Announcement

Collapse
No announcement yet.

anlegg i accord 05mod

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

da jeg kom hjem igjen fra jobb i dag var limet tørket så da var det bare å få kasta i seg litt mat, og ut i garasjen :P prøvde først med lukket kasse, men synes det blei litt dårlig trøkk.. å jeg eeeeeellllsker trøkk :P så det endte med at det blei hull til porter.. var egentlig planen å, siden denne kassa blei ganske stor i forhold til den gamle. fikk da knipsa noen bilder i mellom digginga

det strammebåndet skal vekk altså :P men måtte til for å ungå risting

også fikk jeg lagt på et lag med karbon lock belegg fra biltema for å matche det andre interiøret. (litt vanskelig å se på detta bilde) og fikk inn en billig dritt spiller bare får å teste :P

Comment

Blir bra det, må bare få trekt kassa di. Ble det nok trøkk med de hullene da du?
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
        Blir bra det, må bare få trekt kassa di. Ble det nok trøkk med de hullene da du?
        ja, men må få ordna noe festepunkter først. tenkte på å borre ett hull i glassfiber bunnen, å sette i en skrue ned i feste til reservehjulet (eller der det var) med en solid skive på. også kanskje ett par i toppen ett sted :P blei da en del mer trøkk nå enn den forrige kassa. hva de elementene er gode for veit jeg ikke helt siden jeg bare har hørt mine :P men er ihvertfall dem som spiller best av de jeg har hatt hittil er nok ingen elleville subbere, men synes de spiller bra til den prisen.

Comment

har fått spilt litt musikk og justert litt i hælja, og vil si det trøkker rimelig rått men det neste som skal skje nå er det ingen tvil om... nemlig demping :P da stort sett alt i hatthylla og kofferten rister som fy, og høres ikke bra ut verken inni eller utenpå :P så bare lønninga kommer/ feriepenger/skattepenger så blir det nok innkjøp av både dempematter og ny spiller frontsettet virker som fungerer bra, bortsett fra at det blir litt skriking i diskanten i blandt, men regner med at dette kommer av den tragiske dvd spilleren jeg bruker nå med bare innstillinger på bass og treble :P men nå går snart turen nedover til valle hovin for å høre på ac/dc

Comment

da har kassa blitt kledd og litt andre div småting gjort..

kledde kassa under også så ikke glassfiberen ligger helt inntil metalet og klirrer.. blir snart dempet.

så borret jeg hull i kassen for å skru den fast her

Comment

4 m^2 med silent coat dempematte er også bestilt fra installbay

Comment

Ser bra ut det der.

Eneste jeg ville har "rettet" på, er filten du har trukket alt med. Jeg ville valgt 1 farge, ikke 3, som det ser ut på bildet.
                Kan jo bare være at bildet lyver. :P
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

det er bare to forskjellige farger, men sikkert lyset som gjør at det ser ut som 3 forskjellige.. grunnen til at det blei to farger er at jeg gikk tom for den mørkegrå :P men mer filt er bestilt men mulig det blir dynket i polyester etterhvert, og lakket eller noe sånt.. litt usikker enda, da jeg egentlig synes filten ser litt jalla ut :P

Comment

Har vært innom tanken selv og bare dynke basskassen i polyester, pusse, pusse og pusse, så lakke. Bare for at den skal skille seg mer ut enn hva "alle andre" har.
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

ja. men det er myyyyyyyye dritt arbe for å få det fint.. men er litt artig å ha noe som ikke alle "hobby" byggere har :P derfor jeg valgte en accord også egentlig, og ikke noe audi eller bmw greier som er veldig populært.. blir vel litt jobbing utvendig på bilen også til sommeren bare det kommer inn noen penger på konto :P

Comment

Originally posted by accord rånern:P View Post
                        har fått spilt litt musikk og justert litt i hælja, og vil si det trøkker rimelig rått men det neste som skal skje nå er det ingen tvil om... nemlig demping :P da stort sett alt i hatthylla og kofferten rister som fy, og høres ikke bra ut verken inni eller utenpå :P så bare lønninga kommer/ feriepenger/skattepenger så blir det nok innkjøp av både dempematter og ny spiller frontsettet virker som fungerer bra, bortsett fra at det blir litt skriking i diskanten i blandt, men regner med at dette kommer av den tragiske dvd spilleren jeg bruker nå med bare innstillinger på bass og treble :P men nå går snart turen nedover til valle hovin for å høre på ac/dc
                        Ser ut som at du gjør bra arbeid!
                        Diskanten er desverre litt skarp, men det kan hjelpe litt å dempe den i delefilteret. Hvordan du monterer den er også viktig, unngå refleksjoner!
                        Bmw e34 520:
                        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

har dempa dem i delefilteret, men den spilleren jeg bruker nå er helt tragisk. så skal egentlig ikke klage på noe før jeg får skattepengene og bestilt ny spiller blir egentlig mer å mer fornøyd med hvordan det spiller i bilen ettersom timene inni bilen øker :P men kan hende det bare er ørene som bedrar :P fått 4m^2 med dempe matter i dag også, så blir en del demping av bagasjerom og framdører i løpet av uka, så regner med det blir en del forskjell i lyd da

Comment

da er dempingen såvidt påbegynt :P mye dritt jobb som har blitt tatt ihvertfall..

da var bagasjelokket ferdig

og såvidt begynt nedi hjulbrønn

Comment

fått rivd av de gamle dempemattene i døra foran også (biltema).. anbefaler alle å holde seg unna biltema matter da de suger like mye vann som en svamp :P da alt var rivd ut og dørene fikk tørka, blei nytt lag med silent coat lagt på.. la også på ett lag på innerblekket i døra, og tetta alle hullene. å det hjalp utrolig mye. viste ikke at det kunne være så mye bass i en 5,25" høytaler så blei fornøyd nå de spilte faktisk så bra nå at jeg kjente en liten vibrasjon i setet ;P også har selvfølglig knappene til de elektriske vinduene begynt å klirre :P så mer dempematter må nok til.

bassen fra subbene blei også mye fastere å fin etter en del mer demping i bagasjerommet, og det spiller faktisk en del høyere nå. og hatthylla lager ingen ulyder enda så anbefaler alle med anlegg i bilen, å dempe det ordentlig. har desverre ingen bilder av denne jobben det er en skikkelig dritt jobb, men ett utrolig resultat

Comment

fått gjort litt til i dag, trekt de to siste bitene i bagasjerommet med filt. nå er det tre forskjellige farger baki der, men alt det andre skal trekkes om på nytt i samme filt som ble brukt i dag bytta også spiller til en sony sak som satt i mr2'n jeg har. blei en del finere lyd fikk også opperert basskontrolleren å montert den på en litt artig måte synes jeg :P

montert gummiringene rundt subbene

basskontrollen montert

den andre spilleren

Comment

Working...
                                X