Announcement

Collapse
No announcement yet.

anlegg i accord 05mod

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by TakeTheTime View Post
    Bra jobba på dørene der, men skal du ikke ta på innerblekket også? Ta gjerne flere lag, og dekk over hullene. Dørdemping hjelper mye!
    jo er planen, men gikk tom for matter :P blir det mye bedre av å tette hullene? så hele døra blir som en kasse? aldri dempa dørene før så trenger tips her

Comment

Om man bruker litt av huet her. (No offense)

Men på innerblekket er det ikke KRISE om man ikke demper de. Får der har man mange fine buer, og bøyer og vinkler hit og dit. Som skaper stivhet.
      Prøv og bank med en knokkel på udempa ytterblekk, kontra udempa innerblekk. Samme bankelyd? Neppe.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Personlig tror jeg det blir aller best ja. Jeg har det sånn, og det er ikke bare et lag over hele heller da. Men jeg
        kan egentlig ikke si at det er bedre - for jeg testa ikke lyden underveis før jeg tetta hullene så det ble "kasser".
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

oki, men planen er ihvertfall å dempe litt på innerblekket. om hullene blir tetta veit jeg ikke helt enda:P siden det blir jo ikke tett dør uansett, hvis man ikke skummer igjen åpning rundt dørdekselet og vinduet da går bare å venter på at det skal komme noen julegaver i posten :P blandt annet hertz frontsett, masse glassfiber og småting fra installbay men rakk innom saga idag og fikk kjøpt noen sponplater

så har kommet litt lengre på bagasjerommet i dag
          lagd plate til å ha over forsterkerene.. bildene snakker vel egentlig for seg selv :P

fått pusset og lagt ett lag med lakk, men skal lakkes i svart matt så det passer bedre med resten av interiøret

Comment

Begynner og ta form her.

Comment

går da sakte men sikkert framover :P mye fundering på hvordan ting skal bli, og hvor alt skal være..

Comment

Dette tror jeg kan bli tøft

Ang. demping, tett igjen så mye du kan av hull i innerblekket, det gjør underverker for midbassen!
                Bmw e34 520:
                Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                  Om man bruker litt av huet her. (No offense)

Men på innerblekket er det ikke KRISE om man ikke demper de. Får der har man mange fine buer, og bøyer og vinkler hit og dit. Som skaper stivhet.
                  Prøv og bank med en knokkel på udempa ytterblekk, kontra udempa innerblekk. Samme bankelyd? Neppe.
                  Ikke helt enig med deg der. Selv om dette innerblekket har knekker og bøyer er det vell omentrent halvparten av tykkelsen i forhold til ytterpanelet i døra. Mange deler (Håndtak, vindusheis, ledningsnett, klipser og koblingsbokser) er i tilleg festet til innerramma noe som kommer til å gnisse og vibrere en del med tiden.
                  Demonterer en del dører på jobb og der er mye spinkelt og skranglete greier der ute. :P

Bra prosjekt. Går en sånn orginalt stylet Accord her. Fine biler.
                  sigpic

Comment

da blir det nok å tette hullene etterhvert bare få tak i mere dempematter først.. ikke fått gjort så mye i dag, men begynt å montere frontsettet som kom i posten i dag

Comment

da har det skjedd litt mer her..

fått støpt glassfiber i hjulbrønnen. blei vel 4-5 lag rundt om, kanskje flere enkelte steder :P

la den så nedi hjulbrønnen igjen og merka rundt hvor jeg skulle kutte den.. kutta så med stikksag og pussa litt til slutt.. så la jeg topp plata på igjen og limte den fast med sånn smelte lim pistol :P så topp plata og glassfiberen satt sammen til jeg fikk den ut av bilen for å merke hvor den skulle være

da jeg fikk streka opp, tok jeg det fra hverandre igjen for å legge på en god stripe tec7

så la jeg det litt i press, så får det stå til i mårra. holder med to dekk??

....eller vi tar 4 for å være sikker

det er stort sett det som har blitt gjort de siste dagene.. og som sagt er det nye frontsett montert. det ser sånn ut (før montering :P )

vaska litt bil i dag å, for det trengtes

Last edited by accord rånern:P; 27-05-2010, 22:42.

Comment

Alt ser meget bra ut, og greit med 4 dekk som ligger og "presser" Hvilken bil er det som reflekteres på siste bilde? Felgene ligner veldig mine...
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

det er mr2'n min som står ved siden felgene er helt lik dine ja er 18" med 215/35 dekk :P

Comment

Okei, bare at jeg har 17" med 215/40

Stilige felger er det uansett da ^
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Steike sterk den kassa. 4 dekk på felg blir vell par kilo :P

Lookin' good

Comment

virker som kassa blir stiv nok ja de amg felgene var sabla tunge, så alle dekka til sammen veier nok ihvertfall 50 kg tenker jeg. så trur det skal være nok til å holde den nede til det har lima seg :P prøve å få montert det i hælja for en prøvelytt, blir spennende, da jeg aldri har prøvd å lage en kasse av glassfiber før.

Comment

Working...
                                X