det ville jeg gjort ja, så kan du snart begynne å skru ordentlig opp

Comment

• Om han har plass til nesten meter lange porter er det jo bare å prøve det, ellers vil jeg fraråde å teste med fler porter
                            Mvh
                            J. Holm
                            www.b2audio.com

Comment

• Originally posted by B2 Audio View Post
                              Han vil i alle fall få tunet lavere og for de som liker dype frekvenser må det jo bety bedre. Samtidig unngår han event. portstøy
                              Blir vel heller høyere tuning med større port om ikke han øker lengda veldig :P

Og lyden blir klart bedre med større port når den porten som står i mister egenskapene ganske kjapt
                              Om du skal hive i to 4" porter må disse bli ganske lange for at du skal få en brukbar avstemningsfrekvens. Blir veldig høyt siden kassa er så liten
                              Jonas Tautra
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Originally posted by Hifonic View Post
                                Blir vel heller høyere tuning med større port om ikke han øker lengda veldig :P
                                Tror vi misforstår hverandre. Ikke noe vits i å gå opp i portareal med mindre lengda følger med.
                                Akkurat derfor at jeg sa at 2 x 4" porter vil ble ekstremt lange pga. kassevolumet hans.

Uansett vi er i alle fall på samme side
                                Mvh
                                J. Holm
                                www.b2audio.com

Comment

Working...
                                X