ooooog filmer ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
jon's prosjekter!
Collapse
X
-
da var anlegge kommet i bilen ! og det spillte ikke som jeg ville det skulle gjøre spillte faktisk høyere med dynabelene på slutten så har jeg for liten forsterker eller feil kasse?? for det er akkurat som at det ikke vil spille høyere
kom gjærne med forslag på hva jeg må gjøre for å få det til å spille høyere!bilstereo pensjonist!
golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!
Comment
-
Bilder av ferdig port?
Puster porten uten noen hindringer? Når du får kompressjon i porten så er det lite nytte av den i det hele tatt
Hva er tuninga på kassa?Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Originally posted by Hifonic View PostBilder av ferdig port?
Puster porten uten noen hindringer? Når du får kompressjon i porten så er det lite nytte av den i det hele tatt
Hva er tuninga på kassa?bilstereo pensjonist!
Comment
-
Etter bildene du har lagt ut til nå og bedømme ser ikke porten ut til å ha særlig bra "flow". Du vil få kraftig kompressjon ved knekken på porten og det gjør at porten mister de egenskapene den er ment å ha. Istedet for å være en ressonnator blir det bare et fisehull i en ellers lukka kasse.Jonas Tautra
Comment
-
Originally posted by berniebp87 View PostNår du sier det virker som den ikke vil spille høyere så var det første som falt meg inn at det er noe med porten. Har du måla på kassa og porten?bilstereo pensjonist!
Comment
-
Sjekk med noen frekvenser. start ved 25hz og spille deretter hver frekvens opptil 40hz. Når elementet beveger seg minst vet du hva tuninga er.Jonas Tautra
Comment
-
Originally posted by Hifonic View PostEtter bildene du har lagt ut til nå og bedømme ser ikke porten ut til å ha særlig bra "flow". Du vil få kraftig kompressjon ved knekken på porten og det gjør at porten mister de egenskapene den er ment å ha. Istedet for å være en ressonnator blir det bare et fisehull i en ellers lukka kasse.bilstereo pensjonist!
Comment
-
Originally posted by Hifonic View PostSjekk med noen frekvenser. start ved 25hz og spille deretter hver frekvens opptil 40hz. Når elementet beveger seg minst vet du hva tuninga er.bilstereo pensjonist!
Comment
-
Originally posted by berniebp87 View PostHva om han bare hadde fjerna den innerste delen på porten så det ikke ple en vinkel der da? Tuninga kommer nok til å øke litt, men hvis man slipper kompresjon er vel det bedreJonas Tautra
Comment
-
Originally posted by berniebp87 View PostEtter å ha trykt litt på kalkisen her så har jeg kommet frem til at tuningen ligger på 42-44hz (var litt usikker på lengden på porten) og nettovolum på kassen er ca 375L, det er stort nok for elementene. Tror nok problemet ligger i porten...bilstereo pensjonist!
Comment
Comment