Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A3, 1997. Anlegg skal inn!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Du kan jorde i de kraftige boltene setebeltet er festet i ja. Bare husk å slip vekk all lakk først, så du får et "rent" jordingspunkt.
    Andreas Dibbern
    Ford Fiesta
    Takk til B2Audio
    B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

Setebeltefeste er ypperlig til jording Bare husk å slipe vekk litt lakk, som nevnt her.
      98' Audi A4
      Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Comment

Ja, okei. Takk for svar

Da håper jeg på Julaften i morgen! Tenker pakkene mine kommer da Bilder kommer!
        Rockford Fosgate Power og Polk Audio MM POWER!

Comment

Fant dette fra Bilradiospesialistens side:

"• Det er viktig at du også trekker en kabel mellom forsterkerens jordingspunkt og fram til CDspillerens ramme/chassis. De fleste spillere har en skrue på baksiden som kan benyttes. "

Har ikke vært borti det før. Er det nødvendig? og vis så... skal denne være like tykk som jord fra forsterker til chassis?

Comment

Ingen som kan svare på det over??

Forresten, Etter mitt syn NÅ, er bilradiospesialisten noen jævla surrehuer. Varene mine skulle vært sendt på onsdag fra deres lager, og skulle vært hos meg på Lørdag eller mandag.. men her har det jo ikke kommet noe! Og nå fikk jeg en melding om at varene ble sendt fra deres lager NÅ, så tar vell enda 2-3-4 dager før det kommer.... da har de brukt nesten 3 uker... Siste gang jeg kjøper noe der hvertfald.....

men noen som har noen tips til lokale butikker som kunne solgt 30mm ++ strømkabel og signalkabler?

Comment

Originally posted by grotsund View Post
              Ingen som kan svare på det over??

Forresten, Etter mitt syn NÅ, er bilradiospesialisten noen jævla surrehuer. Varene mine skulle vært sendt på onsdag fra deres lager, og skulle vært hos meg på Lørdag eller mandag.. men her har det jo ikke kommet noe! Og nå fikk jeg en melding om at varene ble sendt fra deres lager NÅ, så tar vell enda 2-3-4 dager før det kommer.... da har de brukt nesten 3 uker... Siste gang jeg kjøper noe der hvertfald.....

men noen som har noen tips til lokale butikker som kunne solgt 30mm ++ strømkabel og signalkabler?

er vell en bilstereo butikk som heter bilradioeksperten eller no som er ved herkules? hvis du vet hvor det er da
              bilstereo pensjonist!

golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

Comment

Ja stemmer det! Der kan de jo ha litt av hvert Takk for den

Comment

Originally posted by grotsund View Post
                  Ja stemmer det! Der kan de jo ha litt av hvert Takk for den
                  du får sikkert tak i det du trenger der
                  bilstereo pensjonist!

golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

Comment

Da fikk jeg varene mine idag! Får subwooferen i morgen
                    Attached Files

Comment

Fikk lagt alle ledninger og montert bak høytalerene, vill lage en kasse til subwooferen som en middeltidig løsning for å høre hva den kan

men har et spørsmål. jeg skulle prøve å montere front høytalerene, Diskanten passet rett inn i orginal festet men mellomtonen passet ikke i det hele tatt! Har hørt at jeg trenger et adapter men synes det var litt rart fordi det er 3 skrue hull der originalt. og jeg trenger 4.. finnes det adaptere som kan gjøre om det ?

Attached Files
                      Last edited by grotsund; 06-08-2009, 00:15.

Comment

Funnet et adapter som løser problemet nå

Fikk Subwooferen idag! Er noe solide greier må jeg si ! Håper på å få kjøpt mdf plater så tidlig som mulig så jeg får tatt en test

Skal få tatt noen bilder av det jeg har gjort sålangt snart. tenkte jeg skulle ta noen når jeg får adapterene. Blir ikke noe lyddemping dessverre.. synes jeg har lagt nok penger i det nå. så det får bli senere

Comment

da var alt i bilen å det speller helt rått! veldig fornøyd. Lei for at jeg ikke fikk tatt noen bilder av installasjonen. men skal legge ut et ferdig bilde når bagasjen er ferdig.

Takk for all hjelp!

Comment

du kjøpte 50mm2 strøm og jordingskabel?
                            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

har lagt 20mm... så lenge, bytter før jeg får bilen. anlegget blir ikke spelt skikkelig med nå som mamma fortsatt bruker bilen. Grunnen til at jeg la 20mm var at planen var å bare ha 4kanals forsterkeren. så bestilte et sett med 20mm til den.

Alt av strøm og jordingskabler skal bli bytta

Blir nokk kjøpt inn nytt batteri snart også, merket at lys dimmer når jeg drar litt på og en venn av meg tok alle utgangene på sin forsterker ved å ha for dårlig batteri. det har ikke jeg veldig lyst til!

men lurer litt her. blir bygget en ny kasse strax, og har spelt endel med lukket kasse nå men føler jeg kan få litt trykk til.... og har hørt en "regel" at biler som er helt åpne skal ha portet og biler som har nesten lukket bagasjerom skal ha lukket kasse. hva burde jeg velge?
                              Elsker bass så vill ha så mye av det som mulig kan du si

Comment

jeg har lukket kasse i golfen. Hadde portet og hadde nok mere bass men har mere har plenty med bass nå å Men så er jo spørsmålet hvordan lyd du vil ha? og drives denne av monoblokka idag? For mest bass er vel portet kasse med bass vendt bakover det som gir mest lyd men lengst vei for bassen å gå så kan henge litt igjen i forhold til frontsett. Har min i gulvet på golfen.Hvis du sjekker prosjekt tråden min så ser du. a3 og golf IV er bygd på samme plattform så er ganske like. Ang. batteri kan du jo ta deg en tur på torshov å kjøpe apollo 1750. Det koster ikke mere enn 2069kr (dynabel f.eks skal ha 2990 for samme batteri)
                                http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840
                                Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                                Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Working...
                                X