Announcement

Collapse
No announcement yet.

jon's prosjekter!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ooooog filmer ?
    Mvh
    Andreas Moen Sæterbø
    Golf mk2
    Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

Comment

• da var anlegge kommet i bilen ! og det spillte ikke som jeg ville det skulle gjøre spillte faktisk høyere med dynabelene på slutten så har jeg for liten forsterker eller feil kasse?? for det er akkurat som at det ikke vil spille høyere

kom gjærne med forslag på hva jeg må gjøre for å få det til å spille høyere!
      bilstereo pensjonist!

golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

Comment

• Bilder av ferdig port?
        Puster porten uten noen hindringer? Når du får kompressjon i porten så er det lite nytte av den i det hele tatt
        Hva er tuninga på kassa?
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Originally posted by Hifonic View Post
          Bilder av ferdig port?
          Puster porten uten noen hindringer? Når du får kompressjon i porten så er det lite nytte av den i det hele tatt
          Hva er tuninga på kassa?
          har ikke noen bilder var så jævlig mørkt da jeg var ferdig .. trur ikke det skal være noen hindring i porten :S tuninga trur jeg ligger på mellom 30-35hz ..
          bilstereo pensjonist!

Comment

• Når du sier det virker som den ikke vil spille høyere så var det første som falt meg inn at det er noe med porten. Har du måla på kassa og porten?
            Mvh Werner Harstad

Comment

• Etter bildene du har lagt ut til nå og bedømme ser ikke porten ut til å ha særlig bra "flow". Du vil få kraftig kompressjon ved knekken på porten og det gjør at porten mister de egenskapene den er ment å ha. Istedet for å være en ressonnator blir det bare et fisehull i en ellers lukka kasse.
              Jonas Tautra

Comment

• Originally posted by berniebp87 View Post
                Når du sier det virker som den ikke vil spille høyere så var det første som falt meg inn at det er noe med porten. Har du måla på kassa og porten?
                utvendig mål av kassa er: 94cm brei, 55cm høy, og 90cm dyp ... porten er ca 90 cm brei og 15cm "tykk" og lengda er jeg ikke helt sikker på, men mærker jo at det er tuna dypt ..
                bilstereo pensjonist!

Comment

• Hva om han bare hadde fjerna den innerste delen på porten så det ikke ple en vinkel der da? Tuninga kommer nok til å øke litt, men hvis man slipper kompresjon er vel det bedre
                  Mvh Werner Harstad

Comment

• Sjekk med noen frekvenser. start ved 25hz og spille deretter hver frekvens opptil 40hz. Når elementet beveger seg minst vet du hva tuninga er.
                    Jonas Tautra

Comment

Etter bildene du har lagt ut til nå og bedømme ser ikke porten ut til å ha særlig bra "flow". Du vil få kraftig kompressjon ved knekken på porten og det gjør at porten mister de egenskapene den er ment å ha. Istedet for å være en ressonnator blir det bare et fisehull i en ellers lukka kasse.
                      I see ! tenkte på å bytte baffel på kassa til dynabel subbene for å se om det blir bedre
                      bilstereo pensjonist!

Comment

Sjekk med noen frekvenser. start ved 25hz og spille deretter hver frekvens opptil 40hz. Når elementet beveger seg minst vet du hva tuninga er.
                        I know har så vidt fått testa det, pga bilen gikk tom for bensin og da lader jo ikke dynamo'n teste mer litt seinere
                        bilstereo pensjonist!

Comment

Hva om han bare hadde fjerna den innerste delen på porten så det ikke ple en vinkel der da? Tuninga kommer nok til å øke litt, men hvis man slipper kompresjon er vel det bedre
                          Tja, må ha avrunding også, og da blir det jo litt kort port for at man skal få plass til det også.
                          Jonas Tautra

Comment

• Etter å ha trykt litt på kalkisen her så har jeg kommet frem til at tuningen ligger på 42-44hz (var litt usikker på lengden på porten) og nettovolum på kassen er ca 375L, det er stort nok for elementene. Tror nok problemet ligger i porten...
                            Mvh Werner Harstad

Comment

• Med 42hz tuning bør det jo trykke helt hinsides da
                              Jonas Tautra

Comment

Etter å ha trykt litt på kalkisen her så har jeg kommet frem til at tuningen ligger på 42-44hz (var litt usikker på lengden på porten) og nettovolum på kassen er ca 375L, det er stort nok for elementene. Tror nok problemet ligger i porten...
                                den siste lille flippen på porten (vinkelen) er ca 25 cm lang hvis du skjønner hva jeg mener?
                                bilstereo pensjonist!

Comment

Working...
                                X